دانلود کتاب کمدی الهی جلد اول دوزخ ، دانته آلیگری PDF

60000تومان

پی دی اف کمدی الهی جلد اول دوزخ ، دانته آلیگری ، برای دانلود کلیک کنید.

دسته:

توضیحات

کتاب کمدی الهی جلد اول دوزخ ، دانته آلیگری PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، مجموعه کتاب های کمدی الهی ، که شامل عناوین دوزخ ، برزخ و بهشت می شود ، روایتی بلند در قالب شعر است که نگارش آن به قلم دانته آلیگری ، در سال 1304 میلادی آغاز شد و تا یک سال قبل از مرگ دانته ، یعنی در سال 1321 میلادی به طول انجامید.

این کتاب ، به شکل گسترده به عنوان برجسته ترین اثر در ادبیات ایتالیا شناخته می شود. کمدی الهی ، داستان سقوط دانته به دوزخ به همراهی راهنمایی به نام ویرجیل ، عروج او به برزخ و ملاقاتش با معشوقه اش و در نهایت ، رسیدن او به بهشت را روایت می کند.

دوزخ پس از به تصویر کشیدن شخصیت‌های زیاد و توصیفاتی از خصایل آن‌ها ، به تصویری وحشتناک از شیطان می‌رسد. او با سرودن اولین مجلد از مجموعه‌ی اشعار رستاخیزمحورِ خود ، زمینه‌ی جدیدی را در قدرت زبان و داستان‌سرایی ایجاد کرد و تأثیر خاصی بر نویسندگان مدرنیست و جانشینان آن‌ها در سراسر جهان گذاشت.

دانته را اغلب «شاعر الهیات» می‌نامند. بااین‌حال ، الهیات و شعر در خط سیر کتاب دوزخ او با یکدیگر در تضاد هستند. اگر دوزخ را یک اثر الهیاتی بدانیم ، با جلو رفتن وقایع داستان ، کمتر برای شخصیت‌های خلق‌شده توسط دانته دلسوزی خواهیم کرد ، چراکه باعث نزول او در جهنم شده‌اند ، همان‌جایی که با گناهکاران بیشتری نیز ملاقات می‌کند.

اما چنانچه این اثر را یک تراژدی شاعرانه در نظر بگیریم ، حس دل‌رحمی در ما بیدار خواهد شد. اما به‌راستی زمانی‌که صحبت از دوزخ به میان می‌آید ، کدام جنبه‌ی شخصیتی دانته غالب است؟ این سؤالی‌ست که قرن‌ها در مباحث ادبی و فلسفی مطرح بوده و همچنان از موضوعات بحث‌برانگیز است.

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب فرود عقاب ها جک هیگینز PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF

حجم فایل

18 مگابایت

تعداد صفحات

724 صفحه

نویسنده

دانته آلیگری

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب کمدی الهی جلد اول دوزخ ، دانته آلیگری PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *