دانلود کتاب آدم اسمیت در پکن جووانی اریگی PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب آدم اسمیت در پکن جووانی اریگی ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

کتاب آدم اسمیت در پکن جووانی اریگی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب آدام اسمیت در پکن با عنوان فرعی تبارهای قرن بیست و یکم نوشتهٔ جووانی اریگی و ترجمهٔ سیدرحیم تیموری است که انتشارات اختران آن را منتشر کرده است.

این کتاب دو تحول را مورد بررسی قرار می‎‌هد و بر آن‌ها تأکید دارد که هریک به نوبۀ خود بر سیاست، اقتصاد و جامعۀ جهانی تأثیرگذار هستند: 

اول: خیزش و افول پروژۀ نومحافظه‌کارانۀ قرن جدید آمریکایی

دوم: ظهور چین به‌عنوان پیشگام رنسانس اقتصادی شرق آسیا

نقطهٔ عطف تحلیل نویسنده چین و آمریکا به‌عنوان بازیگران اصلیِ تغییرات نوپدید جهانی هستند اما این نکته هم در نظر گرفته می‌شود که مشارکت بازیگران دولتی و غیردولتی مؤثر بر این دو تحول بنیادی تا چه حد تأثیرگذار است.

جووانی اریگی در این کتاب تلاش می‌کند تفسیری خاص از تغییر در موقعیت کانونی اقتصاد سیاسی جهانی از آمریکای شمالی به شرق آسیا در پرتو نظریۀ توسعۀ اقتصادی آدام اسمیت است ارائه دهد. 

از نظر او همه‌ٔ داعیه‌داران لیبرالیسم و نئولیبرالیسم و مدافعان سرسخت سرمایه‌داری و بازار آزاد همواره برای ادعاهایشان پیرامون تغییرناپذیری اصول بازار آزاد، پای آدام اسمیت را پیش می‌کشند.

نام این فیسلوف و اقتصاددان در تمام دو سده‌ٔ اخیر به‌عنوان بزرگ‌ترین نظریه‌پرداز لیبرالیسم از سوی صاحبان و بزرگان جهان شنیده شده و او را برابر مارکس و مارکسیسم قرار داده‌اند.

هر زمانی خواسته‌اند حقوق سرمایه‌داران و صاحب‌منصبان را صیانت کنند و بگویند که تنها راه نجات جامعه و اقتصاد، حفظ حقوق این جماعت است، نظریات اسمیت را به میان آورده‌اند و تفسیرهای خودشان را از او ارائه داده‌اند.

در کتاب آدام اسمیت در پکن خوانشی کاملاً متفاوت از اسمیت و نظریاتش ارائه می‌شود و همین خوانش متفاوت پرسش‌هایی را برابر همه‌ٔ نئولیبرال‌ها و حامیان اقتصاد نئوکلاسیک و… گذاشته که قابل تأمل است. 

نویسنده کل برداشت نئولیبرال‌ها از عبارت دست پنهان بازار اسمیت را کج‌فهمی و بدفهمی می‌داند و استدلال می‌کند که به عکس همه‌ٔ تفاسیر قبلی، بسیاری از نظریات این اقتصاددان اسکاتلندی ضدیت تمام و کمالی با سرمایه‌داری دارد. 

این اثر همه‌ٔ آن تعبیرها و نسبت‌هایی که به اسمیت داده‌ شده است را رد می‌کند و با استدلال فراوان نشان می‌دهد که آدام اسمیت حامی کارگران بود و جنبه‌های اجتماعی، زیستی و اخلاقی را مهم‌تر از همه‌ٔ قوانین و قواعد می‌دانست و این تقسیم کار و تخصصی‌شدن آن را که به نابودی زیست اخلاقی و معنوی کارگران منجر می‌شود، مورد نقد قرار می‌داد.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اسرار معدن ذغال سنگ ژول ورن PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

7 مگابایت

تعداد صفحات

393 صفحه

اسم نویسنده

جووانی اریگی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب آدم اسمیت در پکن جووانی اریگی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *