دانلودکتاب ایران از آغاز تا اسلام محمد معین PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب ایران از آغاز تا اسلام محمد معین ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب ایران از آغاز تا اسلام محمد معین PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، «ایران از آغاز تا اسلام» نوشته استاد رومن گیرشمن، باستان‌شناس معروف فرانسوی و کاوشگر تپه سیلک ایران (یکی از سایت‌های مهم و کلیدی تمدنی در فلات ایران) است.

دکتر محمد معین نیز که این اثر ارزشمند را ترجمه کرده است نیز از چهره‌های بنام و از استادان بزرگ فرهنگ و ادب ایران است که سالیان دراز با مؤلف مراوده و دوستی داشته است.

ایران از آغاز تا اسلام، ترجمه متن فرانسوی کتاب: «L ’Iran,des Orgines a L’Islamِ» است که برای اولین بار در سال 1951 میلادی در انتشارات «Payot» در پاریس به چاپ رسید و علاوه بر فارسی، به زبان های ایتالیایی، ژاپنی و انگلیسی نیز برگردانده شده است.

گیرشمن در این کتاب گذر و تاملی دارد بر گذشته باستانی ایران از دیرترین و دورترین ایام تا سقوط سلسله ساسانی. گیرشمن در این اثر با دیدی کلی نشیب‌وفرازهای تاریخ چندهزارساله ایران را با استفاده از مدارک و یافته‌های باستان‌شناسی تشریح کرده است.

هرچند نویسنده در این کتاب گزیده‌گویی کرده و مطالب را چکیده‌وار بیان کرده است اما پرداختنش به بیشتر ابعاد تاریخ ایران، از جمله ادبیات، علوم، هنرها، مذاهب، طبقات اجتماعی و همچنین پرهیز از گرفتار شدن در تنگناهای تاریخ سیاسـی این اثر را به منبعی خوب برای مطالعه دانشجویان و محققان تاریخ ایران تبدیل کرده است.

کتاب ایران از آغاز تا اسلام شرح زندگی و تمدن مردمی است که از روزگار بسیار کهن تا آغاز اسلام در سرزمین ایران زیسته اند. این مردم که از اقوام گوناگون بودند، در فراز و نشیب زندگانی خود، تمدنهای درخشان بوجود آوردند و آثار آنها از هنر ظریفی در شش هزار سال پیش حکایت می کند.

تمدنهای عیلامی و مادی و هخامنشی و پارتی و ساسانی و تمدنی که آثار مفرغی لرستان یادگار آن است همه در این دوره رونق گرفتند.دکتر گیرشمن که سالها به کاوشهای باستان شناسی در ایران و افغانستان اشتغال داشته و آثار متعدد درباره تاریخ و تمدن ایران انتشار داده.

با قلمی شیوا ماجرای زندگی و احوال اقتصادی و فرهنگی و سیاسی این اقوام را در این کتاب بیان کرده و بخصوص از آخرین کاوشهای باستان شناسی برای شناساندن تمدنهای کهن این سرزمین و سهمی که در توسعه فرهنگ عمومی جهان داشته اند استفاده نموده و سیر ترقی و انحطاط تمدنها، مذاهب، سلسله ها و شیوه های هنری و رسوم اجتماعی را که در این دوره در ایران ظهور یافته، توضیح داده است.

فهرست مطالب دانلود کتاب ایران از آغاز تا اسلام محمد معین

فصل اول: ماقبل تاریخ

فصل دوم: ورود ایرانیان

فصل سوم: شرق ضد غرب

و…

فصل ششم: توسعه تمدن ایرانی

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب جمع بندی ریاضی و آمار انسانی جامع مصطفی علیزاده نائینی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

166 مگابایت

تعداد صفحات

974 صفحه

نویسنده

محمد معین

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلودکتاب ایران از آغاز تا اسلام محمد معین PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *