دانلود کتاب فرویدیسم با اشاراتی با ادبیات و عرفان امیرحسین آریان‌ پور PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب فرویدیسم با اشاراتی با ادبیات و عرفان امیرحسین آریان‌ پور ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب فرویدیسم با اشاراتی با ادبیات و عرفان امیرحسین آریان‌ پور PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، به گفته فروید، بیشتر رفتارهای انسان تحت تأثیر غرایز ناخودآگاه است .

افکار و خاطرات ناخودآگاه، به ویژه با ماهیت جنسی و پرخاشگرانه، ریشه اختلالات روانی هستند و این گونه اختلالات روانی را می توان با درمان روانکاوانه با تبدیل افکار و خاطرات ناخودآگاه به آگاهی درمان کرد. 

معرفی کتاب فرویدیسم با اشاراتی با ادبیات و عرفان امیرحسین آریان‌ پور :

این کتابی که با نام کامل فرویدیسم، با اشاراتی به ادبیات و عرفان هم‌اکنون آماده دانلود و استفاده شما می‌باشد، با محوریت فرویدیسم از دیدگاه روانشناسی به رشته تحریر درآمده است .

کتاب با سیر تاریخی روانشناسی آغاز شده و سپس با نهضت فرویدیسم وارد مبحث اصلی خود می‌گردد. نظام روانی انسان، شخصیت انسان، انحرافات روانی، عقده‌های روانی، زن و مرد، دینامیسم روانی، مکانیسم‌های روانی، سمبولیسم، رویا، بازی هنر، شوخی و لغزش، ناخوشی‌های روانی و درمان و پیشگیری‌های ناخوشی‌های روانی از دیگر مباحث مطرح شده در این دفتر هستند.

فروید را می‌توان با جدیت پدر روانشناسی نوین نامید. زیرا اوست که دانش روانشناسی را وارد مرحله‌ای نوین کرده و به صورت یک علم در میان بشریت، بدان جایگاهی والا می‌بخشد.

لذا فرویدیسم یکی از مهم‌ترین مباحثی است که به خصوص برای شناخت روانشناسی جدید، دانشجویان و پژوهشگران و محصلان این رشته باید بدان اشراف کامل داشته باشند و از جزئیات آن بهره‌مند گردند.

سه دفتر در یک جلد : 

به نظر فرويد بسیاری از رفتارهای انسان تحت تأثیر انگیزه‌های ضمیر ناخودآگاه است. افکار و خاطرات بخصوص ضمیر ناخودآگاه، بویژه از نوع جنسی و پرخاشگرانه، ریشه اختلالات روانی هستند، و اینگونه اختلالات روانی می‌توانند با تبدیل اندیشه‌ها و خاطرات ناخودآگاه به آگاهی از طریق معالجات روانکاوانه، درمان شوند.متاسفانه نظریات فروید در میان عامه به شدت مورد سوء تعبیر و حتی تحریف قرار گرفته‌اند.

برای مثال عموما به اشتباه تصور می‌شود وی طرفدار بی بند و باری جنسی بوده‌است . از نظر فروید آسیبهای روانی انسان، در 5 سال نخست زندگی ریشه دارند ؛ خصوصا نحوه ارضای تمایلات جنسی کودک؛ و حوادث بزرگسالی نقش چندانی در شکل گیری شخصیت ندارند. به علاوه افراط در ارضا به اندازه محرومیت مضر است.

فروید پس از این مرحله، دستگاه نوشتاری را مطرح می‌کند که بهترین استعاره برای تشبیه ذهن به آن است. تاکید فروید بر نوشتار به نظر دریدا جالب رسید و دریدا بر همین اساس، فروید را متعلق به سنت متافیزیکی غرب دانست.

فهرست مطالب کتاب فرویدیسم با اشاراتی با ادبیات و عرفان امیرحسین آریان‌ پور :

دفتر اول : روانشناسی از لحاظ فرویدیسم
دفتر دوم : جامعه‌شناسی از لحاظ فرویدیسم
دفتر سوم : انتقاد از فرویدیسم

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آسیاب خدایان سیدنی شلدون PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

155 صفحه

نویسنده

امیرحسین آریان‌ پور

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فرویدیسم با اشاراتی با ادبیات و عرفان امیرحسین آریان‌ پور PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *