دانلود کتاب افسانه و واقعیت میرچا الیاد PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب افسانه و واقعیت میرچا الیاد ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب افسانه و واقعیت میرچه الیاد PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،  دست کم در مدت پنجاه سال گذشته، دانشمندان غربی با نقطه نظری متفاوت از نقطه نظر رایج در قرن نوزدهم به مطالعه افسانه پرداختند.

این دانشمندان، افسانه را به همان شکل که در جوامع باستانی است، یعنی به معنای «داستان حقیقی» پذیرفتند.

چون این داستان حقیقی سرمشق اخلاقی پرمعنی و مقدسی است، گرانبها ترین دارایی به حساب می آید.

این ارزش معنی شناسی جدیدی که به واژه «افسانه» داده شده، استفاده از آن را در زبان معاصر با ایهام روبرو می سازد.

امروزه این کلمه در هر دو حالت قصه یا پندار بکار برده شده و مخصوصا برای تیره شناسان، جامعه شناسان، و مورخان ادیان، حالت سنت مقدس، الهام بدوی و سرمشق اخلاقی دارد.

معرفی میرچا الیاد :

میرچا الیاده (Mircea Eliade) در سال 1907 در بخارست رومانی دیده به جهان گشود. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در سال 1928 و در رشته‌ی فلسفه گرفت و پایان‌نامه‌ی خود را با موضوع فلسفه در دوره‌ی رنسانس نوشت.

پس از آن، میرچا الیاده به هند رفت و در آنجا تحصیلات خود را با یادگیری زبان سانسکریت، یوگا و آیین هندو ادامه داد و پس از بازگشت به رومانی، دکترای خود را با موضوع تاریخ تطبیقی فنون یوگا به پایان رساند.

میرچا الیاده پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه بخارست به عضویت هیئت علمی درآمد و در زمینه‌هایی چون فلسفه و آیین هندو و بودیسم به تدریس پرداخت. او علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی، داستان نیز می‌نوشت و کتاب «شب‌های بنگال» شهرت بسیاری را برای او به عنوان نویسنده به ارمغان آورد.

میرچا الیاده در میان سال‌های جنگ جهانی دوم به عنوان وابسته‌ی فرهنگی در لندن به کار مشغول شد و پس از آن در سال 1941 به لیسبون رفت و به تدریس در دانشگاه‌های فرانسه پرداخت.

بهترین کتاب‌ های میرچا الیاده : 

کتاب از جوامع ابتدایی تا ذن : میرچا الیاده ریشه‌ی امر مقدس را از دوره‌ی اسطوره‌ها تا دنیای امروز پی می‌گیرد و متونی را از دین‌های مختلف بررسی می‌کند. البته او در این کتاب متنی از دو دین مسیحیت و یهودیت نمی‌آورد، چرا که معتقد است از این دو دین منابع انگلیسی به اندازه‌ی کافی وجود دارد و در این کتاب به دین‌هایی می‌پردازد که در دانشگاه‌های غرب ناشناخته‌تر هستند.

کتاب اسطوره و واقعیت : میرچا الیاده در این کتاب نسبت اسطوره‌ها و زمینه‌های اجتماعی و دینی را از دوران کهن تا به امروز بررسی می‌کند. او در گام نخست به تعریف اسطوره می‌پردازد و سپس نقش آن را در دوره‌های مختلف تاریخی پی می‌گیرد.

کتاب اسطوره، رویا، راز : یکی از پرسش‌هایی که ذهن پژوهشگران را به خود مشغول کرده چیستی نسبت میان اسطوره و رؤیاست. میرچا الیاده تلاش می‌کند تا در این کتاب به این پرسش پاسخ دهد. این پرسش از این جهت اهمیت دارد که تفاوت میان دو نوع نگرش سنتی و مدرن را روشن می‌سازد.

کتاب هنر اسرارآمیز : انسان برای آنکه بتواند روزگار بگذراند، نیاز دارد جهان پیرامون خود را بشناسد و برای این هدف نیز نیاز به باورهایی درباره‌ی جهان دارد. میرچا الیاده در کتاب هنر اسرارآمیز به این موضوع می‌پردازد و ریشه‌ی باورهای انسان را در تاریخ جست‌وجو می‌کند. همچنین به این پرسش پاسخ می‌دهد که کدام‌یک از این باورها به بقا و حیات انسان کمک کرده‌اند.

کتاب آیین‌ها و نمادهای تشرف : در ادیان مختلف، آیینی به نام تشرف وجود دارد. فردی که به‌تازگی به یک دین می‌پیوندد، باید این آیین تشرف را از سر بگذراند. در عصر حاضر، از بسیاری از آیین‌های معنوی راززدایی شده است اما میرچا الیاده در این کتاب تلاش کرده به پیشینه‌ها و معانی آیین‌های تشرف بپردازد. مخاطب این کتاب نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد و با هر زمینه‌ای می‌تواند از خواندن این کتاب لذت ببرد.

کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی : کتاب تاریخ اندیشه‌های دینی سه جلد را در بر می‌گیرد. این کتاب یکی از پژوهش‌های ارزشمند میرچا الیاده است و او در این کتاب تلاش کرده که تجربه‌ی دینی را از آغاز تا به امروز بررسی کند. میرچا الیاده در هر جلد از این مجموعه‌کتاب به یک برهه از تاریخ پرداخته است

کتاب هزارتوی آزمون‌های دشوار : زندگی اندیشمندان و نویسندگان یکی از موضوعات جذابی است که توجه بسیاری از پژوهشگران را به خود جلب می‌کند. در این کتاب نیز به زندگی میرچا الیاده پرداخته شده است. کلود هانری لوکه در این کتاب از میرچا الیاده درباره‌ی کودکی و مسیر کاری‌اش می‌پرسد و او نیز از پیچ‌وخم‌ها و سیر تطور اندیشه‌هایش می‌گوید.

فهرست مطالب افسانه و واقعیت میرچه الیاد :

  • ساختار افسانه
  • ارزش افسانه شناسی های بومی
  • کوششی در جهت تعریف افسانه
  • داستان های حقیقی و داستان های دروغین
  • افسانه ها چه چیزی را آشکار می کنند؟
  • فهمیدن افسانه ها به چه معنی است؟
  • ساختار و عملکرد افسانه ها
  • جادو و اعتبار بنیان ها افسانه های بنیانی
  • افسانه های مربوط به آفرینش عالم وجود
  • نقش افسانه ها در شفا دادن
  • و …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب کسی که مثل هیچکس نیست پوران فرخزاد PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

165 صفحه

نویسنده

میرچا الیاد

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب افسانه و واقعیت میرچا الیاد PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *