دانلود کتاب ادیان بزرگ جهان هاشم رضی PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب ادیان بزرگ جهان هاشم رضی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب ادیان بزرگ جهان هاشم رضی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، ادیان بزرگ جهان تألیف هاشم رضی ، این اثر به طور مفصل ادیان بزرگ ابراهیمی و غیرابراهیمی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

نویسنده در نگارش این کتاب از روش توصیفی- تاریخی بهره جسته و به بحث درباره بخشی از تاریخ و عقاید پنج دین بزرگ زرتشت ، بودا ، یهودیت ، مسیحیت و اسلام در پنج بخش کلی پرداخته است.

بخش سوم این کتاب به بررسی آیین یهودی اختصاص دارد که به لحاظ تاریخی تا سده‌های نخست میلادی را دربر می‌گیرد. بحث بر سر سرزمین فلسطین و ساکنان آن و معتقدات آن‌ها و همچنین قوم عبرانی و ظهور حضرت ابراهیم(ع) در میان آن‌ها ، مباحث آغازین این بخش را تشکیل می‌دهد.

در ادامه نویسنده به بررسی وضعیت بنی‌اسرائیل در مصر ، ظهور حضرت موسی(ع) در بین آن‌ها ، و خروج بنی‌اسرائیل از مصر به سمت ارض موعود می‌پردازد. از آنجا که دوران داود و سلیمان نبی ، دوران اقتدار یهود محسوب می‌شود ، از این رو ابتدا وضعیت یهود در کنعان از دوران یوشع بن نون تا سلیمان(ع) بررسی شده ، و در ادامه دوران ظهور انبیا و هشدارهای آنان و سرانجام دردناک اسارت بابلی از نظر گذرانده می‌شود.

بحث بر سر پیدایش تورات و ده فرمان ، تعالیم بنی‌اسرائیل و معرفی مهم‌ترین فرقه‌های یهودی در دوران قبل از تخریب معبد دوم و پس از آن – از جمله فریسیان ، صدوقیان ، اسنیان قرائیم – مطالب پایان این بخش را تشکیل می‌دهد.

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

7 مگابایت

تعداد صفحات

349 صفحه

نویسنده

هاشم رضی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب ادیان بزرگ جهان هاشم رضی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *