دانلود کتاب پیشینه سان و رژه ایران محمد علی امام شوشتری PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب پیشینه سان و رژه ایران محمد علی امام شوشتری ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب پیشینه سان و رژه ایران محمد علی امام شوشتری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، در کتاب حاضر، بطور کلی در پیرامون پیشینۀ سان و رژه در ادوار گوناگون و متوالی تاریخ ایران و نیز درباره مفهوم و ریشه واژه سان و رژه و تطورات آن و همچنین راجع به ،مکان ،زمان انگیزه ها و بالاخره موارد چگونگی برگزاری سان‌ها و رژه ها سخن رفته است .

و افزون بر این‌ها، خواننده در خلال سطور بخش‌های سه گانه کتاب كه يك دوره متوالی دو هزار و چند صد ساله را شامل میشود با رسوم ، آداب و سنت‌های ویژه سپاهیان سده های گوناگون ایران آشنا میگردد که بحق باید گفت تاکنون ، این جزئیات برای بسیاری از خوانندگان پوشیده و نا آشنا بوده است.

جای تأسف بسیار است در این هنگام که این کتاب به دست خوانندگان می‌رسد یکی از مؤلفان دانشمند آن آقای سید محمد علی امام شوشتری پس از يك عمر جهد و كوشش در راه تحقیق و گسترش ادب و فرهنگ بدرود زندگی گفته و به خواب ابد رفته است.

موضوع «سان و رژه» و بحث پیرامون پیشینه آن، گرچه از مسائل ویژه سازمان‌های ارتشی است؛ ولی چون ارتش خود فی حد ذاته یکی از عوامل متشکل اجتماع در هر کشور و پژوهش درباره آن بخشی از تاریخ اجتماعی و فرهنگی آن کشور است، بحث درباره پیشینه سان و رژه هم ناگزیر جزئی از این تاریخ خواهد بود.

بخش نخست شامل دوران باستانی ایران تا عصر ساسانیان توسط یحیی ذکاء، قسمت دوم از روزگار ساسانی تا آشوب تاتاران (مغول) توسط سیدمحمدعلی امام شوشتری و بالاخرین آخرین بخش متضمن پیشینه سان و رژه در هفت سده اخیر یعنی از ایلخانان تا زمان پهلوی توسط جهانگیر قائم‌مقامی نوشته شده است.

فهرست مطالب کتاب پیشینه سان و رژه ایران محمد علی امام شوشتری

پیشگفتار

بخش اول

  • سان و رژه از آغاز تاریخ ایران تا روزگار ساسانیان

بخش دوم

  • سان و رژه در شاهنشاهی ایران «روزگار ساسانی تا آشوب تا تاران»

بخش سوم

  • از ایلخانان تا زمان حاضر

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب خودآموز زبان پهلوی (پارسی میانه) ابراهیم میرزای ناظر PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

136 صفحه

نویسنده

محمد علی امام شوشتری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب پیشینه سان و رژه ایران محمد علی امام شوشتری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *