دانلود کتاب مردگان باغ سبز محمدرضا بایرامی PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب مردگان باغ سبز محمدرضا بایرامی ، برای دانلود کلیک کنید.

توضیحات

کتاب مردگان باغ سبز محمدرضا بایرامی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب مردگان باغ سبز نوشتهٔ محمدرضا بایرامی است. نشر افق این رمان معاصر ، ایرانی و تاریخی – اجتماعی را منتشر کرده است. این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان تاریخی – اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی کتاب مردگان باغ سبز محمدرضا بایرامی

کتاب مردگان باغ سبز حاوی یک رمان معاصر و ایرانی است که درون‌مایه‌هایی تاریخی – اجتماعی دارد. این رمان داستان سه نسل از یک خانواده است که سرنوشتشان در بستری تاریخی از وقایع مربوط به آذربایجان روایت می‌شود؛ در دورهٔ حکومت پهلوی و مبارزهٔ قشون شاه و حزب توده بر سر آن و نیز انتخابات دورهٔ پانزدهم مجلس.

شخصیت اصلی این رمان جوانی خوش‌صدا و هنرمند به نام «بالاش» است؛ پسری دوره‌گرد که شعر می‌سراید. بالاش نه از سیاست چیزی می‌داند و نه دوست دارد تفاوت‌های کمونیسم و سوسیالیسم را بداند. او زندگی ساده‌ای دارد و حتی اگر به‌سراغ روزنامه برود ، به‌سرعت از صفحات سیاسی عبور می‌کند تا به بخش ادبی آن برسد. این جوان از همه‌جا بی‌خبر ، به‌پیشنهاد مردی بانفوذ که از دوستان «جعفر پیشه‌وری» و از سران حزب دموکرات است ، به‌عنوان گوینده وارد رادیو می‌شود ، اما قرار نیست مدت بسیاری صرفاً گوینده باقی بماند؛ بلکه سرنوشتی عجیب‌تر انتظار بالاش را می‌کشد؛ سرنوشتی همچون تبدیل‌شدن به روحی سرگردان.

گفته شده است پس از اینکه رمان «مردگان باغ سبز» به قلم محمدرضا بایرامی به زبان روسی و در روسیه منتشر شد ، در سال 2014 میلادی موفق شد جایزهٔ اوراسیا را دریافت کند؛ همچنین به‌عنوان یکی از ده اثر برگزیدهٔ بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو معرفی شد.

معرفی محمدرضا بایرامی

محمدرضا بایرامی در سال 1340 در اردبیل به دنیا آمد. او یک نویسندهٔ معاصر ایرانی است. با کتاب «کوه مرا صدا زد» از «قصه‌های سبلان» توانست جایزهٔ خرس طلایی و جایزهٔ کبرای آبی سوئیس و نیز جایزهٔ کتاب سال سوئیس را از آن خود کند. او که رئیس خانهٔ داستان ایران بوده است ، بابت نگارش رمانِ «لم‌یزرع» جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را کسب کرد. رمان دیگر او «مردگان باغ سبز» نام دارد که آن هم جوایز و افتخارات گوناگونی داشته است. این رمان تاریخی – اجتماعی ، در سال 2014 میلادی موفق شد جایزهٔ اوراسیا را دریافت کند؛ همچنین به‌عنوان یکی از ده اثر برگزیدهٔ بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو معرفی شد.

برشی از متن کتاب مردگان باغ سبز محمدرضا بایرامی

«معلوم نبود به کی فحش می‌دهد. بالاش این را فقط ساعتی بعد فهمید ، همان وقتی که تو جیپ سرهنگ بود و با هم می‌رفتند سمت جبههٔ قافلان‌کوه و او یک‌دفعه به حرف آمد ، بی‌مقدمه. گفت نمی‌دانم چرا پس نمی‌دهند؟ و بالاش نپرسید که چه چیزی را و خود سرهنگ توضیح داد که اسلحه‌های زیادی را تحویل دوستان آذربای‌جان شمالی داده‌اند و آن‌ها حالا به جای اینکه در این وانفسا چیزی هم بگذارند روش و برش گردانند ، با بهانه‌های مختلف از تحویلش طفره می‌روند و هیچ کس هم نمی‌داند چرا. و او به تبریز تلگرام زده تا اسلحه‌ها را پس بگیرد و جواب داده‌اند که نمی‌دهند. و بالاش دیگر نپرسید که این اسلحه‌ها چه بوده و چطوری افتاده دست شوروی. فقط مطمئن بود که اسلحهٔ سبک نبوده. شاید چیزهایی بود که از پادگان‌های اردبیل و سراب بیرون برده بودند.

توپ‌های هفتاد و پنج میلی‌متری و مسلسل‌های ضد هوایی و غیره که گفته می‌شد خراب بوده‌اند و برای تعمیر سپرده شده بودند به دست دوستان. و البته دوستان که خیانت نمی‌کردند و حتماً اشکالی پیش آمده بود یا از بهانه‌گیری دولت ایران می‌ترسیدند که آن‌ها را متهم کند به دخالت در امور داخلی کشور ـ و کار را بکشاند به شورای امنیت ، همان‌طور که تهدید کرده بود ـ و برای همین هم امانتی‌ها را تحویل نمی‌دادند. و در هر صورت نباید که به دوستان بدبین شد. و فکر می‌کرد خود سرهنگ غازیان هم ـ لابد ـ مثل یولداش قاضی ، چند شبی است که نخوابیده و عصبی است و برای همین به دوستان و حامیان فحش می‌داده بی‌آنکه منظور بدی داشته باشد.

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

388 صفحه

نویسنده

محمدرضا بایرامی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب مردگان باغ سبز محمدرضا بایرامی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *