دانلود کتاب قرون وسطای اولیه جیمز آ کوریک PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب قرون وسطای اولیه جیمز آ کوریک ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب قرون وسطای اولیه جیمز آ کوریک PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است .

معرفی کتاب قرون وسطای اولیه جیمز آ کوریک :

کتاب قرون وسطای اولیه سرگذشت سرزمینی را روایت می‌کند که پس از فروپاشی امپراتوری روم ، به کشورهای کوچک‌تر تقسیم شد و اروپای کنونی را شکل داد .

جیمز آ . کوریک در این جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان ، عوامل سقوط امپراتوری روم ، حکومت‌های مهم روم غربی ، رشد فئودالیسم ، وضعیت امپراتوری بیزانس ، ارتباط دین اسلام و اروپا و نهایتاً تاریخچه‌ی پیدایش وایکینگ‌ها را بررسی می‌کند .

برشی از کتاب قرون وسطای اولیه جیمز آ کوریک :

پادشاهى شارلمانى حتى بدون اسپانیا هم براى آن زمان بسیار پهناور بود . این پادشاهى از ساحل غربى اروپا یک‌هزار مایل به طرف شرق تا رودخانه اِلب ادامه داشت .

و تقریباً از دریاى شمال تا دریاى مدیترانه نیز به همین مقدار وسعت داشت و منطقه‌اى به وسعت یک‌پنجم ایالات متحده را دربر مى‌گرفت و شامل تمام فرانسه‌ی امروزى ، سوئیس ، کشورهاى ساحلى ، و بخش مهمى از آلمان و اتریش امروزى مى‌شد و تا داخل ایتالیاى شمالى امتداد مى‌یافت .

در روز کریسمس سال 800، پاپ لئوى سوم تاج امپراتورى روم غربى را بر سر شارلمانى گذاشت ، با وجود آن که دولت فرانکى تمام سرزمین‌هاى امپراتورى سابق را کاملاً دربر نمى‌گرفت و امپراتوران بیزانس نیز هنوز مدعى بودند که تنها امپراتوران روم هستند .

این لقبى بود که شارلمانى آن را نمى‌خواست ، چنان که اِینهارد ، دبیر و نویسنده‌ی زندگینامه‌ی او نوشت : « اگر او [ شارلمانى ] از قصد پاپ خبر داشت ، در آن روز پا به کلیسا نمى‌گذاشت . » ظاهراً به هنگامى که آن دو در مراسم کریسمس در کنار هم زانو زده و به نیایش مشغول بودند ، پاپ شارلمانى را غافلگیر کرد .

لئو ناگهان به پا خاست و به دور از انتظار تاجى را بر سر شارلمانى گذاشت . هنگامى که در پیشگاه عموم تاجگذارى انجام شد ، شارلمانى نمى‌توانست این لقب را ، بدون ایجاد شکافى بزرگ بین خودش و پاپ ، به آسانى رد کند .

پاپ لئوى سوم ظاهراً خواستار یک امپراتور غربى بود ، چرا که چنین فرمانروایى سدّ دیگرى بود در برابر خواست‌هاى امپراتور بیزانس . اما این لقب به یقین براى شارلمانى فایده‌ی چندانى نداشت . رئیس فرانک‌ها ، در مقام امپراتور ، به‌زودى خود را در جنگ با بیزانسى‌ها بر سر لقبى یافت که خودش طالب آن نبود .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آموزش هدیه های آسمان سوم دبستان PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

23 مگابایت

تعداد صفحات

165 صفحه

نویسنده

جیمز آ کوریک

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب قرون وسطای اولیه جیمز آ کوریک PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *