دانلود کتاب کاشفین قطب جنوب ژول ورن PDF

50000تومان

پی دی اف کتاب کاشفین قطب جنوب ژول ورن ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب کاشفین قطب جنوب ژول ورن PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، این کتاب از آخرین، رمانهای بزرگ ژول ورن و به گفته خود او، دنباله رمان ماجراهای آرتور گوردون پیم اثر ادگار آلن پور است.

پیوند بین این دو رمان فقط گواه شیفتگی ژول ورن به این اثر آن « شاعر نابغه آمریکایی» که بودلر آن را به فرانسه تر جمه کرده بود، نیست بلکه بیشتر نشان دهنده پیوند تخیل و الهام ژول ورن با حساسیت و اندیشه رمانتیک آغاز قرن است.

رد پای نفوذ رمانتیکیها که در آثار ژول ورن به وفور دیده می شود در این اثر بیش از همه مشهود است.

اما در عین حال، او در این اثر رئالیسم علمی و منطقی پایان قرن را با چیرگی فنی و صنعتی و اقتصادی انسان بر سراسر کره ی زمین همراه است در مقابل اسطوره ی رمانتیک بیکرانگی قرار می دهد که در رمان ادگار آلن پور، سپیدی، بی پایان قطب نماد آن است. 

معرفی کتاب کاشفین قطب جنوب ژول ورن :

بدون شک هیچکس حاضر نخواهد شد صحت اطمینان خود را براین داستان که کاشفین قطب جنوب نام گرفته است بیفزاید. در هر حال مهم نیست چون به عقیده من جا دارد که برای همگان بازگو شود؛ خواه آنرا باور کنند و یا به آن با تردید بنگرند.

برای شروع این ماجرای اعجاب انگیز و خارق العاده شایسته ترین محلی که میتواند مدنظر قرار گیرد جزایر ماتم نام دارد. این اسمی است که در سال 1779 از طرف ناخدا کوک به این جزایر داده شد.

من چند هفته ای در این نقطه زندگی کردم و حالا میتوانم بجرات بگویم که واقعا این نام برازنده مورد تائید همه کسانی خواهد بود که مدت کوتاهی را در این جزایر بگذرانند.

من میدانم که نام این جزایر در تمام تورهای جغرافیائی کرگولان ذکر شده و به گروهی از جزایر که در عرض جغرافیائی 49 درجه متمایل به جنوب و 69 درجه طول جغرافیائی بطرف شرق نسبت داده می شود.

آنچه که این گفته را ثابت میکند به سالهای 1772 مربوط میشود که در آن تاریخ، بارون فرانسوی الاصل کرگولان اولین فردی بود که وجود جزایر نامبرده را در قسمت جنوبی اقیانوس هند اعلام کرد.

فی الواقع هنگام انجام این سفر امر اینطور به فرمانده نظامی کشتی مشتبه شده بود که او کاشف یک قاره جدید در مناطق مرزی دریاهای جنوبی است ولی در سفر دوم شخصا باشتباه خود پی برد. زیرا در آنجا فقط یک مجمع الجزایر وجود داشت.

اما کسی که نام جزیره ماتم را میخواند و یا می‌شنود باید توجه داشته باشد این نام گذاری از طرف من بیک گروه در حدود 300 جزیره کوچک و بزرگ اطلاق میشود که در میان تنهائی مطلق دریائی خود تقریبا بطور دائم مزاحم و مانع طوفانهای عظیم جنوب می‌شوند …

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب کسب و کار میسیز وارن بزرگ علوی PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

17مگابایت

تعداد صفحات

490 صفحه

نویسنده

ژول ورن

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب کاشفین قطب جنوب ژول ورن PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *