دانلود کتاب انجمن‌ های نیمه‌ سری زنان در نهضت مشروطه ژانت آفاری PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب انجمن‌ های نیمه‌ سری زنان در نهضت مشروطه ژانت آفاری ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب انجمن‌ های نیمه‌ سری زنان در نهضت مشروطه ژانت آفاری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،

معرفی کتاب انجمن‌ های نیمه‌ سری زنان در نهضت مشروطه ژانت آفاری :

زنان ایرانی که در جریان زندگی دشوار و پرفید خود همواره بیش از مردان معروض محدودیت های گوناگون بوده اند به ندرت مجال یافته اند تا در امور جامعه شرکت جویند میروی عظیم خویش را در توسعه و تغییرات اجتماعی به کار اندازند .

این سرنوشت موجب گردیده است که از یک سو قوای دماغی و شور زندگی خواهی زنها خفه و خاموش شود و از سوی دیگر در همین وضعیت نامطلوب و مقرون به شیره روزی با مردان مقایسه شوند و مورد داوری تاریخ قرار گیرند اما جای بسی خرسندی است که شرایط پیشین در تغییر است و زنان ما نیز همانند توان سایر کشورها به دولت بیداری دست می یابند و برای نیل به حقوق طبیعی و اجتماعی خود می کوشند .

براین اساس ملاحظه میکنیم که درست یک قرن پیش یعنی مقارن انقلاب مشروطیت ، زنان ایرانی نیز به پیکاری خردمندانه و دامنه دار دست میبازند و مطالبات خود را در حوزه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی پیش می نهند و بر تحقق آن تأکید می ورزند .

در آن هنگام زنان به خوبی دریافته بودند که برای وصول به آرمانهای والای خویش نخست باید بنیاد خودکامگی را برافکنند و آنگاه به استقرار حکومت قانون دست زنند . زیرا در پرتو آرامش و امنیت که محصول حکومت قانون است آگاهی علمی و فنی دست میدهد و جامعه لسلط خود را بر محیط اعمال می .کند .

از این رو زنان در جریان انقلاب مشروطیت با جسارت بسیار پیش تاختند و به پیروزی آن امداد رسانیدند چندان که لباس رزم پوشیدند و حتی بی آنکه مردان مجاهد و فرماندهان ایشان آگاه شوند جنگیدند و نقد زندگی خویش را نیز در این راه در باختند .

هدف زنان رفع تبعیض دیرنده تاریخی در عرصه زندگی اجتماعی خویش بود و برای تحقق این مهم می بایست خود را توانا سازند . اما چگونه این کار امکان پذیر بود ؟

از منظر زنان عصر مشروطیت آموزش دختران ایرانی ضرورت داشت زیرا تعمیم سواد و ایجاد مهارتهای لازم برای مشارکت اجتماعی و حضور در جامعه و کسب درآمد به استقلال زن می انجامید و او را از وابستگی به مرد می رهانید .

شگفت نیست که می بینیم زنان در مدت کوتاهی انجمن تأسیس کردند و به انتشار پس نشر به پرداختند و پول گرد آوردند و مهمتر از همه اینها، چهار سال پس از انقلاب مشروطیت علیرغم ناسازگاریهای جامعه سنتی آن روز و مزاحمت های مخالفان آموزش زبان در ایران فقط در تهران و در طی یک سال بیش از شهبت مدرسه دخترانه احداث کردند و به آموزش وسیع زنان همت گماردند .

علاوه براین، زنان به منظور احقاق حق رأی که یکی از حقوق مسلم زندگی مدنی به شمار می آمد ، مبارزه کردند و برای تصویب آن بر مجلس فشار آوردند .

گفتنی است که برخی از مردان فرهیخته آن روز نیز با جنبش زنان موافق بودند و از آن حمایت میکردند اما اکثر مردان ایرانی ، جنبش نسوان و مخصوصاً آموزش آنها را تأیید نمیکردند و از این رو میبینیم که زنان در اغلب موارد ناگزیر بودند که نه تنها با دولت بلکه با مردان و از جمله بستگان ذکور خویش نیز مبارزه کنند .

در پرتو این تلاش ها راه ترقی زن در ایران هموار شد به طوری که می توان گفت زنان امروز نیز به اقتضای مادران پیشتاز خود گام بر می دارند و دستاوردهای پرارجی را نصیب خود می سازند .

بدون تردید به هم آمدن زنان در قالب انجمنها و تشکلات مردمی که از صدر مشروطه تا به اکنون دوام داشته است میتواند در تشکیل جامعه مدنی مؤثر افتد و حصول آن را امکان پذیر گرداند .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب راهنمای روان و کاربردی اکتیو 1 خالد نبهانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

 PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

76 صفحه

نویسنده

ژانت آفاری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب انجمن‌ های نیمه‌ سری زنان در نهضت مشروطه ژانت آفاری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *