دانلود کتاب تاریخ بیست ساله ایران جلد 2 حسین مکی PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب تاریخ بیست ساله ایران جلد 2 حسین مکی ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

دانلود کتاب تاریخ بیست ساله ایران جلد 2 حسین مکی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، انقراض سلسله کهن سال قاجار و تشکیل سلسله پهلوی یکی از حوادث سیاسی مهمی است که باب شایان بحث و قابل توجهی را در تاریخ گشوده است.

این حادثه عظیم که بر اثر جنگهای ممتد و متمادی امپریالیسم فئودال و بورژوازی روسیه تزاری با امپریالیسم و بورژوازی بریتانیا در میدان نبرد و کارزار ایران روی داده است، شایان دقت فراوان و توجه کامل می باشد….

برشی از کتاب تاریخ بیست ساله ایران جلد 2 حسین مکی :

تاریخ بیست ساله ایران، نام اثری است هشت جلدی به نگارش و تألیف (و تحقیق) حسین مکی. این اثر از بسیاری از جهات یک اثر منحصر به فرد محسوب می‌گردد.

برای نخستین بار در طول تاریخ معاصر ایران، نگارش و نشر یک اثر بیش از چهل سال به طول انجامیده‌است. این اثر که بخش‌هایی از مجلد نخست آن در سال 1321 در روزنامه مهر ایران منتشر می‌شده، سر انجام در سال 1364 (جمعا چهل و سه سال) به چاپ جلد نهایی (جلد هشتم) رسیده‌است.

بر خلاف نام کتاب، این اثر به شرح وقایع 1299 تا 1323 (بیست و چهار سال) می‌پردازد. برخی معتقدند که کتاب‌های زندگانی سیاسی سلطان احمد شاه و نفت و نطق مکی (هر دو به قلم همین نویسنده) را نیز می‌توان به عنوان مقدمه و موخره تاریخ بیست ساله ایران در نظر گرفت.

در خصوص این کتاب، مقالات مختلفی توسط نویسندگان داخلی و خارجی معاصر نگاشته شده و اسناد گزارش‌ها و گزارش‌های زیادی هم در ساواک و تامینات تهیه گردیده‌است.

از نقاط قوت این کتاب به نحوه استدلال و منابع قوی که در این کتاب استفاده شده و نیز به نثر افشاگرانه مکی در تألیف آن می‌توان اشاره نمود.

معرفی حسین مکی :

تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سلطانی و دوره متوسطه را در دارالمعلمین تهران و مدرسه معرفت تا کلاس دهم گذراند. سپس به شهر یزد رفت.

به پیشنهاد رئیس معارف یزد، به عنوان معلم کلاس ششم استخدام شد. دو سال به معلمی پرداخت و پس از آن به تهران رفت و تحصیلات خود را نزد معلمین خصوصی ادامه داد.

چندی ادبیات فارسی، صرف و نحو عربی، منطق و عرفان تحصیل کرد و در طول خدمت وظیفه، در زمینه‌ های مختلف ادبی تتبع کرد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آشنایی با قرآن جلد 7 مرتضی مطهری PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

11 مگابایت

تعداد صفحات

640 صفحه

نویسنده

حسین مکی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تاریخ بیست ساله ایران جلد 2 حسین مکی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *