دانلود کتاب حقایق مغز عباس حق پرست PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب حقایق مغز عباس حق پرست ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

کتاب حقایق مغز عباس حق پرست PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، مغز انسان یک بافت اسفنجی سه پوندي پیچیده ترین ساختار موجود در جهان است. این ساختار با داشتن ظرفیت ایجاد یک شبکه ارتباطی که بهتر از هر شبکه اجتماعی عمل می نماید.

اطلاعاتی بیش از یک ابررایانه را ذخیره می کند و انسان ها را قادر می سازد تا به پیشرفت هاي شگفت آور از قبیل امکان راه رفتن برروي ماه، نقشه برداري ژنوم انسان و خلق و تفسیر متون عالی ادبی، هنر و موسیقی نائل آید. بعلاوه، دانشمندان هنوز نسبت به بخش عظیمی از آنچه مغز انسان قادر به انجام آن است. آگاهی ندارند.

این اندام منفرد جنبه هاي زیادي از کارکردهاي بدن انسان من جمله ضربان قلب، فعالیت هاي جنسی و عاطفی، یادگیري و حافظه را کنترل می کند.

مغز انسان پاسخ سیستم ایمنی به بیماري را کنترل می کند و در مواردي تعیین می کند که چگونه افراد به درمان هاي پزشکی پاسخ مناسب نشان می دهند.

در نهایت مغز انسان به افکار، باورها، امیدها، رویاها و تصورات ما شکل می بخشد. این امر در حقیقت توانایی و استعداد مغز براي اجراي تمامی کارکردهایی است که انسان بودن را موجب می گردد . دانشمندان علوم اعصاب که در مطالعه مغز و سیستم عصبی تخصص دارند، وظیفه سنگین کشف راز چگونگی فرماندهی مغز بر بدن را به عهده دارند.

در طی سال ها، این رشته پیشرفت هاي بزرگی کرده است، براي مثال، دانشمندان علوم اعصاب اکنون می دانند که هر شخص بیش از 100 میلیارد سلول عصبی دارد که نورون نامیده می شوند که ارتباط بین این سلول ها، اساس تمام کارکرد مغز را شکل می دهد.

با این حال، دانشمندان هنوز در پی دست یابی به شناخت عمیق تري از این موضوعات هستند که چگونه این سلول ها متولد شده، رشد کرده و خودشان را به صورت مدارهاي کارا و داراي عملکرد سازماندهی می کنند که معمولا در سرتاسر زندگی نیز کار می کنند .
هدف از این تحقیقات افزایش آگاهی ما در مورد رفتار انسان است از جمله اینکه چگونه می خوانیم، صحبت می کنیم و چرا
روابطمان را شکل می دهیم و هدف دیگر نیز کشف راه هاي پیشگیري یا علاج بسیاري از اختلالات مخرب مغز و بدن که تحت کنترل مغز می باشد و هدف دیگر نیز پیشبرد تحقیقات علمی پیچیده و طولانی مدت براي درك جهان اطراف ما و درون ما میباشد .

اهمیت این تحقیق نمی تواند اغراق گویی باشد. افزون بر 1000 نمونه اختلال مغزي و سیستم عصبی منجر به موارد بستري بیشتري نسبت به سایر بیماري ها از قبیل بیماري قلب وسرطان میشود.

بیماري هاي نورولوژیکی سالانه بیش از 50 میلیون آمریکایی را مبتلا نموده و هزینه 500 میلیارد دلاري به هزینه هاي درمانی تحمیل می نماید. علاوه بر این سالانه 44 میلیون فرد بالغ متحمل اختلالات ذهنی می شوند که این امر هزینه اي بالغ بر 148 میلیارد دلار را در بر دارد.

برداشتن گام هایی در جهت پیشرفت تحقیقات می تواند این هزینه ها را کاهش دهد. براي نمونه اطلاع از نحوه به تاخیراندازي 5 ساله شروع ناخواسته بیماري آلزایمر، می تواند کاهش هزینه و پس انداز مالی حدود 5 میلیون دلار در هزینه هاي مراقبت هاي بهداشتی سالیانه در برداشته باشد.

ظرف دو دهه گذشته علوم اعصاب پیشرفت هاي موثري در بسیاري از حوزه هاي کلیدي این رشته داشته است. اکنون بیش از هر زمان علوم اعصاب در میانه راه دست یابی به موفقیت قرار دارد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب موهبت کامل نبودن برنی براون PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

2 مگابایت

تعداد صفحات

147 صفحه

نویسنده

عباس حق پرست

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب حقایق مغز عباس حق پرست PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *