دانلود کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، معراج نامه های ادیان، از جذاب ترین ادبیات جهان هستند. این آثار ادمی را بر بال فرشتگان می نشانند و در سپهر بی انتها و جهان مینوی به پرواز درمیاورند و جان و دل او را از دریای معرفت الهی سیراب می کنند.

معرفی کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی :

رازهای خَنوخ که خنوخ اسلاوی هم نامیده می‌شود یکی از متن‌های دروغ‌نامیده (سودْاِپیگرافا) عهد عتیق است. این کتاب جزئی از ادبیات فرجام‌شناختی به‌شمار می‌آید و تاریخ نگارش آن را عموماً در اواخر سده یکم پس از میلاد می‌دانند. متن کامل آن تنها در ترجمه‌ها به زبان‌های اسلاوی باقی مانده‌است اما در سال 2009 اعلام شد که بخش‌هایی از این کتاب به زبان قبطی نیز یافت شده‌است که خود ترجمه‌ای از یک متن یونانی بوده‌است.

کتاب رازهای خَنوخ گزارش سفر شصت روزه خَنوخ، یکی از پیامبران پیش از توفان نوح، به آسمان‌هاست. خَنوخ پس از بازگشت، دیده‌ها و آزموده‌های خود را برای پسران و قوم خویش بیان می‌کند و آنان را اندرز می‌دهد. او پس از سی روز، دوباره به آسمان می‌رود «تا برای همیشه در آن‌جا بماند.»

کتاب رازهای خنوخ در محتوای خود جای خدا را در آسمان می‌داند که خَنوخ به حضور او بار می‌یابد و چهره او را مانند آهن گداخته می‌بیند.

 داستان معراج حضرت رسول در اسلام رازهای خنوخ در یهودیت، مکاشفه یوحنا در مسیحیت، اردویرافنامه در آیین زردشت نمونه های بارز آن هستند.

خنوخ کیست؟

به نقل از دهخدا، حکما در مولد و منشاء او و کسانی که وی از آنان پیش از نبوت اخذ علم کرده اختلاف کرده اند فرقه ای گویند وی بمصر متولد شد و او راهرمس الهرامسه نامیدند و مولد او منف است و گفته اند این نام بیونانی آرمیس است و بهرمس تعریب شده و معنی آرمیس عطارد است و دیگران گفته اند نام او بیونانی طرمیس است و او را عبرانیان خنوخ گویند و معرب آن أخنوخ است و خدای عزوجل در قران او را بنام ادریس خوانده است و گفته اند استاد او غوثادیمون و بقولی أغثاذیمون مصری است و ترجمه ای از این مرد نیاورده اند جزآنکه وی را یکی از انبیای یونانیان و مصریان دانسته اند و نیز او را أورین ثانی خوانده اند و ادریس نزد ایشان آورین ثالث است و معنی غونادیمون خوشبخت است و گویند هرمس از مصر خارج شد و در اقطار زمین بگشت وسپس بمصر بازگشت و خدای تعالی بدانجا او را برکشید و این امر پس از هشتاد سال از عمر وی وقوع یافت .

اما ادیان ابراهیمی اورا چون دیگر پیغمبران خدا از بنی اسراییل میدانند و اعتقاد دارند تمام پیغمبران دنیا از آدم تا خاتم همه ابراهیمیواننی اسال هستنلر خنوخ (با اخنوخ) نزد اهل کتاب یکی از پیامبرات پیش از توفان نوح علیه السلام است که …

معرفی حسین توفیقی :

حسین توفیقی (متولد 1330) مترجم و پژوهشگر ایرانی حوزه تفسیر قرآن، کلام و تاریخ ادیان به ویژه یهودیت و مسیحیت است . همچنین او از اعضای هیئت مؤسس دانشگاه ادیان و مذاهب است.

مهم‌ترین اثر توفیقی که کتاب درسی محسوب می‌شود، کتاب «آشنایی با ادیان بزرگ» است که انتشارات سمت آن را منتشر کرده و تا سال 1401 به چاپ نوزدهم رسیده‌است .  همچنین کتاب «شهر خدا» از سنت آگوستین توسط وی به فارسی برگردانده شده‌است. وی به زبان‌های عربی و انگلیسی مسلط است و با عبری و لاتین و چند زبان دیگر آشنایی دارد .

فهرست مطالب کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی :

 فصل اول : خنوخ چیست؟

فصل دوم : اعتبار رازهای خنوخ

فصل سوم : رازهای خنوخ 

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

108 صفحه

نویسنده

حسین توفیقی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *