دانلود کتاب فلسفه پول گئورگ زیمل PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب فلسفه پول گئورگ زیمل ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب فلسفه پول گئورگ زیمل PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، 

معرفی کتاب فلسفه پول گئورگ زیمل :

پول همه‌جا هست . برای برخی ، پول همه‌چیز است . برای همه اما ضروری است . با این‌همه ، پول به معنای دقیق کلمه فی‌نفسه و به‌تنهایی هیچ است . حتی سکه تقریباً تهی از فلزات گران‌بهاست و پول‌های کاغذی چیزی مگر کاغذهایی با تصاویر چاپی کدگذاری‌شده نیستند .

فلسفه پول نوشتهٔ گئورگ زیمل ، جامعه‌شناس و فیلسوف آلمانی یک اثر میان‌رشته‌ای است که نمی‌توان آن را متعلق به هیچ رشتهٔ مشخصی دانست . اساس این کتاب را سخنرانی او دربارهٔ روان‌شناسی پول در یک سمینار علوم سیاسی در آلمان شکل می‌دهد .

برشی از کتاب فلسفه پول گئورگ زیمل :

« گوستاف اشمولر ، احتمالاً مهم‌ترین عضو از اعضای جوان‌تر مکتب تاریخی اقتصاد سیاسی در آلمان نقل می‌کند که « در 20 ماه مه 1889 ، دکتر زیمل سخنرانی‌اش را که رساله‌ای دربارهٔ « روان‌شناسی پول » بود در سمینار علوم سیاسی من ایراد کرد . …

آن سخنرانی نطفهٔ کتاب مهمی بود که اکنون در مقابل ما نمایان است : فلسفهٔ پول . » این رساله متعاقب آن در همان سال در Jahrbuch ( سالنامه ) اشمولر چاپ شد و با سلسله‌ای از مقالات میان سال‌های 1896 و 1899 دنبال شد که طرح‌های کلی برای بخش‌هایی از فلسفهٔ پول را تشکیل داد و کل اثر در 1900 چاپ شد .

در این مقالهٔ اولیه دربارهٔ روان‌شناسی پول ، زیمل پیشاپیش به نحو بسیار اجمالی بسیاری از موضوعاتی را مطرح کرد که پس از آن قرار بود او را در اثر مفصل‌ترش به خود مشغول کند : رابطهٔ پول با دوگانگی هدف‌وسیله ؛ تأثیر آن بر زنجیره‌های غایت‌شناختی کنش هدفمند انسانی ؛ خصیصهٔ بی‌روح و ظاهراً خنثای آن ؛ و مسائل مربوط به پرداختن نظریهٔ رضایت‌بخشی از ارزش .

در اینجا ، نیز ، زیمل پیشاپیش به طور خلاصه به برخی از مثال‌های مربوط به طرز کار پول اشاره کرده است ، از قبیل رابطه‌اش با نگرش بی‌اعتنایی و با فروش زنان .

در یازده سال فاصلهٔ میان درآمدن نخستین مقالهٔ زیمل در این حوزه در 1889 و چاپ نخستین ویراست اثر حاضر در 1900 ، « روان‌شناسی » پول به « فلسفهٔ » پول تبدیل شد .

سبک مقاله‌ای عادی‌تر او ساختار معمارانه‌ای در فلسفهٔ پول کسب کرد که اندکی از آثار اخیرش آن را داشت . نظرات زیمل دربارهٔ رابطهٔ میان پول و تقسیم کار با چاپ اثر خودش در این حوزه ، Über sociale Differenzierung ( دربارهٔ تمایز اجتماعی ) ، در 1890 کانون عملی‌تری اختیار کرد .

دل‌مشغولی‌های فلسفی‌اش به سبب اثرش دربارهٔ فلسفهٔ تاریخ ــ Die Probleme der Geschichtsphilosophie  ــ در 1892 و دربارهٔ فلسفهٔ اخلاق با Einleitung in die Moralphilosophie ، که در دو مجلد در 1892 و 1893 چاپ شد ژرف‌تر شده بود .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن رابرت الکس جانسون PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

27 مگابایت

تعداد صفحات

394 صفحه

نویسنده

گئورگ زیمل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فلسفه پول گئورگ زیمل PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *