دانلود کتاب تپه مارلیک عادل ابراهیمی لویه PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب تپه مارلیک عادل ابراهیمی لویه ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب تپه مارلیک عادل ابراهیمی لویه PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده  است ، در این کتاب به موقعیت جغرافیایی تپة مارلیک و پیشینة تاریخی و فرهنگی آن ، پژوهش‌های باستان‌شناسی انجام شده و یافته‌های آن در تپة مارلیک پرداخته شده است .

تلاش نویسنده در این کتاب بر این است که یافته‌های تپه‌ی باستانی ” مارلیک ” در حوزه‌ی شهرستان ” رودبار ” که قدمتی چند هزار ساله دارد ، در یک جا و به صورت مدون عرضه کند .

براین اساس وی کار خود را بر نتایج کاوش‌های ” عزت‌الله نگهبان ” متمرکز کرده و پس از تبیین موقعیت جغرافیایی و پیشینه‌ی تپه‌ی مارلیک و اقوام ساکن در آن ، به بررسی تاریخچه‌ی پژوهش و کشف تپه‌ی مارلیک می‌پردازد . وی سپس یافته‌های این منطقه را به همراه تصاویری از آن‌ها معرفی می‌کند .

معرفی کتاب تپه مارلیک عادل ابراهیمی لویه :

بر اساس مطالعات پژوهشگران آثار باستانی این منطقه متعلق به فرمانروایانی است که در اواخر هزاره دوم و آغاز هزارهٔ اولل پیش از میلاد بر این ناحیه حکومت می‌کردند . مردمان این تمدن مردگان خود را بنا بر آیین خود و همراه با اشیاء ارزشمند به خاک می‌سپردند .

در این تپه 25 آرامگاه وجود دارد و در برخی از آنها بازمانده استخوان به دست آمده‌است . در همه آرامگاه‌ها اشیایی مانند ظروف سفالین ، دکمه‌های تزئینی ، انواع سرگرز ، پیکان ، جام‌های چینی ، طلا ، نقره و مفرغ ، خنجر ، شمشیر ، مجسمه‌های برنزی و سفالی ، سرنیزه و کلاه‌خود و … پیدا شده‌است .

پارچه‌های به دست آمده نیز خبر از وجود بافندگی در هزاران سال پیش در ایران می‌دهند . همچنین در کاوشگری‌ها آثار ساختمان چهار دیواری پدیدار شد که در حدود 30 متر مساحت داشت و به نظر می‌آمد آرامگاه یا معبد باشد .

گفته می‌شود که جام‌های شیشه‌ای در این محوطه از اولین نمونه‌های صنعت شیشه سازی بشر است . همچنین جام مارلیک به عنوان نماد قوم گیلک استفاده میشود .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب دریای ایمان حسن کامشاد PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

15 مگابایت

تعداد صفحات

112 صفحه

نویسنده

ابراهیمی لویه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تپه مارلیک عادل ابراهیمی لویه PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *