دانلود کتاب طاق و قوس در معماری ایران حسین زمرشیدی PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب طاق و قوس در معماری ایران حسین زمرشیدی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب طاق و قوس در معماری ایران حسین زمرشیدی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، پیش‌گفتار با تشکر و سپاس فراوان به پیشگاه خداوند باری‌تعالی که مرا توفیق داد تا کتاب «تاق و قوس در معماری ایران» را که حاصل سال‌ها تحقیق و مطالعه در خصوص قوس‌های بناهای وطن عزیزمان می‌باشد به رشته تألیف درآورد.

کتاب موجود را می‌توان اولین کتاب در بحث بسیار غنی و گسترده تاق و قوس دانست. در این کتاب، بحث قوس و تاق از دوران قبل‌از میلاد تا دوران شکوفایی معماری ایران و جهان اسلام دنبال شده‌است.

این کتاب تاریخچه پیدایش مسایل و جزئیات تاق‌ها و قوس‌ها و از همه بالاتر نحوه ترسیم انواع قوس‌ها (با ضوابط و به‌صورت روشن و علمی و رسا) ، همراه با تصاویر بناهای تاریخی به‌کاررفته در ابنیه سنتی و اسلامی ایران عرضه شده‌است.

قابل ذکر است که با گرایش ساختمان‌سازی امروزی کشور به سمت نماهای سنتی و آجرکاری ، نیاز استفاده از کتاب طاق و قوس و کاربرد انواع قوس‌ها به‌خصوص قوس‌های تزیینی هرچه بیشتر احساس شده و می‌شود.

به‌طورکلی، با توجه به کمبود انواع فولادهای ساختمانی ، و با در نظر گرفتن اجرای کارهای بتنی و تکنولوژی خاص آن‌ها برای ساختمان‌سازی امروزه، در ساخت انواع قوس‌ها در پوشش ، ورودی‌ها ، در بندها ، پنجره‌ها و در مواردی انواع طاق پوش‌ها با گلچین های مختلف آجری ازین کتاب بهره‌گیری شده که در مجموع کمک شایانی به ساختمان‌سازی در حالت سنتی و حتی غیرسنتی می‌باشد.

این امر از جهات مختلف با توجه به کمیاب بودن مصالح ساختمانی روز، بسیار مورد توجه دست‌اندرکاران ساختمان ساز قرار گرفته است.

قابل ذکر است که برای چاپ سوم این اثر ، غلط‌گیری لازم و با دقت انجام گرفت و تصاویر بسیار مناسب و مفیدی از آثار بی‌همتای معماری ایران ، آن‌هم از گوشه گوشه کشور پهناور با دقت و سعی فراوان و با زحمت‌های بسیار زیاد تهیه و فراهم گردید ، زیرا فیلم زینگ ونیز تمام تصاویر این اثر در مؤسسه‌ی انتشارات کیهان (ناشر قبلی کتاب) ازبین‌رفته بود ، به‌همین دلیل با حوصله‌ی زیاد تصاویر مذکور با ارزش‌های فراوان از هنرهای معماری ان هم از جمیع جهات تهیه شد.

درواقع تصاویر کتاب ، علاوه‌بر نشان‌دادن «دور قوس‌ها» و طاق پوش‌ها و گنبدها ، دارای مطالب و موضوعات جالب دیگری از جمله آجرکاری با انواع گلچین ها ، کاشی‌کاری ، کارهای کاشی و آجر ، کاشی معرق ، سرپایه سازی ، کتیبه سازی ، خط در انواع مختلف ، طرح‌های اسلیمی و ختایی ، رسمی بندی ، کاسه سازی، مقرنس و بسیاری دیگر می‌باشد که می‌تواند از نظرهای گوناگونی مورد مطالعه سایر هنرهای وابسته به معماری ایرانی اسلامی قرار گیرد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب زنان زیرک سمیرا ساجدی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

44 مگابایت

تعداد صفحات

439 صفحه

نویسنده

حسین زمرشیدی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب طاق و قوس در معماری ایران حسین زمرشیدی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *