دانلود کتاب زندگینامه علمی دانشوران جلد اول احمد بیرشک PDF

70000تومان

پی ی اف کتاب زندگینامه علمی دانشوران جلد اول احمد بیرشک ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب زندگینامه علمی دانشوران جلد اول احمد بیرشک PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، زندگی‌نامه علمی دانشوران اثر بودان دوبوالوران و پینل فیلیپ، ترجمه‌ای است از کتاب « Dictionary of Scientific Biography » ( نیویورک ، 1981م ) ، که زیر نظر احمد بیرشک منتشر شده است .

این کتاب ، شرح مختصر زندگی و کار علمی بیشتر از هزاران مرد و زن از سراسر جهان است که با تلاش علمی و عملی و نوشتن کتاب‌ها و مقاله‌ها در رشته‌های اخترشناسی ، پزشکی ، روانشناسی ، ریاضی ، شیمی ، علوم اجتماعی ، علوم طبیعی ، فلسفه ، فناوری و فیزیک ، به پیشرفت تمدن بشری ، خدمت کرده‌اند .

از آنجا که اصل اثر ، به زبان لاتین نوشته شده ، در این نوشتار به معرفی اصل و ترجمه فارسی آن، پرداخته شده است .

از جنبه‌های بسیار سودمند و آموزنده اصل اثر ، فهرست آن است که با توجه به آن ، خواننده می‌تواند سیر موضوع‌های علمی را در سراسر تاریخ علم ، دنبال کند ؛ مثلاً وقتی که در فهرست ، به عنوان آسیب‌شناسی ( پاتولوژی ) مراجعه شود .

به بررسی سرگذشت این شاخه علمی در یونان باستان ، رم قدیم، سده‌های میانه اسلامی، سده‌های میانه لاتینی ، دوره تجدد علمی و هنری ( رنسانس ) ، اوایل و اواخر سده‌های هفدهم و هجدهم ، اوایل ، اواسط و اواخر سده نوزدهم و سده بیستم ، راهنمایی شود .

در انتخاب دانشمندان برای درج در اثر اصلی –  چنان‌که شیوه درست علمی است – توجه به ارزش علمی کار و خود آنان بوده و کشوری که از آن برخاسته بوده‌اند و ملیت و کیش آنان ، تأثیری نداشته است .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد اول احمد بهمنش PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

29 مگابایت

تعداد صفحات

1052 صفحه

نویسنده

احمد بیرشک

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب زندگینامه علمی دانشوران جلد اول احمد بیرشک PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *