دانلود کتاب انقلاب امید اریک فروم PDF

40000تومان

پی دی اف کتاب انقلاب امید اریک فروم ، برای دانلود کلیک کنید

دسته:

توضیحات

کتاب انقلاب امید اریک فروم PDF توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، کتاب انقلاب امید با چنین پرسشی آغاز شده است: «ما انسان‌ها چگونه به نظام‌های غیرانسانی تن دادیم؟». نویسندهٔ خلاصه‌کتاب حاضر، اریک فروم، از شبحی سخن می‌گوید که در بین ما مردم زندگی می‌کند؛ شبح یک جامعه‌ٔ مکانیزه‌شده.

این پدیده‌ٔ ترسناک برای بیشتر افرادی که به‌شدت درگیر زندگی روزمره هستند، نادیدنی است و ازهمین‌رو آن‌ها ترسی به دل راه نمی‌دهند، اما برای کسی که تاریخ تمدن بشر را مطالعه کرده و با دیدی جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه به زندگی انسان نگاه کند، کاملاً قابل‌درک و هولناک است. ماجرا چیست؟

ماجرا از این قرار است که وقتی در قرن نوزدهم چرخ کارخانه‌ها با شعف و غرور می‌چرخید و هر روز به تعدادشان افزوده می‌شد و جوامع فکر می‌کردند کم‌کم دارند هر آنچه را برای یک عمر رفاه و آسایش لازم دارند، پیدا می‌کنند.

کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی همان چرخ‌دنده‌ها و ماشین‌های بزرگِ تکنولوژی، تعیین‌کننده‌ٔ جزئی‌ترین کیفیات زندگی‌مان شوند؛ به‌نحوی که جای ماشین و انسان عوض شود!

بخشی از کتاب انقلاب امید:

تفسیرهای جامعه‌شناسانه به ما می‌گوید وضعیت انسان مدرن نگران کننده شده است، چرا که او دیگر نظارتی بر سیستم‌های کامپیوتری و ابَرماشین‌هایی که خود ساخته است،

ندارد و به قول معروف عنان از کف داده است. این اتفاق با توجه به روحیه کمال‌گرا و رفاه‌طلب انسان چندان دور از انتظار نبود؛ چرا که انقلاب صنعتی به او نشان داد ماشین‌ها می‌توانند جای نیروی کار انسانی را بگیرند و بدین ترتیب، انسان‌ها می‌توانند کمتر کار کنند و اوقات فراغت بیشتری داشته باشند.

قطعاً چنین چشم‌اندازی زیبا و وسوسه کننده است. جامعه‌شناسانِ منتقدِ مدرنیسم معتقدند انسانِ عصر انقلاب صنعتی نتوانسته حد و حدودی برای این چشم‌انداز تعیین کند و به همین خاطر جهان کم‌کم تبدیل به جایی شد که آدم‌هایش هیچ آرمانی ندارند، به جز تولید بیشتر و مصرف بیشتر.

زندگینامه اریک فروم:

اریک فروم در 23 مارس 1900 به دنیا آمد. او روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی – آلمانی‌تبار، روان‌شناس اجتماعی در مکتب فرانکفورت و همچنین یک سوسیال‌دموکرات و از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی است.

فروم در آثارش کوشید تا ارتباط میان روان‌شناسی و جامعه را شرح دهد. او معتقد بود که با به‌کاربستن اصول روانکاوی به‌عنوان علاج مشکلات و بیماری‌های فرهنگیِ انسان، راهی به‌سوی تحقق یک «جامعهٔ معقول» و متعادل از لحاظ روانی خواهیم یافت.

بعضی از مشهورترین کتاب‌های این نویسنده عبارت‌اند از: «هنر عشق‌ورزیدن»، «گریز از آزادی»، «روانکاوی و دین»، «انسان برای خویشتن»، «پژوهشی در روان‌شناسی اخلاق»، «هنر بودن»، «انقلاب امید: در ریشه‌های عوامل غیراومانیستی و اومانیستی جامعه صنعتی» و… .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب لولیتا ولادیمیر ناباکوف PDF

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDf

حجم فایل

4 مگابایت

تعداد صفحات

299 صفحه

نویسنده

اریک فروم

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب انقلاب امید اریک فروم PDF”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *