دانلود کتاب یک میلیون امضاء:روایتی از درون نوشین احمدی خراسانی PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب یک میلیون امضاء:روایتی از درون نوشین احمدی خراسانی ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب یک میلیون امضاء:روایتی از درون نوشین احمدی خراسانی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، برای من که بر خلاف نوشین احمدی خراسانی ، کمپین _ روایتی از درون _ را این بار از بیرون می بینم ، این سوال بارها و بارها تکرار می شود که چطور جنبش زنان ، همانند سیر تکامل کلی جامعه به جای آنکه خطی باشد و از الف به ب و ت عبور کند .

صد سال است که دور خود می چرخد و یا به قول ابن خلدون ، حرکتی دوری به خود گرفته است ؟
همان اندک تغییراتی که ما امروزشاهد آن هستیم ، بیشتر در بخش ساختا رعینی جامعه است و در واقع از بیرون به این جامعه تزریق می شود و نو آوری ( ذهنی و علمی ) نه در درون این جامعه به طور عام وجود دارد و نه در جنبش زنان به طور خاص .

حال سوال را به گونه ای دیگر مطرح می کنم . چطور شد که زن ایرانی در آغاز ورود به هزاره سوم ( در انقلاب اسلامی ) ، با اینکه هنوز از حقوق مدنی و طبیعی معمول در جهان مدرن برخوردار نبود ، همان اندک آموزه ای از آزادی را که از برخورد با مدرن آموخته بود ، به این سادگی وا نهاد ؟

با مروری کوتاه به تاریخ 50 ساله اخیر با حضور جنبش های مذهبی و در نهایت بنیادگرایی دینی ، این سوال پیش می آید که چطور می شود ، جنبش زنان با حمایت بی سابقه از خطوط فکری مذهبی ، بارها و بارها به خود آزاری خود می پردازد و در نهایت در انقلاب اسلامی خودکشی تاریخی می کند؟ چطور می شود که دولت مراکش تصمیم به تغییر و اصلاح قوانین شریعت از جمله در ازدواج می گیرد .

ولی میلیون ها زن مراکشی در بزرگترین میدان پایتخت ، قرآن به دست با این اصلاحات مخالفت می کند ؟ و چطور می شود که جنبش بنیادگرایی مذهبی پروتستان در آمریکا ( 1921 _ 1928 ) که بدنبال باز تولید ساختار پدرسالارانه می باشند ، بوسیله مخالفت گسترده زنان آمریکا به عقب رانده می شود ؟


آیا وقت آن نرسیده است که به یک آسیب شناسی جدی در ارتباط با زنان و جنبش زنان در کشور های اسلامی دست بزنیم ؟ حداقل می توان از بین عوامل متعدد آن ( محیطی ، تاریخی و اقتصادی ، بومی ) به مهمترین عامل یعنی اعتقادی ، ایمانی که مشترک در بین کشور های اسلامی است ، نظر کنیم .


بدون شک بزرگترین چا لش زنان در کشور های اسلامی ( به استثناء دو مورد) برای تغییر قوانین تبعیض آمیز ، رویارویی با مذهب است . چرا که قوانین موجود در کشور های اسلامی ریشه در دین و شر یعت و به عبارتی کلام الهی یعنی وحی دارد .

کمپین یک میلیون امضاء با تاکید بر اینکه تغییر و اصلاح قوانین تبعیض آمیز هیچ گونه ضدیتی با مبانی اسلام ندارد ، در واقع به صورت سنتی همانند روشنفکران دینی با تکیه بر هرمنوتیک ، در پی آن است که با رسیدن به تعبیر و تفسیری جدید از شریعت ، مذهب را دور زده و خود را به حقوق طبیعی و سکولار متصل کند یا به عبارتی الهیاتی زنانه یا فمنیستی برای زنان فراهم کند .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تاریخ ملل شرق و یونان آلبر ماله و ژول ایزاک قسمت جلد دوم PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

5 مگابایت

تعداد صفحات

245 صفحه

نویسنده

نوشین احمدی خراسانی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب یک میلیون امضاء:روایتی از درون نوشین احمدی خراسانی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *