دانلود کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 78 فائزه هاشمی PDF

60000تومان

پی دی اف کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 78 فائزه هاشمی ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 78 فائزه هاشمی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،معرفی کتاب در جستجوی مصلحت اثر اکبر هاشمی رفسنجانی “در جستجوی مصلحت” که جلد هجدهم از روزنگاری های مرحوم آیت الله “اکبر هاشمی رفسنجانی” است، “کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷” را در بردارد. این اثر که بیش از هشتصد صفحه از خاطرات این شخصیت مطرح سیاسی و مذهبی ایرانی را شامل می شود، به همت “فائزه هاشمی” به عرصه ی چاپ رسیده و توسط نشر معارف انقلاب منتشر شده است. از مواردی که این مجموعه را از دیگر مجلدهای “کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی” متمایز می کند، فراغت وی از مقام و برنامه های رسمی در منصب ریاست جمهوری و قرار گرفتن در شورای تشخیص مصلحت نظام بود که فرصت بیشتر و مناسب تری را برای توجه به جزییات و ثبت و ضبط آن ها در خاطرات روزانه، در اختیار وی قرار داد.

علاوه بر دقت به جزییات وقایع، از ویژگی های دیگری که در کتاب “در جستجوی مصلحت” از آیت الله “اکبر هاشمی رفسنجانی” به چشم می خورد، رویکرد تجزیه و تحلیلی است که در مواجهه رویدادها به کار گرفته شده است. آیت الله “اکبر هاشمی رفسنجانی” با قرار گرفتن در کرسی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جایگاه مناسبی را برای پایش عملکرد فعالان اجرایی در کشور به دست آورد و این اتفاق، فرصتی برای او بود تا بتواند از دیدگاه فردی خارج از میدان اجرا و عمل نیز به فعالیت کنشگران بنگرد و آن ها را تحلیل کند. “در جستجوی مصلحت” نیز از همان سبک نگارشی ساده و روان برخوردار است و آیت الله “اکبر هاشمی رفسنجانی” ضمن توضیح پیرامون چگونگی گذران اوقات روزمره، مهم ترین وقایع روز را در خاطرات خود ثبت نموده است.
آیت الله خود تمایلی به نامزدی در انتخابات مجلس ششم نداشت و نمی‌خواست، مانند مسئولان انقلاب در دیگر کشورها تا همیشه در قدرت بماند. کار به جایی رسید که سابقون انقلاب گفتند، چاره‌ای نیست و تکلیف است و او عهد خود را شکست. وارد صحنه شد و سنگ‌های تخریب سهمگین، باریدن گرفت. عناصر افراطی، تحمل حضور او را نداشتند. صحبت یک یا دو نفر نبود. با تخریب‌های ناجوانمردانه، نتیجه انتخابات حاکی از ریزش آرا بود. با اینکه رأی آورد و نماینده بود، احساس کرد اگر به مجلس بیاید، به جای اینکه عنصر مفیدی باشد، تبدیل به نقطه اختلاف در مجلس خواهد شد. باز افرادی آمدند و آن گونه که در خاطرات این سال می‌خوانید، بر ماندن اصرار هم کردند، اما دیگر شرایط صحنه سیاسی کشور تغییر یافته بود. آیت الله هاشمی امیدوار بود، وقتی وارد صحنه شد، محوری برای جلو گیری از مشاجرات جدی باشد، اما مشاهده کرد که با حضورش، جبهه سومی گشوده می‌شود و ممکن است، اختلافات تعمیق یابد. پس این بار نیز مصلحت نظام را در نظر گرفت و گفت: هر چه بتوانیم مشاجرات را کم کنیم، به کشور خدمت کرده‌ایم.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب آیین های جادوگری در فرهنگ و ادبیات س سیفی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

6مگابایت

تعداد صفحات

873صفحه

نویسنده

فائزه هاشمی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال 78 فائزه هاشمی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *