دانلود کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی PDF 

40000تومان

پی دی اف کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، موضوع اصلی این کتاب دموکراسی، و در حقیقت درباره قدرت دموکراسی و قدرت در دموکراسی است؛ بدین سان که مباحث آن در قالب چند مقاله عرضه شده است.

معرفی کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی

تالیف نخست معادلات و تناقضات آنتونیوگرامشی نام دارد.

این کتاب از پرس اندرسون و ترجمه شاپور اعتماد، شامل این عناوین است: دگردیسی‌های مفهوم هژمونی، گسترش مفهوم هژمونی، تعادل میان قهر و اجماع، مقایسه میان شرق و غرب، و استراتژی جنگ موضعی.

هدف این اثر عبارت خواهد بود از تحلیل اشکال و کارکرد های مفهوم هژمونی در دفتر زندان گرامشی؛ و ارزیابی سازگاری درونی آن ها به عنوان مبحثی به هم پیوسته و منسجم؛ ارزیابی اعتبار آن ها به عنوان تبیین ساختار های عینی قدرت طبقاتی در دموکراسی‌ های بورژوایی غرب با در نظر گرفتن مصادیق بارز آن؛

و بالاخره سنجیدن تبعات با پیامد های استراتژیک آن ها در مبارزه طبقه کارگر جهت رهایی خود و برقراری سوسیالیسم و غیره است.

معرفی آنتونیو گرامشی

گرامشی در خانواده‌ای از طبقهٔ متوسط پایین، در آلس، واقع در جزیرهٔ ساردینیا، ایتالیا به دنیا آمد. در هنگام کودکی گاهی از مدرسه فرار می‌کرد تا کمک خرج خانواده‌اش باشد.

وی به سبب قوزی که بر پشت داشت از سوی همکلاسان و دوستانش مورد آزار قرار می‌گرفت و همین باعث شد تا به انزوا پناه ببرد و به مطالعهٔ تاریخ و فلسفه بپردازد.

در نه سالگی دبستان را ترک کرد و به کار مشغول شد. بعداً مجدداً تحصیلات خود را در رشته زبان‌شناسی ادامه داد و از همین دوران رفت‌وآمد را به محافل سوسیالیست ایتالیا آغاز کرد.

در 1916در روزنامه آوانتی ارگان بعدی حزب کمونیست ایتالیا مشغول به کار شد. در همین سال‌ها و به‌دنبال پیروزی انقلاب در روسیه، ایتالیا نیز دستخوش نا آرامی شد و شورش معروف شهر تورین با خواست «صلح و نان» در گرفت.

در 1919 و در کنگره بولونیا گرامشی خواهان آن شد که حزب سوسیالیست ایتالیا به انترناسیونال سوم که لنین بنیان گذاشته بود بپیوندد. در مارس 1920 کارگران فیات در تورین دست به اعتصاب بزرگی زدند.

گرامشی ضمن پشتیبانی از اعتصاب، از موضع حزب سوسیالیست در این مورد بشدت انتقاد کرد. در ماه‌های اوت و سپتامبر همان سال اعتصاب گسترش یافت و کارخانه‌های تورین به اشغال کارگران درآمد که با تجربه شوراهای کارگری همراه بود.

انتقادهای گرامشی به حزب سوسیالیست همچنان شدت گرفت تا سرانجام به انشعاب حزب در کنگره \”لیوورنو\” و تشکیل حزب کمونیست ایتالیا در 1921 انجامید.

در 1923 به‌عنوان نماینده حزب کمونیست ایتالیا به مسکو رفت و در همانجا با یک دختر روس بنام جولیا شوخت ازدواج کرد. این دوران ضمناً دوران رشد فاشیست‌ها در ایتالیا و حملات آنان به کارگران بود.

گرامشی در 1924 به نمایندگی پارلمان برگزیده شد و به ایتالیا بازگشت و در همان سال دبیر حزب کمونیست ایتالیا شد.

در سال 1926 و طی اختلافاتی که درون حزب کمونیست ایتالیا پیش آمده بود، گرامشی از خط مشی تشکیل یک بلوک ضد فاشیست پشتیبانی می‌کرد و در همان سال در نامه‌ای به رهبری حزب کمونیست اتحاد شوروی خواهان آرام کردن اختلاف‌های درونی آن حزب شد.

او در سال 1926، بدلیل فعالیت‌های انقلابی زندانی شد و دادگاه حکومت فاشیست او را به 20 سال زندان محکوم کرد.

روز 8 نوامبر 1926 گرامشی بازداشت و به زندانی در میلان منتقل شد. در دادگاه به بیست سال و چهار ماه زندان محکوم شد و در شرایطی که بشدت بیمار بود به زندان توری منتقل شد.

از 1929 وسایل لازم برای کار و نگارش را در زندان بدست آورد و از همانجا نوشتن آثاری را شروع کرد که بعدها به \”دفترها\” و \”نامه‌های زندان\” گرامشی معروف شد.

گرامشی از زندان نسبت به خط مشی چپ روانه انترناسیونال کمونیست که سوسیال دمکرات‌ها را \”سوسیال فاشیسم\” معرفی می‌کرد و سیاست \”جبهه واحد\” را کنار گذاشته بود، انتقاد کرد.

در 1932 بیماری گرامشی تشدید شد ولی مقامات اجازه انتقال او به بیمارستان را نمی‌دادند. در اکتبر 1933 و بر اثر یک مبارزه جهانی سرانجام گرامشی به یک درمانگاه منتقل گردید.

سال بعد به بیمارستانی در رم منتقل شد. در 21 آوریل 1937گرامشی رسماً آزاد اعلام شد. یک هفته بعد در 27 آوریل آنتونیو گرامشی در همان روزی که برای بازگشت او به ساردینیا در نظر گرفته شده بود در سن 46 سالگی درگذشت.

بنیتو موسولینی سیاست‌مدار بزرگ حزب فاشیست ایتالیا وی را مغز متفکر حزب کمونیست ایتالیا می‌شمرد و همو باعث شد تا گرامشی سالهای بسیاری را در زندان‌های رژیم فاشیستی به اسارت بگذراند.

دفترهای زندان گرامشی توسط خواهر زن او “تاتیانا شوخت” در محل امنی نگهداری شد. سپس به مسکو فرستاده شد و پس از پایان جنگ در اختیار پالمیرو تولیاتی دوست گرامشی و رهبر بعدی حزب کمونیست ایتالیا قرار گرفت.

از او آثاری در زمینهٔ تئوریزه کردن مفاهیم کلیدی همچون هژمونی (چیرگی‌خواهی)، بنیان، روبنا، و جنگ قدرت به جا مانده‌است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب راهنمای معلم علوم و فنون ادبی یازدهم PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF 

حجم فایل

6 مگابایت

تعداد صفحات

271 صفحه

نویسنده

آنتونیو گرامشی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب معادلات و تناقضات آنتونیو گرامشی PDF ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *