دانلود کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،کتاب «مغازه جادویی» اثری نوشته «جیمز دوتی» است که نخستین بار در سال 2016 منتشر شد . دکتر جیمز آر دوتی، جراح برجسته مغز و اعصاب و استاد جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه استنفورد است.

این کتاب داستان زندگی جیمز آر دوتی را، از دوران سخت کودکی او که در فقر در کالیفرنیا رشد می‌کرد تا موفقیت‌ های بعدی‌ اش به‌ عنوان جراح مغز و اعصاب و کارآفرین، روایت می‌کند . 

معرفی کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی :

زندگی بسیاری از انسان‌ها شاید سخت‌تر از چیزی باشد که بتوان تصور کرد. آدم‌های زیادی هستند که دوران کودکی خود را در فقر، تنگدستی و اغلب تحت حمایت والدینی می‌گذرانند که از نظر روحی و جسمی شرایط بسیار نامناسبی دارند. دنیا برای چنین کودکانی از همان آغازین سال‌های زندگی جای زیبایی نیست و تأثیر اتفاقاتی که در کودکی تجربه می‌کنند شاید تا پایان عمرشان باقی بماند.

دکتر جیمز دوتی (James R. Doty) نیز کودکی سخت و پرمشقتی داشت. پدر جیمز الکلی بود، مادرش نیز اکثر اوقات افسرده بود و عملاً قادر نبود هیچ‌کدام از وظایف مادری را نسبت به کودک خردسال خود انجام دهد.

پسرک به شعبده‌بازی علاقه‌ی خاصی داشت و روایت داستان زندگی خود را در کتاب مغازه‌ی جادویی، از روزی آغاز می‌کند که انگشت مصنوعی شعبده‌بازی خود را گم کرد و برای خرید انگشت مصنوعی دیگری، به یک مغازه‌ی شعبده‌بازی رفت. این اتفاق، نقطه‌ی شروع کتاب خاطرات جیمز دوتی‌ست که با عنوان مغازه جادویی (Into the Magic Shop) انتشار یافته است.

 وقتی «دوتی» نوجوان بود، در یک فروشگاه لوازم شعبده بازی با زنی سالخورده و مهربان به نام «روث» آشنا شد که در طول چند هفته بعدی، تمرین هایی مربوط به ذهن و بدن را به او آموخت که مسیر زندگی اش را تغییر داد.

«دوتی» که در فقر با پدری معتاد به الکل و مادری دچار به افسردگی حاد بزرگ شد، در سال های بعدی به عنوان یک جراح و کارآفرین به موفقیتی چشمگیر رسید .

اما آینده او در دو مقطع مورد تهدید قرار گرفت: از سر گذراندن تجربه نزدیک به مرگ در یک سانحه رانندگی، و مدتی بعد، یک تصمیم تجاری اشتباه که او را تا آستانه ورشکستگی پیش برد.

«دوتی» از طریق به خاطر آوردن تمرین های «روث»، توانست کنترل اوضاع را به دست بگیرد و در نهایت، زندگی سرشار و موفقیت آمیزی را برای خود بسازد.

برشی از کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی :

بعد از اینکه متخصص بیهوشی، پسرک را می‌خواباند، سر او را در قاب مخصوص متصل به جمجمه‌اش جای می‌دهم و قیچی مو را درمی‌آورم .

هرچند اغلب پرستار، محل جراحی را آماده می‌کند، من همیشه ترجیح می‌دهم خودم سر را بتراشم. این برایم مثل یک سنت قدیمی شده است. همانطور که سر را به آرامی می‌تراشم، به این پسر کوچک و ارزشمند فکر می‌کنم و در ذهنم تک‌تک جزئیات عمل را مرور می‌کنم.

اولین بریده‌ی مو را جدا می‌کنم و به مسئول اتاق می‌دهم تا در کیسه‌ای بپیچد و بعداًً به مادر پسرک بدهد. این اولین باری است که پسرک موهایش را کوتاه می‌کند و شاید اکنون این مسئله در نظر مادرش بی‌اهمیت باشد، اما می‌دانم که بعدها اهمیت پیدا می‌کند.

این نقطه‌ی عطفی در زندگی است که می‌خواهی همیشه به یاد بیاوری. اولین مو، اولین دندان، اولین روز مدرسه، اولین باری که دوچرخه را می‌رانی. اولین جراحی مغز هرگز در این لیست، جایی ندارد.

با ملایمت طره‌های قهوه‌ای روشن مو را قیچی می‌کنم و امیدوارم بیمار کوچکم بتواند همه‌ی این اولین‌ها را تجربه کند. در ذهنم می‌توانم چهره‌ی خندان او را با جای خالی دندان جلویی‌اش ببینم.

اولین باری که با کوله‌پشتی‌ بزرگی وارد مهدکودک می‌شود، و اولین دوچرخه‌سواری‌اش را می‌بینم، اولین باری که هیجان آزادی را می‌چشد و در حالی که باد، در میان موهایش می‌رقصد، با شتاب رکاب می‌زند.

با کوتاه کردن موهای او، به یاد بچه‌های خودم می‌افتم. تصاویر و صحنه‌های اولین بارها چنان در ذهنم واضح و شفافند که نمی‌توانم هیچ نتیجه‌ی دیگری را تصور کنم. نمی‌خواهم آینده‌ی دیگری از مراجعه به بیمارستان، درمان‌های سرطان و جراحی‌های دیگر برای او تصور کنم.

البته به‌عنوان نجات‌یافته تومور مغزی، باید همیشه تحت‌نظر باشد، اما نمی‌خواهم آینده‌اش را مثل گذشته‌اش ببینم. حالت تهوع و استفراغ، زمین خوردن‌ها، بیدار شدن سر صبح و جیغ کشیدن از درد به خاطر آن چیز زشت که مغزش را فشار می‌دهد. زندگی بدون اضافه کردن این مشکلات هم به‌قدر کافی دل‌شکستگی دارد.

به آرامی موهایش را می‌تراشم، فقط به اندازه‌ای که بتوانم روی سرش کار کنم. روی جمجمه‌اش، قسمتی که می‌خواهیم برش را انجام دهیم، دو نقطه می‌گذارم و یک خط صاف می‌کشم.

معرفی جیمز آر دوتی :

جیمز دوتی، پزشک درمانگر بالینی در گروه جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه استنفورد و مدیر مرکز تحقیقات و آموزش همیاری و نوع دوستی در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد است.

او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، ایروین و دانشکده پزشکی در دانشگاه تولین به پایان رساند. او در رشته جراحی مغز و اعصاب در مرکز پزشکی ارتش والتر رید آموزش دید و فلوشیپ را در زمینه جراحی مغز و اعصاب کودکان در بیمارستان کودکان در فیلادلفیا (CHOP) و در نورالکتروفیزیولوژی متمرکز بر استفاده از پتانسیل های برانگیخته …

فهرست مطالب کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی :

مقدمه : چیزهای زیبا
بخش اول : در مغازه‌ی جادویی
فصل اول : جادوی واقعی
فصل دوم : بدن در آسایش
فصل سوم : فکر کردن درباره‌ی فکر کردن
فصل چهارم : دردهای رو به رشد
فصل پنجم : سه آرزو
بخش دوم : اسرار مغز
فصل شش : خودت را وقف کار کن
فصل هفتم : غیرقابل قبول
فصل هشتم : این جراحی مغز نیست
فصل نهم : سلطان هیچی
بخش سوم : اسرار قلب
فصل دهم : تسلیم شدن
فصل یازدهم : الفبای قلب
فصل دوازدهم : ابراز شفقت
فصل سیزدهم : صورت خدا
یادداشت نویسنده

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب راز های خنوخ ترجمه حسین توفیقی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

20 مگابایت

تعداد صفحات

160 صفحه

نویسنده

جیمز آر دوتی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب مغازه جادویی جیمز آر دوتی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *