دانلود کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین خشایار دیهیمی PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین خشایار دیهیمی ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین خشایار دیهیمی PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، اندیشه‌نگار و نظریه‌پرداز سیاسی و استاد دانشگاه و جستارنویسی بریتانیایی بود. آوازه‌اش در بیشتر عمر مرهون دفاع از لیبرالیسم گفتگوهای مهم و درخشان به تحجر تعصب و تندروی سیاسی و نوشته‌های قابل فهم در زمینه تاریخ اندیشه‌هاست. او از پرکارترین فیلسوفان سیاسی قرن بیستم است. که از او آثار متعددی در زمینه‌های پژوهشی متنوعی از موسیقی و ادبیات گرفته تا سیاست و شاخه‌های گوناگون فلسفه بر جای مانده است.

اما برجستگی و درخشندگی او در این مسائل متفرق و گوناگون همه‌جا به یک اندازه نبوده است. نام آیزایا برلین دهه‌ها بوده است. که بیش از هرچیز یادآور پژوهش فلسفی در حوزه‌ٔ اندیشهٔ لیبرال است. حوزه‌ای که عرصه نوآوری‌های تامل برانگیز و هوشمندانهٔ او در باب فلسفه سیاسی نیز بوده است. او در عین حال از جمله کامیاب‌ترین فیلسوفان سیاسی لیبرال در جلب توجه شارحان و ناقدان اندیشه لیبرال به شمار می‌رود.

از این رهگذر می‌توان او را در زمره کم‌شمار فیلسوفان سیاسی صاحب سبک و جریان‌ساز قرن بیستم دانسته شد. وحدت موضوعی آثار برلین از تمرکز مستمر او بر آن‌چه خطای اصلی روشنگری می‌دانست. به گمان برلین لغزش اصلی اندیشه روشنگری باور به این بود. که حقیقت است. و آمال بشر در رویارویی با یکدیگر قرار نمی‌گیرند. او از ویکو هردر و رمانتیک‌های آلمان این اندیشه را فراگرفته بود. که بعضی از اهداف انسان‌ها با هم ناسازگار و عدالت و رستگاری یا آزادی و برابری با هم جمع نمی‌آیند. و در علوم انسانی بینشی که بتواند این تناقض را حل کند.

فهرست مطالب دانلود کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین خشایار دیهیمی :

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3 مگابایت

تعداد صفحات

230 صفحه

نویسنده

خشایار دیهیمی

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب فلسفه سیاسی آیزایا برلین خشایار دیهیمی PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *