دانلود کتاب روابط حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان عبدالمحمد روح بخشان PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب روابط حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان عبدالمحمد روح بخشان ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب روابط حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان عبدالمحمد روح بخشان PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب صورت مکتوب سخنرانی‌ ایست که هانری کربن ایران شناس شهیر فرانسوی در دهم آبان 1324 به دعوت «انجمن ایران شناسی» در تالار موزهٔ باستان‌شناسی(ایران باستان) تهران ایراد کرده است. موضوع کتاب شناخت رابطه حکمت اشراق با فلسفهٔ ایران باستان و به عبارتی باز شناساندن بن مایه‌های زرتشتی در فلسفهٔ سهروردی است.

معرفی کتاب روابط حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان عبدالمحمد روح بخشان

کربن در این کتاب به بررسی سه بن مایهٔ اصلی آثار سهروردی یعنی شناخت فرشتگان ، خورنه و من ازلی می‌پردازد. آثار سهروردی که آکنده از این سه محرک و بنمایهٔ اصلی هستند احتمالاً به ما امکان خواهند داد تا تمامت حضور و وجود ایران را به گونه‌ای اجمالی مشاهده کنیم.
استاد ابراهیم پورداود در مقدمهٔ کتاب آورده: «شیخ‌الاشراق چه شهید خوانده شود و چه مقتول در هر حال از شمار حکما و متفکران بزرگی است که ما می‌توانیم به آنان افتخار کنیم. او همان‌گونه که چندین بار در نوشته‌هایش بیان کرده بنیان فلسفهٔ خود را بر حکمت و دانایی ایران باستان نهاده است. چراغی را که با فروغ شعله‌های گذشته در شاهکار خود یعنی حکمة‌الاشراق افروخته است چراغی است جاودانی که هرگز خاموش نخواهد شد هر چند که چراغ عمر خودش زودهنگام در سی و هشت سالگی به دست خشونتبار و وحشیانهٔ جاهلان بی خبر خاموشی گرفت.
آقای هانری کربن پس از آن که خاکستری را که در طی چندین سده بر روی کانون اخگر تفکر سهروردی نشسته بود کنار زد شعلهٔ آن را فروزان‌تر از گذشته آشکار کرد و به همین دلیل وامدار و سپاسگزار او هستیم … آقای هانری کربن که وارث شایستهٔ خاورشناسان کشورش هست ، در این نوشته با بیانی کافی و وافی فلسفهٔ اشراق را چنان که باید و شاید تبیین کرده و با آشکار کردن یکی از شکوه‌های ایران باستان دلهای ما را روشن ساخته است.»

معرفی عبدالمحمد روح بخشان

استاد هانری کربن برجسته ترین مفسر غربی حکمت معنوی ایران و فلسفه اسلامی این سرزمین ، در روز چهاردهم آوریل 1904 در شهر پارتی دیده بر این جهان خاکی گود. در ایام طفولیت و جوانی از یک آمرزش منظم مذهبی چنانکه در یک خانواده معتقد کاتولیک فرانسوی مرسوم بود برخوردار شد و سپس با نیت دنبال کردن دروس دینی به یک مدرسه عالی علوم م حی قدم نهاد ، لکن علاقه خاصی که به عرفان و حکمت اشراقی داشت در درون محیطی که بیشتر به جنبه تشریعی دین و فلسفه های استدلالی محدود بود شکوفان نشد.

فهرست مطالب کتاب روابط حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان عبدالمحمد روح بخشان :

  • زندگی و آثار و افکار استاد هانری
  • سرآغاز
  • یادداشت مقدماتی

و …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب درس های اساسی فلاسفه بزرگ منوچهر شادان PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

131 صفحه

نویسنده

عبدالمحمد روح بخشان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب روابط حکمت اشراق و فلسفه ایران باستان عبدالمحمد روح بخشان PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *