دانلود کتاب سن عقل ژان پل سارتر – منوچهر کیا PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب سن عقل ژان پل سارتر – منوچهر کیا ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب سن عقل ژان پل سارتر – منوچهر کیا PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب “سن عقل” اولین جلد مستقل از مجموعه “راه های آزادی” مهمترین رمان ژان پل سارتر میباشد.

بعنوان توضیح برای آن عده از دوستان عزیز که قبلا به بنده مراجعه نموده و خواستار ترجمه ای اصیل و ساده از یکی از آثار مهم ژان پل سارتر شده بودند باید متذکر شد این کتاب که ترجمه آن بیش از یک سال به طول انجامیده است منعکس کننده اکثر افکار فلسفی این نویسنده بزرگ قرن ما میباشد. 

رمان سن عقل در سال 1938 می گذرد و به زندگی مردی فرانسوی به نام متیو می پردازد. متیو، استاد فلسفه است و فکر کردن به مفهوم آزادی، او را رها نمی کند. همزمان با نزدیک شدن سایه ی شوم جنگ جهانی دوم و پیچیده تر شدن زندگی شخصی متیو به خاطر حاملگی معشوقه اش، تلاش او برای آزاد ماندن، روز به روز شدیدتر می شود.

سن عقل، به تفکرات ژان پل سارتر درباره ی مفهوم آزادی به عنوان هدف غایی وجود بشر می پردازد. این اثر تلاش می کند تا از طریق ارائه ی داستانی پرجزئیات از ذهن و روان شخصیت ها و نشان دادن اجبار در گرفتن تصمیماتی سرنوشت ساز در زندگی، به مفهوم آزادی نهایی از منظر فلسفه ی هستی گرایانه-اگزیستانسیال-بپردازد.

روایت های ارائه شده توسط شخصیت ها با پیشروی داستان، عقیده ی سارتر درباره ی معنای واقعی آزاد بودن و چگونگی عملکرد یک شخص در چارچوب جامعه را به خوبی آشکار می سازند.

نکوداشت های کتاب سن عقل ژان پل سارتر – منوچهر کیا

  • The characters are intelligently studied.
    درباره ی شخصیت های این کتاب به شکل هوشمندانه ای تحقیق شده است.
  • New Yorker New Yorker
    همه چیز به شکلی جامع و با تمرکزی بی نقص پرداخته شده است.
  • Complete Review
    به عنوان دستورالعملی جامع از اگزیستانسیالیسم، بسیار جالب است.

معرفی ژان پل سارتر 

ژان پل سارتر در 21 ژوئن 1905 در پاریس به دنیا آمد. او در سال‌های ابتدای زندگی پدرش را از دست داد و در منزل پدربزرگ مادری‌اش بزرگ شد. پدرش که یک افسر نیروی دریایی بود قبل از دوسالگی سارتر هنگام انجام‌وظیفه در هندو چین درگذشت. مادر وی از خانواده «Alsatian Schweitzer » بود و پسرعموی او پزشک معروف، «Albert Schweitzer » بود. بیوه‌ی جوان پس از مرگ همسرش به خانه پدر و مادرش بازگشت.

سارتر در جلد اول اتوبیوگرافی خود (بیوگرافی ژان پل سارتر به قلم خودش)، یعنی کتاب کلمات (1964)، کودکی غیرطبیعی خود را آسیب‌دیده به‌خاطر توجهات بیش از حد، و خود را پسری با هوش غیرمعمول توصیف می‌کند. او در کودکی هیچ همراه و دوستی در سن خودش نداشت و دوستان خود را منحصراً در کتاب‌ها پیدا می‌کرد.

او از زمانی که کوچک بود شروع به خواندن کرد و به‌این‌ترتیب، خواندن و نوشتن به دوست نزدیک او تبدیل شد. او یک‌بار گفته است: «در کتاب‌ها بود که با جهان روبه‌رو شدم.»

برشی از کتاب سن عقل ژان پل سارتر – منوچهر کیا

اگر به خودم دروغ بگویم احساس می کنم که در عین حال به تو دروغ گفته ام.
می خواهم از هم اکنون زندگی کنم، هنوز زندگی ام را آغاز نکرده ام، دیگر وقت صبر کردن ندارم.
این بچه ای که متولد می شود، نتیجه ی منطقی موقعیتی است که خود را عمدا در آن قرار داده ای و می خواهی آن را از بین ببری چون نمی خواهی تمام عواقب اعمالت را بپذیری.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تربیت دینی در دوره دبستان و دبیرستان محمود نوذری PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

411 صفحه

نویسنده

ژان پل سارتر – منوچهر کیا

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب سن عقل ژان پل سارتر – منوچهر کیا PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *