دانلود کتاب وضع بشر هانا آرنت PDF

35000تومان

پی دی اف کتاب وضع بشر هانا آرنت ، برای دانلود کلیک کنید .

دسته:

توضیحات

کتاب وضع بشر نوشتهٔ هانا آرنت PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ،کتاب وضع بشر در سال 1974 نوشته شده است . هانا آرنت در این اثر مشهور خود روایتی متفکرانه و تفکربرانگیز دربارهٔ وضع بشر را ارائه کرده است .

آنچه در این کتاب وجود دارد فلسفهٔ سیاسی نیست ؛ در حقیقت بخش زیادی از کتاب اصلاً به سیاست مربوط نمی‌شود . تحلیل‌های مفصل نویسنده دربارهٔ زحمت و کار و لوازم و پیامدهای علم مدرن و رشد اقتصادی ، به جای خود سیاست با زمینه و محیط آن سروکار دارند .

حتی بحثی که دربارهٔ عمل می‌آید ، تنها تا حدودی به اَعمال مشخصاً سیاسی مربوط می‌شود . خود آرنت اندکی پس از انتشار وضع بشر ، این کتاب را « نوعی مدخل » بر اثر منظومه‌وارتری در باب نظریهٔ سیاسی خواند که طرح آن را ریخته بود ( اما هرگز تکمیل نشد ) .

او شرح داد که چون « فعالیت سیاسیِ محوری عمل است » ، لازم شده بود که ابتدا مشقی مقدماتی در ایضاح و روشن‌سازی صورت بگیرد « برای جداسازیِ مفهومیِ عمل از سایر فعالیت‌های بشری که معمولاً با آن‌ها خلط می‌شود ، نظیر زحمت و کار . »

بزشی از کتاب وضع بشر : 

« کار دست‌هایمان ، به تمایز از زحمت بدنمان ــ  انسان سازنده ( homo faber ) ای که می‌سازد و به معنای تحت‌اللفظی کلمه faber « روی [ چیزی ] کار می‌کند » به تمایز از حیوان زحمتکش ( animal laborans ) که زحمت می‌کشد و « در می‌آمیزد » ــ  مجموعه متنوع بی‌کم و کاست و بی‌کران اشیایی را می‌سازد که سرجمع آن‌ها صناعت بشری را تشکیل می‌دهد .

این اشیا عمدتا ، ولی نه منحصرا ، اشیایی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند و دوامی را که لاک برای استقرار مالکیت لازم می‌شمرد و « ارزشی » را که آدام اسمیت برای بازار مبادله ضروری می‌دانست دارا هستند و گواه مولد بودن [ یا کیفیت مولد ] اند که ، به اعتقاد مارکس ، ملاک و میزان طبیعت بشر است .

استفاده خاص آن‌ها موجب نمی‌شود که از بین بروند ؛ این اشیا صناعت بشری را از ثبات و استحکامی برخوردار می‌کنند که بدون آن این صناعت نمی‌توانست تکیه‌گاهی داشته باشد تا موجود بی‌ثبات و میرایی را که انسان باشد در خود منزل دهد .

📙💌فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب چگونه برنامه ریزی کنیم پل دیتل هاروی دیتل PDF

⭐⭐⭐⭐⭐

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

3/50 مگابایت

تعداد صفحات

247 صفحه

نویسنده

هانا آرنت

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب وضع بشر هانا آرنت PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *