دانلود کتاب نسخه شناخت علی صغری آق قلعه PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب نسخه شناخت علی صغری آق قلعه ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب نسخه شناخت علی صغری آق قلعه PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، با توجّه به نیاز بسیاری از رشته‌های علوم انسانی به پژوهش و بررسی نسخه‌های خطّی ، این کاستی همواره وجود داشته که متنی برای آموزش نسخه‌شناسی در دسترس پژوهشگران نهاده شود.

معزفی کتاب نسخه شناخت علی صغری آق قلعه

مرکز پژوهشی میراث مکتوب با توجّه به این نیاز ، نگارش چنین اثری را از دیرباز در برنامه‌های خود داشته است و کتاب کنونی یکی از نوشته‌هایی است که در راه نیل بدان مقصود منتشر می‌شود. در کتاب کنونی کوشش شده است تا مباحث به صورت آسان و کاربردی به خواننده آموزش داده شود. همچنین تلاش شده که تا جای ممکن هرکدام از اجزای نسخه در هنگام معرّفی از دیدگاه سبک‌شناسی تاریخی نیز مورد بررسی قرار گیرد.

معرفی علی صغری آق قلعه

در سال 1357 در شهر تهران زاده شد. تحصیلات خود را تا پایان دوره متوسطه در همان شهر به پایان رسانید. در سال 1376 وارد خدمت سربازی شد و پس از بازگشت در سال 1380 به کار در شرکت ایران خودرو مشغول شد. پس از سپری شدن پنج سال ، همکاری با آن شرکت را به پایان رسانید و در سال 1385 به همکاری با مرکز پژوهشی میراث مکتوب پرداخت که تاکنون ادامه دارد.

در سال 1387 سخنرانی­ای با عنوان «راهکارهای پیشنهادی برای طبقه‌بندی قلم‌های اسلامی با معرّفی دو نمونه از قلم‌های مورد استفاده در نسخه‌های خطّی فارسی» در “سمینار نسخه‌شناسی فارسی” ، وین (اتریش) ایراد کرده است. تاکنون شش کتاب و بیش از شصت مقاله از وی منتشر شده است. تصحیح وی از تحفۀالعراقین خاقانی (تهران ، 1387) بعنوان شایسته تقدیر کتاب سال ایران (1387) ، برگزیدۀ بخش جوان جشنوارۀ فارابی و برگزیدۀ نهمین دورۀ همایش حامیان نسخ خطّی (1388) شناخته شد.

فهرست مطالب کتاب نسخه شناخت علی صغری آق قلعه:

بخش اول: نسخه شناسی عمومی

  • آشنایی با نسخه ی خطی و انواع آن

بخش دوم: آرایه های نسخه

  • اصطلاحات عمومی
  • آرایه های کاغذی

بخش سوم: جدول و کمند

  • نسخه های کهن با جدول دو خطی سرخ رنگ
  • جدول سه تحریر ( جدول زرین تحریردار )
  • جدول در مجموعه های پس از سده ی هشتم هجری
  • و …

و …

بخش هفتم: شیوه های ارایش انجامه ی نسخه ها

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

162 مگابایت

تعداد صفحات

336 صفحه

نویسنده

علی صغری آق قلعه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب نسخه شناخت علی صغری آق قلعه PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *