دانلود کتاب لیبرالیسم راینهارد کونل PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب لیبرالیسم راینهارد کونل ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

کتاب لیبرالیسم راینهارد کونل PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب حاضر کوشش ارزنده ایست در زمینه ارائه تصویری روشن از شالوده جوامع سرمایه داری کنونی. راینهارد کونل سعی کرده است تا به اختصار نظام اقتصادی – اجتماعی لیبرالیسم را مورد بررسی و تحلیل همه جانبه قرار دهد و به حق باید گفت که موفق هم بوده است.
پویش تاریخی، مجموعه بهم پیوسته ای از اقتصاد، سیاست، حقوق و فلسفه است و هرگز نمی توان و نباید این عناصر را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.

تقسیم تاریخ به شاخه های جداگانه و مجزا از هم مانند تاریخ سیاسی، تاریخ اقتصادی، تاریخ حقوقی و تاریخ ادبیات، موجب قلب واقعیت و قطع ارتباط رویدادها می شود.

معرفی کتاب لیبرالیسم راینهارد کونل :

لیبرالیسم یا لیبرال‌گرایی در معنای لغوی، به معنی آزادی‌خواهی با قوانین خاص است و به آرایهٔ وسیعی از ایده‌ها و نظریه‌های مرتبط دولت گفته می‌شود که آزادی فردی را مهم‌ترین هدف سیاسی می‌داند.

لیبرالیسم مدرن در عصرِ روشنگری ریشه دارد. به‌طور کلی، لیبرالیسم بر حقوق افراد و برابری فرصت، تأکید جدی دارد. شاخه‌های گوناگون لیبرالیسم، ممکن است سیاست‌های متفاوتی را پیشنهاد کنند ولی همهٔ آنها به صورت عمومی در مورد چند قاعده متحد هستند.

از جمله گسترش آزادی اندیشه و آزادی بیان، تحدید قدرت دولت‌ها، نقش بسزای قانون، تبادل آزاد ایده‌ها، اقتصاد بازاری یا اقتصاد مختلط و یک نظام شفاف دولتی.

همچنین همهٔ لیبرال‌ها و برخی از هواداران ایدئولوژی‌های سیاسی دیگر، از چند شکل مختلف دولت که به آن لیبرال دموکراسی گفته می‌شود، با انتخابات آزاد و عادلانه و حقوق یکسان همهٔ شهروندان توسط قانون، حمایت می‌کنند.

لیبرالیسم به صورت یک اصطلاح اندیشهٔ سیاسی، معانی زیادی داشته است ولی هرگز از اصل لاتین واژهٔ libber، به معنی آزاد، جدا نبوده است.

این اصطلاح دلالت دارد بر دیدگاه یا خط‌مشی‌های کسانی که گرایش اولیه‌شان در سیاست و حکومت کسب یا حفظ میزان معینی آزادی از قید نظارت یا هدایت دولت یا عوامل دیگری است که ممکن است برای ارادهٔ انسانی نامطلوب به‌شمار بیاید.

لیبرالیسم به‌طور سنتی جنبشی بوده است برای تأمین این نظر که مردم به‌طور کلی تابع حکومت خودکامه نیستند، بلکه در زندگی خصوصی‌شان مورد حمایت قانون قرار می‌گیرند و در امور عمومی بتوانند قوهٔ مجریه حکومت را از طریق یک هیئت قانونگذاری که آزادانه انتخاب شده باشند کنترل کنند.

لیبرالیسم در زمینهٔ نظریهٔ ناب متمایل به پیروی از جان لاک فیلسوف انگلیسی بوده است که به وضعیت طبیعی و قانون طبیعت اعتقاد داشت. بر این اساس این نظر تصدیق می‌شد که هیچ‌کس نباید به سلامتی، زندگی و اموال دیگران آسیبی برساند.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب فمینیسم در دوران نولیبرال آزاده شعبانی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

17 مگابایت

تعداد صفحات

172 صفحه

نویسنده

راینهارد کونل

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب لیبرالیسم راینهارد کونل PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *