دانلود کتاب افسانه درخت خرما و بزی محمد محمدی PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب افسانه درخت خرما و بزی محمد محمدی ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب افسانه درخت خرما و بزی محمد محمدی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب بازآفرینی کهن‌ترین افسانه‌ی منظوم ایرانی درخت آسوریک است که پیشینه‌ی آن به 2500 سال می‌رسد. برخی بر‌این باورند که اصل افسانه‌ به زبان پهلوی اشکانی در دوره‌ی اشکانی بر سر زبان‌ها بوده و سپس در دوره‌ی ساسانی به زبان پهلوی ساسانی به نظم درآمده است .

کتاب افسانه درخت خرما وبزی بر پایه‌ی ترجمه‌ی ماهیار نوابی از زبان پهلوی به فارسی از سوی محمدهادی محمدی بازآفریده شده است. درونمایه‌ی محوری افسانه‌ی “درخت آسوریک” یا این کتاب افسانه‌ی درخت خرما و بزی بر فخرفروشی درخت خرما گیاه و بزی جانور استوار است که مناظره‌ می‌کنند و هریک در نوبت خود، سودمندی‌هایشان را برای انسان برمی‌شمرند.

سرانجام بز، درخت خرما را به سبب ایستایی‌اش به سخره می‌گیرد و خود را به سبب حرکت و پویایی برتر از آن می‌داند. در اینجا مناظره به پایان می‌رسد. دیو در بند! مثل یک میخ یا که یک سیخ چسبیده‌ای بر خاک نرم در ساحل‌های خیلی گرم حالا دیدی خرما جان این بزی هست قهرمان؟ در پایان کتاب، بخشی از این افسانه به زبان پهلوی آورده شده است .

معرفی محمد محمدی :

محمّدهادی محمدی (به دنیا آمده در سال 1340 برابر با 1961 میلادی در تهران پژوهشگر و نویسنده داستان‌های کودکان است. او بزرگ شده تهران است. در دوره پیروزی انقلاب 1357 دبیرستان را به پایان رسانده و پس از آن از بیست و دو سالگی نوشتن را به‌ طور حرفه‌ای برای بزرگسالان و کودکان آغاز کرد. نخستین داستانی که از وی منتشر شده است “فضانوردها در کوره آجرپزی 1367 است که زندگی دو کودک روستایی را که در کوره آجرپزی کار می‌کنند، روایت می‌کند. این داستان در سال 1368 برنده عنوان کتاب سال از سوی مجله سروش نوجوان شد .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب روانشناسی بالینی کودک و نوجوان محمد خدایاری فرد PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

18 صفحه

نویسنده

محمد محمدی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب افسانه درخت خرما و بزی محمد محمدی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *