دانلود کتاب سفرنامه جکسن ویلیامز جکسن PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب سفرنامه جکسن ویلیامز جکسن ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب سفرنامه جکسن ویلیامز جکسن PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، سفرنامه جكسن نوشته ابراهام ولنتاين ويليامز جكسن ، ترجمه فارسى «ايران در گذشته و حال» به قلم منوچهر اميرى و فريدون بدره‌اى است و براى اين كه با نام كتاب ديگرى به همين نام اشتباه نشود با نام سفرنامه جكسن منتشر شده است. جكسن در اين اثر آميزه‌اى از تاريخ ، سفرنامه و شرح خاطرات معمول ، باستان‌شناسى ، خطشناسى و مردم شناسى ارائه مى‌دهد كه اين ويژگى‌ها ، اهميت كتاب مذكور را بيش از پيش ارتقا مى‌دهد.

به تعبير خود نويسنده ، اين سفر به انگيزه و هدف خاص تحقيق و پژوهش در آثار و بناهاى تاريخى و باستانى انجام گرفته است. كتاب از 28 فصل و يا بخش تشكيل شده است ؛ بخش اول عنوان «در سرزمين شير و خورشيد» و آخرين بخش نيز «از مازندران به درياى خزر» نام دارد كه حكايت از چگونگى ورود ايران از راه مسكو و خروج از همين راه را دارد. نويسنده شرح سفر خود به ايران را با مطالب تاريخى و باستان‌شناسى به هم آميخته و نكات مبهم و مهم تاريخى را به زبانى شيوا و در عين حال ساده و روشن بيان داشته است.

در کتاب جکسون در قرن نوزدهم میلادی در زمانی که بریتانیا در حال گسترش امپراتوری بود. به سراسر دنیا سفر کرد. او در سفرهایش به مراکش ایالات متحده استرالیا اروپا و مناطق دیگر از جهان مواجهه های فراوان داشت. و تجربیات خود را در مجموعه کتاب‌هایی که به سفرنامه جاکسون شناخته می‌شوند. دقیقه بدست آوردن او اطلاعات ارزشمندی درباره فرهنگ‌ها مردم و مناظر طبیعی این مناطق به همراه دارد.

معرفی نویسنده

آبراهام والنتاین ویلیامز جکسون (به انگلیسی: Abraham Valentine Williams Jackson)(زادهٔ 1862- مرگ 1637) متخصص آمریکایی زبان‌های هندواروپایی بود. وی که زادهٔ شهر نیویورک بود دارای دکترای فلسفه و حقوق و متون انسانی بود. او دانش‌آموختهٔ دانشگاه کلمبیا بود. دستور زبان اوستایی که او تدوین کرد همچنان اصلی‌ترین کاری‌است که در این زمینه انجام پذیرفته‌است. از و به عنوان نخستین ایران‌شناس بزرگ آکادمیک آمریکایی یاد شده‌است. میان سال‌های 1901–1618 به کشورهای هند …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تاریخ مبارزات فلسفی در شوروی محمد جعفرپوینده PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

384 صفحه

نویسنده

ویلیامز جکسن

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب سفرنامه جکسن ویلیامز جکسن PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *