دانلود کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب شعله حضور و مدیتیشن از سری مجموعه های برجسته و معتبرمیباشد که در ارتباط با حوزه ی فلسفه و در زمینه ی زندگانی به ارائه و تشریح مطالب پرداخته است که این مجموعه به وسیله ی کریشنا مورتی طراحی و تنظیم شده است .

معرفی کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی :

کتاب شعله حضور و مدیتیشن نوشته‌ی کریشنا مورتی متفکر و نظریه‌پرداز هندی است . این کتاب در دسته کتاب‌های فلسفی با موضوع زندگی قرار می‌گیرد .

مورتی در این کتاب واقعیتی که در دنیای امروز ما می‌گذرد را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد و در این موضوع تاکید دارد که ما باید این واقعیت را فارغ از هر نژادی که داریم نگاه کنیم .

او می‌گوید : « بین یک ذهن داشتن و با هم اندیشیدن تفاوت وجود دارد . در یک ذهن داشتن ، این معنا مُضمر است که همه ما به یک مقدار استنتاجات خاصّ ، باورهای خاص ، تصورات خاص رسیده‌ایم .

ولی « با هم اندیشیدن » بدین معنا است که من و شما ، همه ما انسان‌ها جریاناتی را که در اطرافمان و در دنیای واقعیات می‌گذرد به یک شکل ابژکتیو و غیر شخصی نگاه می‌کنیم و درباره آن می‌اندیشیم »

برشی از کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی :

هر روز صبح در روزنامه‌ها خبر یک قتل، انفجار یک بمب ، ویرانی،  ترور و آدم‌ربایی منعکس است . شما هر روز این‌ها را می‌خوانید ولی چندان توجهی به آن ندارید .

ولی اگر چنان وقایعی در رابطه با شخص خودتان حادث بشود ، دچار پریشانی ، درماندگی و احساس بدبختی می‌شوید ؛ و از کسی مثل دوست یا پیر و مرشدتان می‌خواهید که شما را نجات بدهد که شما را حمایت کند  ؛ و در این سرزمین خاص ، وقتی خوب توجه کنید ، همان گونه که من در شصت سال گذشته توجه کرده‌ام ؛ می‌بینید که در این کشور فلک‌زده فقر شدید حاکم است .

فقری که به نظر نمی‌رسد هرگز پایانی برای آن باشد . مسئله ازدیاد جمعیت ، تفاوت‌ها و اختلافات مربوط به زبان و تکلّم وجود دارد . یک گروه و فرقه می‌خواهد خود را از قید و وابستگی به بقیه آزاد گرداند .

اختلاف مذاهب حاکم است . مرشدهای عرفانی و مذهبی وجود دارند با چه ثروت‌های عظیمی ، با هواپیماهای شخصی ؛ و شما کورکورانه از آن‌ها تبعیت می‌کنید ؛ و هنگامی که شما از کسی تبعیت کردید ، دیگر نمی‌توانید به عنوان یک انسان آزاده کاری برای حل همه این مسائل بکنید .

آنچه می‌گویم یک واقعیت است ؛ ما فرضیه‌پردازی نمی‌کنیم . به واقعیت‌هایی که هم‌اکنون وجود دارد توجه می‌کنیم

فهرست مطالب کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی :

  • سخنرانی در دهلی نو
  • دهلی نو
  • بنارس

و …

معرفی کریشنا مورتی : 

نویسنده ، متفکر و سخنران هندی تبار که در خودشناسی و مسائل فلسفی و روان‌شناختی آثار بسیاری به جای گذاشته‌است . موضوعات مورد بحث او عبارت اند از : وابستگی و ترس‌های روانی ، آزادی و استقلال فردی ، شرطی‌شدگی ذهن ، طبیعت ذهن ، مراقبه ، روابط انسانی ، یادگیری و آموزش .

او به‌طور مداوم بر نیاز انسان به یک انقلاب درونی تأکید داشت ؛ انقلابی که نمی‌تواند توسط یک عامل یا مرجع بیرونی ، مذهبی ، سیاسی ، یا اجتماعی رخ دهد .

کریشنامورتی در خانواده‌ای « تلوگو برهمن » و در دورانی که هندوستان مستعمره ‎بریتانیا شمرده می‌شد به دنیا آمد . در اوایل نوجوانی این اقبال را داشت تا با یکی از اعضای عالی‌رتبه انجمن تئوسوفی ، رازورز مشهور چارلز وبستر لیدبیتر ، که به‌طور موقتی در اداره مرکزی این انجمن عرفانی در آدیار ، چنای در جنوب مَدرس ( چنای ) مشغول بود برخورد کند .

او سپس به همراه برادرش و تحت سرپرستی « آنی بسانت » و « لیدبیتر » ، رهبران انجمن در آن زمان ، به انگلستان آمد . آنان بر این باور بودند که این کودک همان معلمی خواهد بود که جهان در انتظار اوست .

بعدها در جوانی ، کریشنامورتی این ایده را نفی کرد و سازمان جهانی فرمان ستارگان را که حامی این اندیشه بود و رهبری اش را در دست داشت منحل اعلام کرد .

از دیگر آثار کریشنا مورتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • حضور در هستی
  • کتاب زندگی – مراقبه‌های روزانه
  • نگاه در سکوت
  • شرح زندگی
  • شادمانی خلاق
  • فراسوی خشونت
  • عشق و تنهایی

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تحریم ایران شکست یک سیاست دکتر حسین علیخانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

13 مگابایت

تعداد صفحات

177 صفحه

نویسنده

کریشنا مورتی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب شعله حضور و مدیتیشن کریشنا مورتی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *