دانلود کتاب تاریخ تذکره های فارسی جلد 1 احمد گلچین معانی PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب تاریخ تذکره های فارسی جلد 1 احمد گلچین معانی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب تاریخ تذکره های فارسی جلد 2 احمد گلچین معانی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب نایاب “تاریخ تذکره‌های فارسی” تالیف سترگ احمد گلچین معانی می‌باشد که در سال 1347 و در دو جلد منتشر گردید.

برای تدوین تاریخ ادبیات فارسی در قلمرو زبان دری که پشتوانه زبان و فرهنگ فارسی نوین است، و شناختن و شناساندن شعرای فارسی‌زبان و فارسی‌گوی هر عصر و تشریح شرح احوال و زمانه و زندگی هر یک، نخستین منبع و مرجع ارباب تحقیق، تذکره‌هاست.

با این حال در تذکره‌های گوناگونی که از قرن‌ها پیش نگارش یافته و تا امروز از پیچ و خک رذوزگار خود را عبور داده و سالم به دست ما رسیده است، بسیار آشفتگی‌ّا وجود دارد.

به‌گونه‌ای که هنگامی که برای شناخت فلان شاعر به تذکره‌ها رجوع می‌کنیم، مباحث مندرج در دو تذکره، تفاوت‌هایی داشته و نیک متوجه نخواهیم شد که کیفیت احوال و افکار فلان شاعر را تذکره نخستین به درستی ثبت و ضبط کرده است یا تذکره دومین. مولف کتاب حاضر برای حل این مشکل، کوشیده است تا با تامل و تدبر در تاریخ و تطبیق تمام تذکره‌های موجود، به کیفیت تذکره‌های فارسی و شرح احوال هر یک از این کتب ارزشمند که چون گنجینه‌ای گرانبها از الفاظ و معانی است، بپردازد،

معرفی احمد گلچین معانی : 

احمد گلچین معانی در 1356 برای تدریس در دورهٔ فوق لیسانس و دکتری زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه مشهد دعوت شد. گلچین از سیزده‌سالگی شروع به سرودن شعر کرد و در پانزده‌سالگی رسماً به وادی شعر قدم نهاد و آثارش در روزنامه‌های نسیم شمال و توفیق انتشار یافت. گلچین معانی با امیری فیروزکوهی و رهی معیری معاشرت و مصاحبت داشت.

وی در 1314 به انجمن ادبی حکیم نظامی پیوست و با وحید دستگردی همکاری نمود. در آن انجمن، علاوه بر شعرخوانی، خمسه نظامی مقابله و تصحیح می‌شد.

گلچین معانی مقالات ادبی، تاریخی و کتاب‌شناسی زیادی در مجلات مختلف از جمله “ارمغان” ، “مهر” ، “دانش” ، “یغما” ، “سپاهان” ، “راهنمای کتاب” و غیره نوشته است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تاریخ تذکره های فارسی جلد 2 احمد گلچین معانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

10 مگابایت

تعداد صفحات

783 صفحه

نویسنده

احمد گلچین معانی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تاریخ تذکره های فارسی جلد 1 احمد گلچین معانی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *