دانلود کتاب آشنایی با فقه محمد حسین شعبانی PDF

35000تومان

پی دی اف دانلود کتاب آشنایی با فقه محمد حسین شعبانی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب آشنایی با فقه محمد حسین شعبانی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، شریعت و احکام اسلامی چراغ راه بشریت است که از طریق آن انسان راه کمال به سوی مقصد را سریع تر و آسانتر طی می کند. در یک نگاه میتوان تعالیم اسلام را به سه دسته تقسیم نمود که عبارتند از: اصول عقاید، احکام اخلاقی، احکام فقهی اصول و عقاید از باور انسان از جهان هستی، خدا، معاد، پیامبر شناسی… بحـث میکند.

که متکفل این مباحث علم کلام است. احکام اخلاقی که از صفات خوب و بد فضیلت و رذیلت تخلق به فضایل اخلاقی و اجتناب از رذایل گفتگو میکند و به انسان چگونه زیستن را می آموزد و او را به سوی هدف نهایی که سعادت است هدایت میکند.

معرفی کتاب آشنایی با فقه محمد حسین شعبانی:

«آشنایی با فقه» نوشته دکتر محمدحسین شعبانی از مجموعه کتاب‌های آموزشی دانشگاه پیام نور در رشته الهیات است.فقه در لغت به معنی فطانت، زیرکی، مهارت، علم و آگاهی، بصیرت، فهم و درک مطلق ذکر شده است. در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان فقه را به چهار بخش تقسیم نمود که شامل عبادات، عقود، ایقاعات و احکام است.

عبادات شامل احکامی است که قصد قربت در آن شرط است یعنی باید عمل را به قصد امتثال امر الهی یا برای نزدیکی به خدای متعال و یا برای رضای حضرت حق انجام دهد و اگر بدون قصد قربت آن عمل انجام شود باطل است مانند نماز، روزه و اعتکاف…‌.

عقود جمع عقد است. عقد در لغت به معنی بستن و گره‌زدن است و در اصطلاح عبارت از این است که یک یا چند نفر در برابر یک یا چند نفر درباره امری نسبت به یکدیگر متعهد و ملتزم شوند. عقد به دو طرف ایجاب و قبول نیاز است.

ایقاع در مقابل عقد قرار دارد و به دو طرف عقد نیاز ندارد. اگر صدور جمله انشایی از جانب کسی بدون توقف بر انشایی از طرف کسی دیگر منشأ اثر باشد، آن را ایقاع نامند. احکام که یکی از مباحث چهارگانه فقه است که نیاز به عقد ندارد مانند صید و ذباحه، اطعمه و اشربه، غصب.

فهرست مطالب کتاب آشنایی با فقه محمد حسین شعبانی :

. مقدمه

. پیش در آمد

فصل 1:

. وقف

. صدقه

. سکنی

. هبه

. تجیس

فصل 2:

. يمين

. قذر

. عهد

. کفاره

فصل 3:

. مسابقه

. رمایه

فصل 4:

. حجر صغير

. حجر سفیه

. حجر مجنون

. حجر مفلس

. حجر مریض از مازاد ثلث

. منابع

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب دانشنامه زبان و ادب فارسی جلد ششم فرهنگستان زبان و ادب فارسی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

156 صفحه

نویسنده

محمد حسین شعبانی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب آشنایی با فقه محمد حسین شعبانی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *