دانلود کتاب فطرت استاد مطهری PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب فطرت استاد مطهری ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب فطرت استاد مطهری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب “ فطرت “ یکی از آثار شهید مطهری میباشد که در سال 1369 منتشر شده است .

معرفی کتاب فطرت استاد مطهری :

 فطرت عنوان بحثهایی است از متفکر شهید استاد مرتضی مطهری که به سبب برخورد با نهضت اسالمی و افزایش مشاغل سالهای 1355 و 1356 در تهران ، در جمع معلمان و دبیران مدرسه نیکان ، در ده جلسه دایر شده است .

ظاهرًا اجتماعی استاد شهید متوقف شد ؛ اما در سال 1369 به چاپ رسید . مسئله فطرت که به تعبیر استاد ام المسائل معارف اسالمی است در چهار نوبت و از دیدگاههای مختلف توسط استاد مورد بحث قرار گرفته است .

فهرست مطالب کتاب فطرت استاد مطهری :

فصل اول : معنای فطرت

فصل دوم : فطریات انسان

فصل سوم :گرایش های مقدس

فصل چهارم : عشق و پرستش

فصل پنجم : عشق روحانی

فصل ششم : تکامل اصالتهای انسانی

معرفی مرتضی مطهری :

آیت‌الله مرتضی مطهری فریمانی ( Morteza Motahhari ) در 13 بهمن 1298 در شهر فریمان از توابع مشهد متولد شد .

او خانواده‌ای روحانی با اصالت سیستانی داشت که برای نزدیکی به حرم امام رضا ( ع ) از سیستان به مشهد مهاجرت کرده بودند .

پدر مطهری از شاگردان آخوند خراسانی بود و از شخصیت‌های مشهور فریمان به‌ شمار می‌رفت . مادرش نیز به طب سنتی آگاه بود و مردم فریمان را درمان می‌کرد .

مرتضی مطهری در کودکی در مکتب‌خانه تحصیلات ابتدایی را گذراند و در دوازده‌سالگی برای یادگیری دروس مقدماتی علوم اسلامی به حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد رفت .

در هجده‌سالگی ، برای گذراندن تحصیلات تکمیلی به حوزه‌ی علمیه‌ی قم مهاجرت و در آنجا نزد بزرگان دینی ، تعالیم اسلامی خود را تکمیل کرد .

او علاوه بر مباحث دینی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی آن زمان فعالیت می‌کرد و با گروه « فدائیان اسلام » در ارتباط بود .

بهترین کتاب‌های مرتضی مطهری‌ :

کتاب داستان راستان : این کتاب دوجلدی و دارای 125 داستان نفیس است که برپایه‌ی واقعیت و مطابق با احادیث و تاریخ نوشته شده‌اند . جلد اول 75 داستان و جلد دوم 50 داستان دارد .

در بیشتر این داستان‌ها قهرمان اصلی یکی از پیشوایان دین است و در خلال آن‌ها آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی نهفته است . این اثر به علت سادگی و روانی روایت‌ها هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار جذاب است .

کتاب خدا در اندیشه‌ی انسان : این کتاب مجموعه‌ای از پنج سخنرانی شهید مطهری است که در سال 1354 در جمعی از دانشجویان و افراد تحصیل‌کرده‌ی کشور ایراد کرد . مرتضی مطهری در این سخنرانی‌ها به پیدایش تفکراتی با محوریت خداوند و شناخت او و در مجموع توحید نظری پرداخته است .

همچنین موضوع مهمی که در این سخنان اهمیت زیادی دارد بررسی ذهن انسان و نحوه‌ی دریافت و پالایش موضوعات از طریق آن است .

کتاب خدا در زندگی انسان : این کتاب در ادامه‌ی کتاب « خدا در اندیشه‌ی انسان » و در مقام مکمل آن اثر به رشته‌ی تحریر درآمده است و شامل شش سخنرانی از آیت‌الله مطهری است . در این کتاب توحید عملی به بیانی شیوا توضیح داده می‌شود و مطالعه‌ی آن برای تمامی اقشار جامعه سودمند است .

کتاب پیامبر امّی : این کتاب مقاله‌ای است که برای رفع شبهات موجود درباره‌ی زندگی پیامبر اسلام ( ص ) نوشته شده است . مرتضی مطهری در این اثر کلمه‌ی « امّی » را از دیدگاه مفسران اسلامی بیان می‌کند و به اتهامات مغرضانه‌ی برخی مخالفان پاسخی محکم می‌دهد .

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

274 صفحه

نویسنده

استاد مطهری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فطرت استاد مطهری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *