دانلود کتاب بررسی اجمالی نهضت های اسلامی در صدساله اخیر مرتضی مطهری PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب بررسی اجمالی نهضت های اسلامی در صدساله اخیر مرتضی مطهری ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب بررسی اجمالی نهضت های اسلامی در صدساله اخیر مرتضی مطهری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، اصلاح یعنی سامان بخشیدن ، نقطه مقابل افساد است که به معنی نابسامانی ایجاد کردن است. اصلاح و افساد یکی از زوجهای متضاد قرآن است که مکرر در قرآن مطرح می‌شوند. زوجهای متضاد یعنی آن واژه‌های اعتقادی و اجتماعی که دو به دو در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند و به کمک یکدیگر بهتر شناخته می‌شوند.

از قبیل توحید و شرک ، ایمان و کفر ، هدایت و ضلالت ، عدل و ظلم ، خیر و شر ، اطاعت و معصیت ، شکر و کفران ، اتحاد و اختلاف ، غیب و شهادت ، علم و جهل ، تقوا و فسوق ، استکبار و استضعاف و غیره. برخی از این زوجهای متضاد از آن جهت در کنار یکدیگر مطرح می‌شوند که یکی باید نفی و طرد شود و دیگری جامه تحقق بپوشد. اصلاح و افساد از این قبیل است. مورد استعمال اصلاح در قرآن گاهی رابطه میان دو فرد است (اصلاح ذات‌البین) و گاهی محیط خانوادگی است و گاهی محیط بزرگ اجتماعی است که اکنون مورد بحث ماست و در آیات زیادی مطرح است.

معرفی نویسنده

مرتضی مطهری فریمانی (13 بهمن 1298 – 11 اردیبهشت 1358) [2] روحانی شیعه ، استاد فلسفهٔ اسلامی و کلام اسلامی و تفسیر قرآن ، عضو هیئت موتلفه اسلامی و از نظریه‌پردازان نظام جمهوری اسلامی ایران بود.[3] وی پیش از انقلاب 1357 استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران بود[4] و پس از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.[5]مطهری از شاگردان خمینی و بنیان‌گذاران و عضو مکتب متاع بود و در شامگاه 11 اردیبهشت 1358 پس از آخرین جلسه مکتب متاع در منزل یدالله سحابی پس از خروج از جلسه در خیابان پارک امین الدوله ، هدف گلولهٔ یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه کشته شد.[6] سید روح‌الله خمینی علاقهٔ زیادی به وی داشت ، تا آن‌جا که پس از مرگش گفت : «فرزند عزیزی را که پارهٔ تنم و حاصل عمرم بود ، از دست دادم». [7] در ادبیات نظام جمهوری اسلامی ایران از وی با عنوان «معلم شهید» یاد شده‌است.[8]

فهرست مطالب کتاب بررسی اجمالی نهضت های اسلامی در صد ساله اخیر مطهری :

فصل اول : نهضت‌ های اسلامی در صد سال اخیر

فصل دوم : خطابه‌ اى که ایراد نشد

فصل سوم : واژه اصلاح

و …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب فرهنگ علوم غریبه محمد نیکنام عربشاهی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

114 صفحه

نویسنده

مرتضی مطهری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب بررسی اجمالی نهضت های اسلامی در صدساله اخیر مرتضی مطهری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *