دانلود کتاب حکومت وحشت در تبریز آرش طهماسبی PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب حکومت وحشت در تبریز آرش طهماسبی ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب حکومت وحشت در تبریز آرش طهماسبی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، 

معرفی کتاب حکومت وحشت در تبریز آرش طهماسبی :

تبریز شهری با بیش از ربع میلیون نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب ایران در هشتاد مایلی 130 کیلومتری مرزهای روسیه ، واقع در استان زرخیز آذربایجان است .

که به یمن ثروت بمقایت و فعالیتهای اقتصادی خود ، و نیز شخصیت سرسخت و کوشای ساکنانش مرکز و منگر اصلی خیزش ملی گرایانه علیه استبداد حکومت ضعیف و فاسد محمد علی شاه حاکم ، سابق شده است .

نطفه این جنبش آزادی بخش که علم وعده ها را برای آینده ایران در خود دارد ، نخست در زمان پدر شاه سابق و اندکی پیش از وفاتش در ژانویه 1907 بهمن 1285 بسته شد که سوگند وفاداری به مشروطیت نوین یاد کرده بود .

ظرف مدت یک سال و نیم از زمان جلومش ، محمد علی شاه به مدد فرج قزاق و امرای روسی شان – یعنی عملاً نیروی نظامی روسیه – کوشید با خشونت مشروطیت را سرکوب مجلس را نابود و سلطنت مطلقه را احیا کند .

در تهران مدتی گونه توفیق یافت اما تبریز مقاومت کرد و نه مله از جولای 1908 تا آوریل 1909 مرداد 1287 تا اردیبهشت 1988 در مقابل محاصره ایستادگی کرد . در این تاریخ جمعیت مرز الفحی و گرسنگی نزدیک شد .

و سقوط شهر الريب الوقوع به نظر می رسید . وقتی روسیه فرصت را غنیمت شمرد و البته با رضایت کامل وزرات خارجة ما همراه بود سقوط شهر ختمی شد .

این اقدام ظاهراً در جهت حفاظت از جاد کنسول ها و اتباع اروپایی صورت گرفت و طرف روس اطمینان داد که اشغال شهر موفتی خواهد با این حال سپاه روس شهر را ترک نکرد .

آنها اردوگاهی دائمی بیرون شهر برپا کردند و تا دسامبر سال قبل ( 1981 ) که عملاً با هدف سرکوب نهایی حزب ملی وارد ایریل تخلف آنها ملفت كيجة ورود آنها مقاومتی بود که به دنبالش حوادث هولناکی را در پی داشت .

مقاومت طولانی مدت ترد در فاصله 1900 تا 1909 جنبش مردمی را قادر ساخت در نقاط مختلف ایران نیروی گرد آورند که بعد از رهایی تبریز خود را قدرت دور از انتظاری نشان داد روس ها اصلا در معادلاتشان حساب نکرده بردند که نیروهای ملی گرا قادر باشتند .

در مقاومت اوج فراق محمد علی شاه قبلیه کنند و بر مسند قدرت در تهران بنشیند . با این حال این اتفاق در جولایی 1909 روی داد شده خلع شد و ایرانیها تحت سلطنت پسر جوان شاه مخلوع با نهایت غیر الملک سیاستمدار تحصیل کرده در انگلستان او با سر ادوارد گری در کالج بالبول همکلاس بود ؟

اصول مشروطه را احیا کردند . این که ایران بتواند تحت نظم جنيد روحية ملی را اماده و توسعه کشور را آغاز کند همواره محل تردید و تصار بود اما دست کم کشور ممکن بود .

این امکان را داشته باشند که در این مسیر تلاش کند . اما این اجازه داده نشد با توافق روسیه و بریتانیای کیر شاه تبعید و مقرری بگیر شد و بنا شد اگر تلاشی جهت بازگشت به قدرت طرزی اش قطع شود .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب دیدار بلوچ محمود دولت آبادی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

34 صفحه

نویسنده

آرش طهماسبی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب حکومت وحشت در تبریز آرش طهماسبی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *