دانلود کتاب زمین لرزه های تبریز یحیی ذکاء PDF

35000تومان

پی دی اف کتابزمین لرزه های تبریز یحیی ذکاء ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب زمین لرزه های تبریز یحیی ذکاء PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،آقای یحیی ذکاء در کتاب زمین لرزه های تبریز در یک کار تحقیقاتی بزرگ به بررسی پدیده زمین لرزه در کتابهای تاریخی و سفرنامه های مربوط به شهر تبریز پرداخته است و بترتیب تاریخ آنها را بیان نموده است . فقط بیان این نکته کافی است که شهر تبریز در طول تاریخ مکتوب خود 12 بار با خاک یکسان شده است . تعدادی از این تاریخهای مهم عبارتند از : سال 791 میلادی، 858، 1041، 1721، و آخرین زمین لرزه مهیب سال 1780 میلادی .

جدش، حاج میرزا علی اعیان، از تجار معروف تبریز بود. ذکاء تحصیلات ابتدایی را در مدرسه رشدیه تبریز و ترغیب تهران گذراند و دوره اول متوسطه را در دبیرستانهای تمدن تهران و پهلوی قزوین فرا گرفت. دوره دوم متوسطه را حدود سالهای 1321-1322 در دبیرستان فیروز بهرام، در رشته ادبی، گذراند و از محضر استادان برجستهای چون ذبیحالله صفا، پرویز ناتل خانلری، محمدحسین مشایخ فریدنی، و محمدجواد تربتی بهره گرفت.

در سال 1333، از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته باستانشناسی با رتبه اول فارغ التحصیل شد که از نخستین فارغالتحصیلان این رشته بود. پس از گذراندن دوره نظام در آذربایجان، و پیش از آنکه به استخدام رسمی دولت درآید، از سال 1330 به بعد چندین سال متوالی در دبیرستان اندیشه به تدریس پرداخت.

از مسئولیتهای او می توان به کارمند و کفیل اداره موزهها و فرهنگ عام . وی در 28 دی 1379، پس از ماهها بیماری، در تهران درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشتزهرا به خاک سپرده شد. پس از درگذشت وی، در مراسم بزرگداشتی که در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه 1380 در محلّ خانه قدیمی و بازسازی شده لالهایها در تبریز برگزار گردید، این خانه به نام دفتر پژوهشهای تاریخی و فرهنگی یحیی ذکاء نامیده شد، و کتابخانه او که شامل بیش از چهار هزار کتاب و تعداد زیادی دورههای مختلف مجلات علمی و فرهنگی در رشتههای تاریخ، ادب، هنر، و زبانشناسی میشد در این خانه جای گرفت .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب اهرام مصر رشاد مردوخی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

6 مگابایت

تعداد صفحات

214 صفحه

نویسنده

یحیی ذکاء

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب زمین لرزه های تبریز یحیی ذکاء PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *