دانلود کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی محمدرضا سالاری فر PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی محمدرضا سالاری فر ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی محمدرضا سالاری فر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، خانواده یکی از نظام‌های اولیهٔ جوامع بشری است که با وجود تحولات اساسی ، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همهٔ جوامع اهمیت اساسی دارد. در بیشتر جوامع از جمله ایران مشکلات متعددی متأثر از تحولات اجتماعی ،‌ صنعتی و علمی برای خانواده پدید آمده است.

این مشکلات نشان می‌دهد که خانواده‌ها به توصیه‌های تربیتی و روان‌شناختی بسیاری برای رویارویی با پیچیدگی‌های زندگی کنونی نیازمندند. مهم‌ترین متون دینی ما ، یعنی قرآن ، کلام پیامبر (ص) و معصومان (ع) ، سرشار از توصیه‌های کارآمد و متناسب با عصر حاضر ،‌ در باب اساسی‌ترین مسائل خانواده تا جزئی‌ترین موارد است.

در کتاب خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی مباحث خانواده با تعریف خانواده ، ازدواج و مقدمات آن ، مانند شرایط همسرگزینی ، آغاز شده و سپس به آثار روان‌شناختی ازدواج و روابط اعضای خانواده پرداخته شده است. سپس دیدگاه‌های اسلام در هر مورد تبیین شده است.

در فصول بعد ارکان خانواده از قبیل مسئولیت‌های زن و شوهر ، والدین و فرزندان؛ نقش باورهای دینی ، توصیه‌های اخلاقی و رفتاری اسلام؛ عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلام برای پیشگیری و حل آن‌ها؛ انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام از نگاه روان‌شناختی بررسی شده است.

در پایان با اشاره به خانواده‌های الگو در اسلام ، طرحی کلی از نظام خانواده در اسلام ارائه شده است. بخش پایانی کتاب شامل منابع و نمایه اشخاص و اماکن است.

فهرست مطالب کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی محمدرضا سالاری فر:

فصل اول: نگاه اسلام به ازدواج

فصل دوم: آثار روانشناختی ازدواج

فصل سوم: ارکان خانواده

 و …

فصل ششم: نظام خانواده در اسلام

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب حل مسائل سازه های بتن آرمه 2 دکتر داود مستوفی نژاد PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

240 صفحه

نویسنده

محمدرضا سالاری فر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی محمدرضا سالاری فر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *