دانلود کتاب زن ایرانی از انقلاب مشروطیت تا انقلاب سفید بدرالملوک بامداد PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب زن ایرانی از انقلاب مشروطیت تا انقلاب سفید بدرالملوک بامداد ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،   در این کتاب نویسنده به شرح فعالیت ها و زندگی نامه برخی از زنان مبارز ایرانی در بازۀ زمانی میان انقلاب مشروطه و انقلاب سفید می پردازد.

معرفی بدرالملوک بامداد :

بدرالملوک بامداد روزنامه­‌نگار، آموزگار، نویسنده، فعال اجتماعی و عضو انجمن کانون بانوان بود و بعدها از مؤسسان سازمان بانوان هوادار حقوق بشر و صاحب امتیاز روزنامه زن روز شد.

بدرالملوک با کمک معلمان سرخانه زبان فارسی و فرانسوی را آموخت و در حالی که برای روزنامه‌های داخل و خارج از ایران مقاله می‌نوشت در سال 1296 به دارالمعلمات رفت و8 سال بعد، در سال 1304 به معاونت دارالمعلمات منصوب شد و در سال‌های بعد کتاب‌های متعددی برای مدارس نوشت.

او در سال 1314 که دختران اجازه ورود به دانشگاه یافتند وارد دانشسرای عالی شد و خود 11 سال بعد رئیس دانشسرای عالی دختران گشت.

در پایان جنگ جهانی دوم برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و از دانشگاه کلمبیا فوق لیسانس آموزش و پرورش گرفت.

در سال 1304 دخترش پروین بامداد (که از شاعران دوران خود شد) به دنیا آمد اما یک سال بعد همسر بدرالملوک (که سومین همسر او بود) درگذشت و او خود پروین را به تنهایی بزرگ کرد.

بامداد که از اعضای فعال کانون بانوان بود (سازمانی برای فعالیت‌های خیریه و تا حدی اجتماعی برای زنان) پس از بازگشت سازمان بانوان هوادار حقوق بشر را پی ریزی کرد.

سازمان زنان طرفدار اعلامیه حقوق بشر سازمانی بود که از تغییر نام جمعیت زنان ایران به وجود آمد. جمعیت زنان در سال 1321 تأسیس شد.

آثار بدرالملوک بامداد :

  • کتابهای اخلاق برای دانش آموزان متوسطه
  • کتاب تدبیر منزل و دستور بچه‌داری مخصوص هنرجویان دبیرستان‌های نسوان
  • کتاب‌خانه‌داری برای دوره‌های مختلف دبیرستان دختران
  • کتاب راهنمای طباخی
  • روان‌شناسی یا معرفه‌النفس

برشی از کتاب زن ایرانی از انقلاب مشروطیت تا انقلاب سفید بدرالملوک بامداد :

جمعیت زنان ایران که در سال 1321 تاسیس شده بود، در تاریخ 1335 نام سازمان زنان طرفدار اعلامیه حقوق بشر را برگزید و مرام خود را کوشش در اجرای مواد اعلامیه که مربوط به حقوق زن است و فعالیتهای اجتماعی جمعیت را در این زمینه قرار داد.

در این مدت با استفاده از هر موقعیت وسیله سخنرانی ها، انتشار مقالات و شعارها، تعلیم و تربیت بزرگسالان می کوشد تا زنان را با حقوق خود آشنا ساخته و افکار نسل جوان را برای رعایت تساوی کامل و دوری جستن از تبعیضات مهیا سازد …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب شناخت دانش ادیان هانس کلیم کیت PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

22 مگابایت

تعداد صفحات

206 صفحه

نویسنده

بدرالملوک بامداد

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب زن ایرانی از انقلاب مشروطیت تا انقلاب سفید بدرالملوک بامداد PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *