دانلود کتاب آموزش زبان کردی جامعه کرد های اروپا PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب آموزش زبان کردی جامعه کرد های اروپا ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب آموزش زبان کردی جامعه کرد های اروپا PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، متاسفانه در شرایط کنونی خلاء های بسیاری به نسبت زبان های غیر فارسی ،خصوصا زبان کردی، در ایران دیده می شود.لذا لزوم وجود منابعی در این زمینه غیر قابل انکار است.

معرفی کتاب آموزش زبان کردی جامعه کرد های اروپا

ایران از آن‌دست سرزمین‌هایی است که تنوع زبانی و گویشی در سراسر آن به‌روشنی دیده می‌شود. مجموعه زبان‌های کردی که خود در زیرمجموعه‌ی زبان‌های غربی ایران قرار می‌گیرند، از سوی هم‌وطنان غیور کُرد در نواحی غربی سرزمینمان به کار می‌روند. این مجموعه زبان‌ها به سه دسته‌ی شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم شده‌اند. در شاخه‌ی شمالی گویش‌هایی چون کرمانجی حضور دارند.

و در شاخه‌ی مرکزی، گویش پرکاربرد سورانی قرار گرفته است. در شاخه‌ی جنوبی نیز گویش‌هایی از جمله: کرمانشاهی، کلهری و سنجابی دیده می‌شوند. در این میان، گویش کردی کرمانشاهی بیشترین گویشوران شاخه‌ی جنوبی را داراست و از این جهت، اهمیت ویژه‌ای برای زبان‌شناسان و متخصصان زبان کردی دارد. اگرچه از شهر کرمانشاه آغاز شد اما امروزه فراتر از زادگاه خود، در سایر شهرهای نیمه‌ی غربی ایران نیز از سوی گویشوران آن برای برقراری ارتباطات زبانی به کار می‌رود.

از این جهت برای مخاطبان عامی که کمترین آشنایی با زبان‌شناسی ندارند نیز دانستن گویش کردی و زوایای آن می‌تواند سودمند باشد. چه در حوزه‌ی زبان‌شناسی فعالیت داشته باشید و چه به‌عنوان یکی از علاقه‌مندان این گویش مشتاق یادگیری آن باشید، پیشنهاد ما به شما مطالعه‌ی کتاب دستور زبان کردی خواهد بود.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آشنایی با معماری معاصر از شرق تا غرب دکتر حامد کامل نیا PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

25 مگابایت

تعداد صفحات

244 صفحه

نویسنده

جامعه کرد های اروپا

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب آموزش زبان کردی جامعه کرد های اروپا PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *