دانلود کتاب دفتر عقل و آیات عشق غلام ابراهیمی PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب دفتر عقل و آیات عشق غلام ابراهیمی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب دفتر عقل و آیات عشق غلام ابراهیمی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، درست است که فلاسفه اسلامی با چشم عقل و استدلال به بررسی مسائل هستی می پردازند ولی این بزرگان از چشم دل و نگاه شهود و عالم حضور نیز غافل نبوده اند و انسان را موجودی ذوالعینین می شناسند.

فیلسوفان اسلامی عموما با چشم عقل و منطق به تحلیل مسئله‌های هستی‌شناسی می‌پردازند ، اما این بزرگان نسبت به چشم دل و چشم شهود و عالم حضور نیز بی‌تفاوت نبوده‌اند و انسان را مخلوقی می‌دانند که صاحب هر دو نگاه است. به شکل ناخودآگاه ، این فیلسوفان بزرگ ، همان گونه که به وجود مشکوک هستند و مراتب متعدد آن را درک می‌کنند ، معرفت را نیز دارای سلسله مراتب مختلف تلقی کرده‌اند و به مراحل گوناگون آن آگاهی دارند.

به عقیده بسیاری از متفکران ، فلسفه اسلامی در اینجا با عرفان روبرو می شود و فلاسفه اتحاد و همدلی خود را با جمعی از عرفا نشان می‌دهند. “دفتر عقل و آیت عشق” به قلم استاد “غلامحسین ابراهیمی دینانی” ، به شکلی گسترده ، این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.
“غلامحسین ابراهیمی دینانی” در “دفتر عقل و آیت عشق” بحث می‌کند که افراد با نگاه تک‌بعدی به جهان و بی‌خبری از مراتب معرفت ، فیلسوفان اسلامی و نزدیکی آنان به عرفا را محکوم می‌کنند.

در اینجا اشاره می‌شود که علم و شناخت از اقسام حضوری و ظهوری است. درست است که عرفا از فیلسوفان انتقاد می‎کنند و در مورد آنها به طعنه صحبت می‎کنند ، اما این اختلاف ، به دلیل تنوع در سطوح معرفتی است. وقتی بزرگان دانش ذهن را نقد می‌کنند ، به برخی از عبارات محدود و منجمد آن می‌پردازند که در مراحل اولیه متوقف شده و اسیر سود و زیان و امور پست است.

اما با دقت در سخنان اهل بصیرت و مطالعه‌ی کتاب “دفتر عقل و آیت عشق” اثر “غلامحسین ابراهیمی دینانی” ، معلوم می‌شود که این بزرگان نه تنها عقل را رد نمی‌کنند ، بلکه آن را در ظاهر و باطن ، برهان و هدایتگر انسان می‌دانند.

فهرست مطالب کتاب دفتر عقل و آیات عشق غلام ابراهیمی:

فصل اول: قلمرو و فلسفه

فصل دوم: حریم عرفان

فصل سوم: تقسیم بندی

و …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اصول و فنون مذاکره میثم شفیعی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

447 صفحه

نویسنده

غلام ابراهیمی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب دفتر عقل و آیات عشق غلام ابراهیمی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *