دانلود کتاب آرتور شوپنهاور نسل قلم 37 مایکل تنر PDF

30000تومان

پی دی اف کتاب آرتور شوپنهاور نسل قلم 37 مایکل تنر ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب آرتور شوپنهاور نسل قلم 37 مایکل تنر PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، در کتاب سرگذشت نامه ای از آرتور شوپنهاور فیلسوف به نقد و تفسیر فلسفة فکری و آثار او پرداخته شده

شوپنهاور در سال 1788میلادی در دانتسیگ متولد شد، او از زمرة فیلسوفان بدبینی که معتقد وی سه انگیزة بنیادی نقش پرستی بدخواهی و همدردی را برای جنب و جوش ابنای بشر نگاهش به زندگی درد را مهمترین عامل همدردی معرفی میکند.

اما تحقیر و تنفری که او نسبت به همه دارد. 

معرفی آرتور شوپنهاور  ؟

«آرتور شوپنهاور»Arthur Schopenhauern> فیلسوف و نویسنده‌ی آلمانی در 22 فوریه سال 1788 در لهستان امروزی متولد شد. او کودکی‌اش را در شرایط نامساعد گذراند و در نوجوانی‌اش پدرش خودکشی کرد.

او مدتی را با مادرش زندگی کرد و با ازدواج مجدد او مخالف بود. مادرش علاقه‌ی چندانی به او نداشته و یک‌بار او را از پله‌ها به پایین پرتاب کرده است. این رفتارها و خلأ رفتارهای محبت‌آمیز مادر تأثیر به‌سزایی در شکل‌گیری نگاه «آرتور شوپنهاور» نسبت به زنان داشت.

«آرتور شوپنهاور» در جوانی تحصیلاتش را دنبال کرد و تحصیل در رشته‌های مربوط به طب و پزشکی را آغاز کرد. او به علوم طبیعی و فلسفه هم علاقه داشت و در سال 1813 با ارائه رساله‌ی دکترایش درزمینه‌ی علم فلسفه فارغ‌التحصیل شد. او در این سال‌ها کتاب «جهان همچون اراده و تصور» را منتشر کرد که مهم‌ترین اثر این نویسنده است. این اثر سال 1844 تجدید چاپ شد و نکات جدیدی به آن اضافه شد. این اثر به فارسی هم ترجمه شده و «نشر مرکز» آن را منتشر کرده است. «جهان همچون اراده و تصور» ایده‌ی بنیادین نظام فکری شوپنهاور را پوشش می‌دهد و در چند بخش تدوین شده است. این اثر شامل نقدی کامل بر فلسفه‌ی کانتی هم هست.

«آرتور شوپنهاور» سراسر زندگی‌اش را در تنهایی گذراند و ازدواج نکرد. او برنامه‌ی منظمی داشت و روزانه چندین ساعت به نوشتن مشغول بود. او روزنامه‌های مختلف را می‌خواند و با افرادی همچون «گوته»، محقق و فیلسوف معاشرت می‌کرد. افکار این فیلسوف تأثیر گرفته از «ایمانوئل کانت»، «افلاطون» و «اُپانیش شادها» بود و ریشه‌های فکری‌اش مخالف «هگل»، ایده‌آلیسم آلمانی قرار دارد. او «کانت» را در مقام نظریه‌پردازی بسیار بزرگ می‌ستاید. «آرتور شوپنهاور» در 72 سالگی‌اش در تاریخ 21 سپتامبر سال 1860 میلادی در شهر فرانکفورت درحالی‌که در سلامتی به سر می‌برد هنگام صرف صبحانه درگذشت.

«آرتور شوپنهاور» به اراده‌گرایی معتقد است و آن را مقدم بر عقل می‌داند. جهان‌بینی و نگرش‌های فکری «شوپنهاور» مملو از بدبینی است که جریان جدیدی در قرن نوزدهم به‌حساب می‌آمد. «آرتور شوپنهاور» تا سال‌ها فیلسوف ناشناخته‌ای بود و پس از سه دهه از انتشار اولین اثرش توجه سایرین را به خود جلب کرد. «لئو تولستوی»، نویسنده‌ی برجسته‌ی روسی در سال 1869 در نامه‌ای به یکی از دوستانش می‌نویسد: «آیا می‌دانید که تابستان امسال تا چه اندازه برایم پرارزش بود؟ این ایام را با شیفتگی به شوپنهاور و لذت‌های روحی فراوانی گذراندم، که پیش از آن هرگز نمی‌شناختم… ممکن است روزی نظرم دراین‌باره تغییر کند، اما به‌هرحال اکنون یقین دارم که شوپنهاور نابغه‌ترین انسان‌هاست. وقتی آثارش را می‌خوانم نمی‌فهمم که چرا تابه‌حال ناشناس مانده است. شاید توضیح این امر همان باشد که او خود بارها تکرار کرده است، به این معنا که اکثریت آدمی‌زادگان را ابلهان تشکیل می‌دهند.»

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب هگل پیتر سینگر عزت الله فولادوند PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

7 مگابایت

تعداد صفحات

90 صفحه

نویسنده

مایکل تنر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب آرتور شوپنهاور نسل قلم 37 مایکل تنر PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *