دانلود کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، جان گری در کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین به پژوهش درباره اندیشه و فلسفه سیاسی آیزایا برلین، فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی و استاد دانشگاه بریتانیایی می‌پردازد.

جان گری در این کتاب تلاش می‌کند این موضوع را اثبات کند که یک اندیشه و روح واحد تمام اثار برلین را بهم مرتبط می‌کند.

برلین روشنفکر را کسی می‌داند که درک و مفهومی از زندگی انسانی را در کلیتش بیان می‌کند.

این مفهوم از زندگی انسانی که به آثار برلین جان می‌بخشد مفهومی تراژیک است که نسبت به هر نوع دادباوری مقاوم است و به اعتقاد گری منشأ آن را باید در میراث یهودی برلین جُست.

آمیزش این میراث چندگانه و عناصر گوناگون آنهاست که تفکر برلین را تبدل به مجموعه‌ای از اندیشه‌های ظریف می‌کند که هدف این پژوهش مختصر آشکار کردن آنهاست.

برشی از کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری :

بهترین زندگی برای انسانها چیست؟ یا، بالاخصّ، کاملترین جامعه کدام است؟ هرچه باشد، با کمبود پاسخ به این سؤالها مواجه نیستیم. هر عصری فرمول خود را فراهم آورده است.

برخی برای یافتن راه‌حل روی به کتابهای مقدّس یا وحی، یا کلام پیامبران، یا سنّت روحانیون سازمان‌یافته آورده‌اند؛ دیگرانی راه‌حل را در راهبرد عقلانی متافیزیسینهای متبحّر، یا عقل سلیم “طبیعی” انسانهایی جسته‌اند که جعلیات فلاسفه و متألّهان “مخدوشش” نکرده و خطای “سودجویانه” منحرفش نکرده است.

و از دیگرانی راه‌حل را در قلب پاک انسانهای نیک و ساده جسته‌اند. برخی نظرشان بر این بود که فقط متخصصان تحصیل‌کرده توانایی کشف حقایق بزرگ و نجاتبخش را دارند، دیگرانی می‌گفتند که درباره مسائل ارزشی همه انسانها به یکسان توانایی داوری دارند.

برخی معتقد بودند که چنین حقایقی در هر زمانی قابل کشف بوده است و فقط بنابه بختی نامساعد این‌همه زمان برده تا مهمترین‌هایشان کشف شوند یا به‌آسانی به فراموشی سپرده شوند.

دیگرانی معتقد بودند، انسانها دستخوش قانون رشد هستند و حقیقت به شکل کامل تا زمان رسیدنشان به بلوغ، که همان عصر خرد است، نمی‌توانسته است بر آنان آشکار شود. عده‌ای حتی در این هم شک داشتند و می‌گفتند انسانها هرگز در این جهان نمی‌توانند به چنین دانش و شناختی برسند یا اگر هم برسند نمی‌توانند در عمل از آن پیروی کنند چون چنین کمالی منحصر به فرشتگان یا آن جهانِ دیگرِ پس از مرگ است. امّا یک فرض در همه اینها مشترک است: اینکه به هر صورت می‌توان طرحی کلّی از جامعه کامل یا انسان کامل به دست داد، حتّی اگر این طرح کلّی فقط تعریفی باشد از اینکه چگونه جامعه‌ای معین یا فردی معین از رسیدن به آرمان و کمال مطلوب بازمی‌ماند.

چنین چیزی برای مقایسه درجات نقص و ناکاملی ضروری بوده است. امّا این باور به پاسخِ عینی نهایی به هیچ‌روی کلّی و عامّ نبوده است.

فهرست مطالب  کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری :

  • اندیشه آزادی
  • پلورالیسم
  • تاریخ
  • ناسیونالیسم
  • رمانتیسم و ضد روشنفکری
  • لیبرالیسمآگونیستی

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب روش نماز زنان محمد ظهیرالدین نعمانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

175 صفحه

نویسنده

آیزایا برلین جان گری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین جان گری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *