دانلود کتاب اقتصاد ما جلد 1 محمدباقر صدر PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب اقتصاد ما جلد 1 محمدباقر صدر ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب اقتصاد ما جلد 1 محمدباقر صدر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، اقتصاد ما دومین جلد از گزیده آثار شهید سید محمد باقر صدر است. بی‌شک می‌توان کتاب اقتصاد ما را اولین اثر مدون و مبنایی در زمینه اقتصاد اسلامی دانست. شهید سید محمدباقر صدر با تسلط وافر بر منابع دینی ، در اقتصاد ما با ژرف‌اندیشی در علل عقب‌ماندگی مسلمانان ، مشکل را نه در ظواهر و روبناها ، که در رویکرد تقلیدی در سطوح گوناگون اندیشه و عمل می‌داند.

او بر این باور است که اقتصاد اسلامی به‌مثابه جزئی از نظام اسلامی ، با زدودن قالب‌های فهم بشر مدرن ، شامل شرق و غرب ، شیوه نوینی را ارائه می‌دهد که حرکت همگانی امت اسلامی را برای رشد و بالندگی و شکوفایی استعدادهای درونی برای مبارزه با عقب‌ماندگی اقتصادی ، جهت‌دهی و مدیریت می‌کند. راهی برای رشد و توسعه جوامع اسلامی که می‌تواند ضمن حفظ استقلال فکری و روحی امت اسلامی ، زندگی اجتماعی را بر مبنای عدالت و رفاه و در سایه نگاه به آسمان و جدا شدن از حصار نگاه زمینی سامان دهد.

در جلد نخست این کتاب، نگارنده به بررسی تطبیقی اقتصاد اسلامی با اقتصاد مارکسیستی و اقتصاد سرمایه‌داری با رویکردی مبنایی می‌پردازد و ساختار و چارچوب کلی و جایگاه اقتصاد اسلامی را مشخص می‌سازد. سپس در جلد دوم فرایند دستیابی به مکتب اقتصادی از آموزه‌های فقهی و دینی را مطرح می‌کند. در جلد دوم به سراغ محتوای اقتصاد اسلامی می‌رود.

رویکرد مبنایی شهید صدر و اعتقاد به انسجام منطقی میان احکام ظاهری شریعت او را بر آن داشته است که این زیربنا را از خلال احکام و آموزه‌های فقهی و دینی استخراج کند. بدین منظور ، در این جلد از اقتصاد ما ابتدا فرایند دستیابی به مکتب اقتصادی را مطرح می‌کند تا روش علمی خود را روشن سازد ، سپس با استفاده از آن روش ، نظریه‌های اقتصاد اسلامی را کشف می‌کند و روبناهای اقتصاد اسلامی را بنا می‌نهد. او در این کتاب به سه نظریه در اقتصاد اسلامی می‌پردازد: نظریه توزیع پیش از تولید ، نظریه توزیع پس از تولید و نظریه تولید. سپس در پایان کتاب به جایگاه و مسئولیت حکومت در اقتصاد اسلامی می‌پردازد.

فهرست مطالب کتاب اقتصاد ما جلد 1 محمدباقر صدر :

فصل اول زمینه سخن

فصل دوم نظریه در پرتو اصول

فصل سوم شمول نظریه

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب جزء از کل استیو تولتز پیمان خاکساری PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

15 مگابایت

تعداد صفحات

420 صفحه

نویسنده

محمدباقر صدر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب اقتصاد ما جلد 1 محمدباقر صدر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *