دانلود کتاب بت های ذهنی و خاطره ازلی داریوش شایگان PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب بت های ذهنی و خاطره ازلی داریوش شایگان ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب بت های ذهنی و خاطره ازلی داریوش شایگان PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب شامل مقالات و خطابه هائی است که در این چند سال گذشته تحریر و ایراد شده است.

بی گمان برخی از مطالب اینجا و آنجا تکرار می شوند ولی این تکرار هر بار در متنی دیگر می آید و در نظرگاهی دیگر جلوه می کند.

علیرغم تنوع مضامین، وحدتی ضمنی مطالب را بهم می تند و آن نیز مربوط به اشتغال نگری نگارنده است که کوشیده به سؤال های اساسی ای که از وضع فعلی برخورد تمدنها برمی خیزد بنحوی از انحاء پاسخ دهد:

آیا سیطره بی چون و چرای تفکر تکنیکی غرب، ارتباط میان تمدنهای بزرگ را میسر می سازد؟ چرا شکاف میان دیانت و فلسفه، روح و جسم که دوگانگی مضمر در ساخت بنیادی تفکر غربی است معادلی در تمدنهای بزرگ آسیائی نمییابد؟ چرا علم جدید به معنی غربی کلمه هرگز در این تمدنها پدید نیامد؟

مقولات بینش اساطیری که عنصر غالب تفکر آسیائی بوده است چه اختلافاتی با تفکر فلسفی غربی دارد؟ نگارنده بخوبی به این امر واقف است که در کتاب بتهای ذهنی و خاطره ازلی پاسخ ها محدود است و تحلیل مسائل ناقص. تحقیقات مربوط به این امور که یقینا مهمترین وظیفه تفکر در کشور ماست، هنوز شروع نشده است.

کتاب بتهای ذهنی و خاطره ازلی اثریست از داریوش شایگان که حاوی چند خطابه و مقاله است.

کتاب حاضر به دو بخش تقسیم می شود: بخش اول چند مقاله مشهور از نویسنده اثر با نام های معارضه جویی معاصر و هویت فرهنگی، بت های ذهنی و خاطره ازلی، تفکر هندی و علم غربی، تصویر یک جهان یا بحثی درباره هنر ایران است.

در مقاله بتهای ذهنی و خاطره ازلی، بت های ذهنی معروف فیلسوف بزرگ، فرانسیس بیکن را از منظر الگوهای یونگی کهن نقد می کند و به این نتیجه می رسد که کاری که فرانسیس بیکن گفته تقریباً غیرممکن است.

چون ما با خطرهای ازلی به دنیا می آییم و توانایی حذف همه بت های ذهنی مخصوصاً بت های قبیله را نداریم. بخش دوم نیز به بررسی ساختار اسطوره ها و مطالبی در مورد آ ن ها می پردازد.

فهرست مطالب دانلود کتاب بت های ذهنی و خاطره ازلی داریوش شایگان :

  • معارضه جویی معاصر و هویت فرهنگی
  • بت های ذهنی و خاطر ازلی
  • تفکر هندی و علم غربی تصویر یک جهان یا بحثی درباره هنر ایران
  • بینش اساطیر

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آموزش گفتار برای مسلط جالب توانا جذب بودن و متقاعد کردن مخاطب نیلوفر خوانسار PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

1 مگابایت

تعداد صفحات

253 صفحه

نویسنده

داریوش شایگان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب بت های ذهنی و خاطره ازلی داریوش شایگان PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *