دانلود کتاب کریا هاتا یوگای باباجی: 18 روش آموزش برای آرامش و بازیابی جوانی مارشال گوویندان PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب کریا هاتا یوگای باباجی: 18 روش آموزش برای آرامش و بازیابی جوانی مارشال گوویندان ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب کریا هاتا یوگای باباجی: 18 روش آموزش برای آرامش و بازیابی جوانی مارشال گوویندان PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب سعی میکند با آموزش بهنرین روش های یوگا برای افزایش انرژی جوانی گام بردارد.

معرفی کتاب کریا هاتا یوگای باباجی: 18 روش آموزش برای آرامش و بازیابی جوانی مارشال گوویندان :

کریا هاتا یوگا، هنر علمی کنترل بدن از طریق „ آسانا (Asana) “ ، „ باندا “ (Bandha) و „ مودرا “ (Mudra) نقطه آغازی برای دانش آموز کریا یوگا است. یک „ آسانا “ حرکتیست که بما کمک می کند که به آرامش برسیم. „ مودرا “ حرکتی ست یا حالتیست یا یک تمرین که برروی انرژی حیاتی به نامه “پرانا” (Prana) تاءثیر میگذارد. هر “ مودرا “ همچنین به یک حالت روانی ربط پیدا میکند. “باندا” مثل یک قفل روانیست که مسیر انرژی پرانیک را به طرف “چاکرا”ها (Chakra) با مراکز انرژی-روانی طوری هدایت میکند که منجر به فعالیت شان می شود. این سیستم را “سیداها” یا استادان قدیمی یوگا برای تقویت چاکراها و کانالهای انرژی بنام “نادی” (Nadi) با از بین بردن موانع انرژی تکمیل و سپس عملی کردند.

این فرم هاتا یوگا همچنین با این هدف طرح شده که بتدریج سیر مهمی از جریان انرژی پرانیک سیستم دفاعی بدن را تقویت و بدن را سالم نگه دارد.

لغت ” هاتا” از دو ریشه ” ها” به معنی خورشید و ” تا” به معنی ماه گرفته شده است . این لغات کنایه ائ به دو حالت طبیعی انسان، یعنی نرینه ” یانگ ” و مادینه “ین” می باشند. امروزه “هاتا یوگا ”
به حالتهای فیزیکی آسانا ربط داده میشود. اما در آموزش سنتی سیداها به منظور مکملی در تمرینات تنفسی تدریس می شد. این حالتها به تمرکز حواس کمک میکنند.

برشی از کتاب کریا هاتا یوگای باباجی: 18 روش آموزش برای آرامش و بازیابی جوانی مارشال گوویندان :

در حین انجام این 81 تمرین باید ناظر چند اصل باشیم

1. قبل از رسیدن به مرحله نهائی، تمرینها میبایست مرحله به مرحله انجام شوند تا عضالت کامالا آماده شوند. اگر به یک مرحله مشکل رسیدید به مرحله قبلی برگردید. چیره شدن به مراحل مشکلتر بتدریج صورت میگیرد.

در انجام این تمرینات مسابقه ای وجود ندارد. میزان انعطاف از اهمیت کمی بر برخوردارست ، ثب کْػغ ّاًزبم مرتب ما هم مثل دیگران از این تمرین ها بهره مند میشویم.

2. عملیات را همیشه به صورت زوج انجام دهید. هر عمل یک عمل برعکس دارد که عضالت زیر فشار در عملیات قبلی در تمرین بعدی آزاد میشوند.

برای مثال عملیات شماره ۳ و شماره ۴ با هم هستند. با همین شیوه شماره ۹ و شماره ۶ و بقیه. به این دلیل که زمان استراحت ضروری بین دو حالت کمتر شده و بدن یک پیشرفت متعادل دارد. اگر وقت انجام تمام این حالتها را ندارید فقط چند عمل را دقیق انجام دهید.

3 . ناظر تنفس باشید. سعی کنید یک تنفس طبیعی در حین انجام تمرینات داشته باشید نفس را .
هرگز حبس نکنید.

از بازدم برای هدایت پرانا به نقاط زیر فشار استفاده کنید. کیفیت تنفس از فعالیت بدن روان جدا نیست. تنفس باید مرتب و آرام باشد. اگر احساس میکنید با زحمت نفس میکشید بر گردید به حالت قبلی یا کامالا این حالت را ترک کنی.

معرفی مارشال گوویندان :

گوویندان در 18 سپتامبر 1919 در کورادادشام، در تریکاناپورام، پونانی ، ناحیه مالاپورام در ایالت کرالای جنوبی هند، در خانواده کوتایات ماناکال چیتران نامپوتیری و منچرات تاازاتتیل دواکی آما به دنیا آمد.

 تحصیلات او در دبیرستان عالی، کوتی پورام ، و دبیرستان AV، پونانی بود، اما آموزش رسمی فقط تا استاندارد 9 داشت.

او سوسیالیست شد و با خواندن کتاب «چرا سوسیالیسم» اثر جایاپراکاش نارایان، که توسط شاعر «ایداسری گوویندان نیر» به او داده شد،، اما هرگز مارکسیست نشد.

هنگامی که مادرش دوباره با کاروناکاران نیر، یکی از مقامات پلیس مستقر در چنای ازدواج کرد و به آنجا نقل مکان کرد، گوویندان نیز در آن شهر ساکن شد.

او همچنین به وفور به زبان مالایایی و انگلیسی نوشت، اما آثار خلاقانه او عمدتاً به زبان مالایایی بود.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب جامعه شناسی مسائل اجتماعی جوانان غلامرضا صدیق اورعی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

37 صفحه

نویسنده

مارشال گوویندان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب کریا هاتا یوگای باباجی: 18 روش آموزش برای آرامش و بازیابی جوانی مارشال گوویندان PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *