دانلود کتاب ارباب حلقه ها یاران حلقه جلد اول جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب ارباب حلقه ها یاران حلقه جلد اول جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب ارباب حلقه ها یاران حلقه جلد اول جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه ، نخستین مجلد از مجموعۀ سه جلدی رمانِ حماسیِ نویسندۀ انگلیسی جی. آر. آر. تالكین با عنوان ارباب حلقه‌ها است. وقایع رمان در جهان داستانی «سرزمین میانه» رخ می‌دهد. اصل این كتاب در ژوئیۀ سال 1954 به چاپ رسید و با استقبال بی‌نظیر خوانندگان روبرو شد. یاران حلقه همچنین حاوی پیشگفتاری در باب هابیت‌ها و اسناد شایر برای كسانی است كه كتاب «هابیت» را نخوانده‌اند.

معرفی کتاب ارباب حلقه ها یاران حلقه جلد اول جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده :

یاران حلقه از نیروی شوم حلقۀ یگانه می‌گوید و داستان شگفت‌انگیز ماجرایی را آغاز می‌كند كه در «دو برج» ادامه می‌یابد و در «بازگشت شاه» به اوج خود می‌رسد. فرودو بگینز می‌داند كه اشباح حلقه دنبال او می‌گردند و حلقۀ قدرت كه او حامل آن است دشمن را قادر به نابودی هرچه نیكی در سرزمین میانه می‌سازد. اینك بر عهدۀ فرودو و خدمتكار وفادارش سام است كه حلقه را به جایی كه نابودیش در آنجا ممكن است ببرند.

دبلیو. اچ. اودن شاعر آمریكایی، یكی از سه كاندیدای نوبل ادبیات در سال 1963 و برندۀ جایزۀ پولیتزر، نقد مثبتی در نیویورک تایمز بر رمان مجموعه ارباب حلقه‌ها نوشت: «نخستین توقع خواننده این است كه ماجرا متنوع و مهیج باشد؛ از این لحاظ اثر بدیع آقای تالكین نقصی ندارد و كتاب ” ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه ” در بدو امر، یعنی میل به دانستن این‌كه بعد چه اتفاقی می‌افتد، لااقل به‌اندازۀ “سی و نُه پله” جذاب است. … اگرچه جهان تالكین از لحاظ ویژگی‌ها و رویدادها شباهتی به جهان ما ندارد، مع‌هذا تصویری آینه‌وار از یگانه طبیعتی كه می‌شناسیم و از آن ماست ارائه می‌دهد. در پنج سال اخیر هیچ اثر داستانی نخوانده‌ام كه برایم لذت‌بخش‌تر سه‌گانه ارباب حلقه‌ها باشد.»

مجموعه سه‌گانه ارباب حلقه‌ها شامل سه کتاب یاران حلقه، دو برج، بازگشت شاه است.

یکی از برجسته‌ترین و اثرگذارترین آثار ادبیات قرن 21 مجموعه کتاب ارباب حلقه‌ها (The Lord of The Rings) به شمار می‌آید که تاکنون بارها و بارها تجدید چاپ شده و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. این مجموعه داستان در ادامۀ اثر پیشین نویسنده به نام هابیت به نگارش درآمده است. جان رونالد روئل تالکین (John Ronald Reuel Tolkien)، این مجموعه را بعد از 12 سال کار، در طول سال‌های 1954 تا 1956 به چاپ رساند که برای او شهرتی جهانی به همراه داشت.

رمان ارباب حلقه‌ها که نخستین بار در سال 1954 منتشر شد، استاندارد و چارچوب همۀ آثار فانتزی حماسی پس از خود را معین کرد. در این مجموعه کتاب داستان هابیتی جوان به نام فرودو بگینز روایت می‌شود که با پافشاری و اصرارهای فراوان جادوگری رمزآلود به نام گاندلف، سفری بسیار خطرناک و حیاتی را با هدف نابودی حلقۀ یگانه شروع می‌کند. این حلقه که قرن‌ها پیش به وسیلۀ سارون ارباب تاریکی، ساخته و بعد از آن گم شد، یک سلاح شیطانی محسوب می‌شود و سارون قصد دارد هر طور که شده آن را پس بگیرد.

ارباب تاریکی با به دست آوردن دوبارۀ قدرت حلقه، خشم و عصبانیت خود را بر سرتاسر سرزمین میانی فرود خواهد آورد. تنها یک راه برای ممانعت از تبدیل شدن این سرگذشت ترسناک به واقعیت وجود دارد و آن برگرداندن حلقه به مکانی به نام موردور است. این مکان تنها جاییست که حلقه در آن از بین می‌رود و از بدشانسی قهرمانان داستان، موردور، جایگاه سارون ارباب تاریکی می‌باشد.

در این رمان علاوه بر هابیت‌ها از موجودات افسانه‌ای دیگری سخن گفته شده است که در ادامه معرفی کوتاهی از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم:

دورف: شکلی از موجودی خیالی که در حفره‌ها و مسیرهای درون کوه‌ها و سطوح زیر معدن‌ها زندگی می‌کنند. قد آن‌ها حدود نیم متر است. گاهی اوقات ظاهر زیبایی دارند اما اغلب به شکل پیرمردانی باتجربه با ریش بلند ظاهر می‌شوند که در مواردی گوژپشت هستند.

گابلین: یک جن سرگردان که اغلب شرور و خبیث است. آن‌ها در غار زندگی می‌کنند، با این حال به منازل مردم هم می‌روند و قابلمه‌ها و دیگ‌ها را به صدا درمی‌آورند، لباس کسانی که به خواب رفته‌اند را چنگ می‌زنند، شب‌ها اسباب و وسایل را جابه‌جا و بعد از کوبیدن به در و دیوار فرار می‌کنند.

اورک: یک موجود افسانه‌ای همچون هیولای دریا، غول یا دیو با هیبتی ترسناک.

اِلف: اِلف در فرهنگ عامه ژرمن‌ها، در آغاز به هر نوع روح گفته می‌شد اما بعدها به معنای خاص‌تر، برای موجود کوچکی به شکل انسان استفاده ‌شد. اسنوری اِلف‌ها را به اِلف‌های روشن که زیبا بودند و اِلف‌های تاریک که تاریک‌تر از قیر بودند دسته‌بندی کرد. الف‌ها به شرارت و بی‌ثباتی شهرت داشتند. در زمان‌ها و نقاط مختلف این طور تصور می‌شد که الف‌ها موجب ایجاد مرض و بیماری در بین حیوانات و انسان‌ها می‌شوند و بر سینۀ فرد خوابیده می‌نشینند و برایش کابوس درست می‌کنند.

ترول: هیولای عظیم‌الجثه‌ای که گاهی صاحب قدرت‌های جادویی می‌شوند. آن‌ها که با انسان‌ها دشمن هستند در کاخ‌هایشان زندگی می‌کنند و هم‌زمان با تاریکی هوا مناطق اطراف خود را تحت تسلط خود درمی‌آورند. اگر نور آفتاب به ترول‌ها بخورد می‌ترکند یا تبدیل به سنگ می‌شوند.

هابیت: مردمی کوچک‌تر از دورف‌ها هستند و دوست‌دار صلح و آرامش و زمین‌های زراعی‌اند. از ماشین خوششان نمی‌آید، اما ماهرانه از ابزارها استفاده می‌کنند. چالاک‌اند اما عجله ندارند.

پیتر جکسون فیلمی براساس همین رمان و به همین نام ساخته است که برندۀ جوایز اسکار در رشته‌های بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

افتخارات و جوایز کتاب ارباب حلقه‌ها:

– جزء فهرست 100 کتاب قرن لوموند
– برندۀ جایزۀ بین‌المللی داستان فانتزی سال 1957
– برندۀ جایزۀ تالار مشاهیر پرومتئوس سال 2009
– جزء بهترین کتاب‌هایی که خوانندگان قدیمی در یک سال (2002) آن را دوست داشتند.
– برندۀ جایزۀ دومیلور 1975
– نامزد دریافت جایزۀ هوگو برای بهترین مجموعه کتاب همیشگی 1966
– برندۀ نخستین جایزۀ گندالف (به افتخار یکی از شخصیت‌های داستان ارباب حلقه‌ها) در سال 1973
– کتاب ارباب حلقه‌ها با 250 هزار رأی از سوی کاربران اینترنتی کتاب هزارۀ دوم نام گرفت.

نکوداشت‌های کتاب  ارباب حلقه‌ها:

– یکی از بهترین آثار تخیلی قرن بیستم. (Sunday Telegraph)
– اثری خارق‌العاده هیجانی ناب. (New York Times)
– یکی از معدود آثار اصیل در ادبیات موخر. (New Republic)

معرفی جی. آر. آر. تالکین :

جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien)، با نام کامل جان رونالد روئل تالکین، نویسنده و زبان‌شناس بریتانیایی است. او 3 ژانویه‌ی 1892 در شهر بلومفونتن در آفریقای جنوبی که از مستعمره‌های بریتانیا بود، به دنیا آمد. خانواده‌ی آن‌ها به دلیل شغل پدرش، که مدیر بانک بود، به آفریقای جنوبی مهاجرت کرده بودند. او برادر کوچک‌تری به نام هیلاری هم داشت. جی. آر. آر. تالکین در سه‌سالگی، پدرش را از دست داد. آن‌ها برای ملاقات با خانواده‌هایشان به انگلستان سفر کرده بودند که پدر بیمار شد و درگذشت. پس از این واقعه، آن‌ها به بیرمنگام، نزد خانواده‌ی مادری خود، بازگشتند.

مادر جی. آر. آر. تالکین به او و برادرش در خانه درس می‌داد. او متوجه علاقه‌ی فرزندش به یادگیری زبان شده بود و به همین دلیل به او زبان لاتین را یاد داد. در سال 1900، مادر در یک اقدام جنجالی به کلیسای کاتولیک پیوست. خانواده‌ی او که همه به کلیسای باپتیست‌ها وفادار بودند، از این اقدام رنجیدند و پولی را که به او می‌دادند قطع کردند. مادر در سال 1904 به دلیل ابتلا به بیماری دیابت از دنیا رفت و سرپرستی فرزندان به دوست نزدیکشان، کشیشی به نام فرانسیس خاویر مورگان، رسید. او نیز تلاش کرد تا بچه‌ها را با تربیت کاتولیک بزرگ کند.

تحصیلات، ازدواج، خدمت در جبهه و شغل جی. آر. آر. تالکین :

جی. آر. آر. تالکین در رشته‌های دستورزبان و زبان انگلوساکسون تحصیل کرد. یک سال پس از آغاز جنگ جهانی اول، به ارتش پیوست. در سال 1916، بعد از پشت‌سر گذاشتن فرازونشیب‌های بسیار، تالکین با ادیت برات ازدواج کرد. سرپرست تالکین، آقای مورگان، از اینکه تالکین به سراغ زنی رفته بود که از او بزرگ‌تر و پروتستان بود، عصبانی بود. به‌هرحال مخالفت‌های اطرافیان روی تصمیم آن‌ها تأثیری نداشت. آن‌ها ازدواج کردند و صاحب چهار فرزند شدند. البته همسرش هم چندی بعد، تغییر دینش از پروتستان به کاتولیک را اعلام کرد. جی. آر. آر. تالکین دوباره به جبهه رفت، اما به دلیل بیماری به خانه برگشت.

در سال 1918، خانواده‌ی جی. آر. آر. تالکین به آکسفورد مهاجرت کردند و او به پروژه‌ی فرهنگ واژگان آکسفورد پیوست. کمی بعدتر هم به عنوان استاد و پروفسور درس زبان انگلوساکسون و ادبیات انگلیسی در دانشگاه آکسفورد مشغول به کار شد. در این میان هم بارها به جبهه رفت و در نبردهای مختلفی شرکت کرد. در حقیقت، او از سال 1915 تا 1920 مدام در راه جبهه و خانه بود. جی. آر. آر. تالکین حدود بیست‌ سال از عمرش را به تدریس گذراند و به عضویت هیئت علمی نیز درآمد. مطالعاتش را هم ادامه داد و درباره‌ی انگلستان سده‌ی میانی خواند. جای تعجب نیست که بسیاری از نوشته‌های او نیز بر همین دوره‌ی زمانی متمرکز است.

جی. آر. آر. تالکین در آکسفورد و چند دانشگاه دیگر به عنوان استاد کار کرد. در سال 1954 دانشگاه ملی ایرلند به او مدرک افتخاری داد. او در همان دوران می‌نوشت. از قصه‌هایی که برای کودکانش تعریف می‌کرد و از خاطراتی که با دوستان دانشگاهش داشت، برای نوشتن الهام می‌گرفت. برای نوشتن سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها بیش از 12 سال زمان صرف کرد و زبان‌ها و فرهنگ‌های جدیدی آفرید. تالکین همسرش، ادیت، را در سال 1971 از دست داد و خودش هم کمی بعد در سال 1973 در 81سالگی از دنیا رفت.

بهترین کتاب‌های جی. آر. آر. تالکین :

  • کتاب هابیت (The Hobbit): در سال 1937 منتشر شد. این اثر مقدمه‌ای برای ورود به داستان ارباب حلقه‌ها است. در این داستان، با بیلبو بگینز آشنا می‌شویم، هابیتی که حلقه‌ی سائورون، ارباب تاریکی، را به دست آورده است. داستان در زمان ضعف حکومت موجودات افسانه‌ای و آغاز قدرت حکومت انسان‌ها رخ می‌دهد.
  • کتاب سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings): یک مجموعه‌ی فانتزی است. داستان این کتاب در سرزمین میانه (Middle-earth) رخ می‌دهد. این داستان ماجرای حلقه‌ی ارباب تاریکی‌ها، سائورون، است و اتفاقاتی که بر سر آن رخ می‌دهد. این کتاب سه جلد دارد:
  • کتاب یاران حلقه (The Fellowship of the Ring): جلد اول این مجموعه است که در سال 1954 منتشر شد. بیلبو حلقه‌ی ارباب تاریکی را پیدا کرده است و بدون اینکه بداند این حلقه چه قدرت‌هایی دارد، آن را به فرودو می‌دهد. گندالف، جادوگر خردمند، که متوجه می‌شود این حلقه چیست، از فرودو می‌خواهد تا آن را از شایر، محل زندگی‌شان، خارج کند.
  • کتاب دو برج (The Two Towers): در سال 1954 منتشر شد. این داستان، از نظر زمانی، هم‌زمان با داستان یاران حلقه رخ می‌دهد. تالکین ماجرای فروپاشی یاران حلقه را در این کتاب روایت می‌کند.
  • کتاب بازگشت پادشاه (The Return of the King): در سال 1955 منتشر شد. در این کتاب، گندالف به دنتور، نخست‌وزیر گندور، خبر می‌دهد که سائورون در تدارک حمله است. اما او فکر می‌کند که گندالف برای رسیدن به تاج و تخت چنین حرفی می‌زند..

سبک نگارش و دیدگاه‌های جی. آر. آر. تالکین :

کتاب‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت به سبک فانتزی نوشته شده‌اند و بسیاری از متخصصانْ انتشار این آثار را نقطه‌ی تحول ژانر فانتزی می‌دانند. به‌هرحال، بسیاری از رمان‌ها و داستان‌های فانتزی‌ای که پس از ارباب حلقه‌ها نوشته‌ شده‌اند، در قالبی که این نویسنده بنا نهاده است، قرار دارند.

جی. آر. آر. تالکین در کتاب‌هایش از نبرد خیر و شر نوشته است. موضوعی که قرن‌های طولانی است مورد بحث میان همگان است. جان رونالد روئل تالکین برای نوشتن سفری که یاران حلقه طی می‌کنند، از خاطراتی که خودش و دوستانش در دوران دانشگاه داشته‌اند، الهام گرفته است.

اگر به رمان‌های فانتزی علاقه دارید و از خواندن کتاب‌های ارباب حلقه‌ها لذت برده‌اید، می‌توانید با خواندن مجموعه رمان‌های هری پاتر و مجموعه‌ی بازی تاج و تخت، لذت غرق شدن در یک فانتزی ناب را دوباره تجربه کنید.

جوایز و افتخارات جی. آر. آر. تالکین :

  • جی آر آر تالکین در سال 1957 جایزه‌ی بین‌المللی داستان فانتزی را از آن خود کرد.
  • در سال 1999، براساس رأی‌گیری سایت آمازون، کتاب ارباب حلقه‌ها کتاب هزاره‌ی دوم نام گرفت.
  • جی. آر. آر. تالکین پس از مرگش هم جوایزی دریافت کرد. از آنجایی که بسیاری از آثار او پس از مرگش و توسط خانواده‌اش منتشر شدند، دریافت جوایز پس از مرگ چندان عجیب نیست. او در سال‌های 1978 و 1981 برای کتاب‌های سیلماریلیون و قصه‌های ناتمام برنده‌ی جایزه شد. علاوه بر این، او بارها برنده‌ی جایزه‌ی هوگو نیز شده است.

اقتباس‌های سینمایی از آثار جی. آر. آر. تالکین :

پیتر جکسون در فاصله‌ی بین سال‌های 2001 تا 2003 مجموعه فیلم‌هایی را با اقتباس از کتاب‌های ارباب حلقه‌ها ساخت. سر یان مک‌کلن، اندی سرکیس، شان آستین، کیت بلانشت، الایجا وود، سر کریستوفر لی، جان ریس دیویس و هنرمندان مشهور دیگری در این فیلم ایفای نقش کردند.

ویژگی بارز این فیلم‌های اقتباسی وفادار ماندن کارگردان به کتاب‌هاست. پیتر جکسون در این فیلم‌ها تا حد بسیار زیادی به کتاب‌ها، جزئیات، و حال و هوای کلی داستان وفادار بوده و از همین رو، فیلم‌هایی که بر این اساس ساخته آثاری باکیفیت به شمار می‌‌آیند. مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در کل دنیاست و موفق شد تا برای 30 جایزه‌ی اسکار نامزد شود. از میان این 30 جایزه، 17 جایزه‌ی اسکار را نیز از آن خود کرد.

برشی از کتاب ارباب حلقه ها یاران حلقه جلد اول جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده :

هابیت‌ها مردمانى آرام و بى‌مزاحمت، اما بسیار باستانى‌اند و تعدادشان در گذشته‌ها بسیار بیشتر از اکنون بوده است؛ چراکه آنان عاشق صلح و آرامش و زمین‌هاى زراعتى خوب بودند: نواحى روستایى منظم و خوش‌کاشت، اقامتگاه مطلوبشان بود.

از ماشین‌هایى پیچیده‌تر از دم آهنگرى و آسیاب آبى و ماشینِ پارچه‌بافىِ دستى سر درنمى‌آوردند و آن‌ها را دوست نداشتند و هنوز نیز این چیزها را خوش نمى‌دارند، اما ابزار را ماهرانه به کار مى‌گرفتند. حتى در روزگار باستان از آدم‌ها، یا به اصطلاح خودشان «مردم بزرگ» عادتاً دورى مى‌گزیدند، اما اکنون با وحشت از ما گریزانند و یافتن آنان دشوار شده است.

چشم و گوشى تیز دارند و اگرچه مستعد فربه شدن‌اند و بى‌آنکه ضرورت باشد، شتاب نمى‌ورزند، اما در حرکات خود چالاک و ورزیده‌اند. از همان نخست هنر ناپدید شدن سریع و بى‌سروصدا را هنگام مواجهه با مردمان بزرگ آموخته‌اند و دوست ندارند از روى تصادف و دست‌پاچگى با آنان روبه‌رو شوند؛ و این هنر تا بدان پایه پیش رفته است که ممکن است در چشم آدم‌ها جادو بنماید.

اما هابیت‌ها در حقیقت هرگز به جادویى از هیچ دست توجه نداشته‌اند و گریزپایى آنان صرفاً مدیون مهارتى حرفه‌اى است و وراثت و تمرین و رابطه دوستانه و نزدیک با زمین، موجب شده است تا نژادهاى بزرگ‌تر و ناآزموده‌تر از تقلید آن عاجز باشند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود جزوه نکات و گرامر زبان عمومی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

8 مگابایت

تعداد صفحات

805 صفحه

نویسنده

جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ارباب حلقه ها یاران حلقه جلد اول جی. آر. آر. تالکین – رضا علیزاده PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *