دانلود کتاب فرهنگ آلمان پس از جنگ چار لزئی واستیون پی اسکر حسین گرشا سبی PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب فرهنگ آلمان پس از جنگ چار لزئی واستیون پی اسکر حسین گرشا سبی ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب فرهنگ آلمان پس از جنگ چار لزئی واستیون پی اسکر حسین گرشا سبی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،پس از پایان جنگ جهانی دوم، ویرانی‌های ناشی از جنگ در آلمان به‌قدری زیاد بود که نیروهای متحدین فاتح جنگ یعنی آمریکا، ‏انگلیس و فرانسه تصور می‌کردند که این کشور برای سال‌های طولانی به کمک‌های مالی آنها نیازمند خواهد بود. پس ازجنگ جهانی ‏دوم اقتصاد آلمان به‌وضع بسیار وحشتناکی دچار شده بود. جنگ 20 درصد از کل ساختارهای مسکونی کشور را نابود کرده بود. ‏تولیدات صنعتی در سال 1947 تنها برابر یک سوم میزان آن در 1938 بود. علاوه بر آن درصد زیادی از مردان آلمانی که در سن ‏کار قرار داشتند، کشته شده بودند.‏

ریشه موفقیت فعلی اقتصادی آلمان که آن را «معجزه اقتصادی آلمان» نامیده‌اند، می‌ توان در دو فاکتور اصلی دانست اصلاحات پولی ‏دولت آلمان درسال 1948 و کمک‌های مالی طرح مارشال ایالات متحده آمریکا به کشورهای اروپای غربی. اینها دو فاکتور مهمی ‏بودند که رونق اقتصاد و صادرات آلمان را رقم زدند. از سوی دیگر رونق اقتصادی آمریکا و پایین بودن هزینه تولید در آلمان را ‏می‌توان از دیگر عوامل موفقیت اقتصادی آلمان بعد از جنگ به‌ شمار آورد. ‏

آلمانیها چگونه حکمرانی میکنند؟ ظهور بحرانها در تعیین سرنوشت جوامع و یا دولتها به مراتب از استدلال و برنامه ریزی مهمتر هستند. جنگ جهانی دوم که جان حدود 50 میلیون نفر را گرفت برای آلمان و آلمانیها سرنوشتساز بود.

آلمانیها چهار درس کلیدی به واسطۀ فاجعۀ جنگ جهانی دوم آموختند:

 تسلطِ یک طرز تفکر در جامعه به بسیاری تصمیم های اشتباه منجر میشود. وجود یک حزب فراگیر تنها به پوپولیسم منتهی میشود.

بدون اجماع سازی میان دولت و ملت، جامعه روی رشد، پیشرفت و ثبات را نخواهد دید و بدون مناظره در سطح جامعه نمیتوان به توسعه دست یافت. آلمان طی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم از دورۀ بیسمارک به بعد نهایت تلاش خود را کرد تا مانند بریتانیا، فرانسه و روسیه منزلتِ یک قدرتِ بزرگ و قابل اعتنا را پیدا کند. از اهتمام در گسترشِ نیروی دریایی، استعمار در آفریقا و سازماندهی مجدد اقتصادی بهره گرفت تا هم ردیفِ قدرتهای بزرگِ وقت شود. بیسمارک در سال 1890 استعفا داد و کایزِر در پی ایجادِ یک امپراطوری جهانی برآمد. حتی ناسیونالیسم و جریان روشنفکری آلمان نیز از چنین هدفی حمایت میکرد. ماکس وبر در سخنرانی معروف خود در Freiburg در سال 1895، وحدت آلمان بدون اینکه به یک قدرت جهانی تبدیل شود را غیرعملی خواند.

سیاستمداران و روشنفکران آلمانی با قدرتمند شدن آلمان در سطح بین المللی در پی محکم کردن جاپای این کشور در اروپا بودند. در عین حال استراتژی فرانسه و بریتانیا در محدود نگاه داشتن قدرتِ سیاسی و نظامی آلمان بود. ایزوله کردن آلمان کانون این استراتژی بود.

43 سال پس از وحدت (1871)، آلمان در سال 1914 تلاش کرد بر اروپا مسلط شود ولی عقب رانده شد. در پایان جنگ اول در سال 1918، آلمان کوچک و تحقیر شد ولی نابود نشد. در رویارویی با فرانسه و لهستان، آلمان بخشهایی از سرزمینِ خود را از دست داد و ارتش آن به صدهزار نفر محدود شد و اجازۀ داشتن زیردریایی و کشتیهای بزرگ از او گرفته شد. اما موضوعِ آلمان و قدرتِ آلمان و خواسته های آلمان حل نشد .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 77 فائزه هاشمی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

284 صفحه

نویسنده

حسین گرشا سبی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فرهنگ آلمان پس از جنگ چار لزئی واستیون پی اسکر حسین گرشا سبی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *