دانلود کتاب تاریخ بنی رستم ابن الصغیر PDF 

35000تومان

پی دی اف کتاب تاریخ بنی رستم ابن الصغیر ، برای دانلود کلیک کنید .

توضیحات

کتاب تاریخ بنی رستم ابن الصغیر PDF  توسط وب سایت جزوه پرو برای شما عزیزان تهیه شده است ، “ بنی رستم ” نوشته از ابن الصغیر ، ( اخبار الائمه الرستمیین ) عنوان کتابی است که مورخ شیعی ابن الصغیر در پایان قرن سوم هجری درباره حکومت ( بنی رستم ) نگاشته است .

رستمیان از حوالی سالهای 140 هجری به بعد بر اساس تفکر اباضیه به فکر تاسیس حکومت افتادند و در سال 160 هجری این حکومت را در ( مغرب میانه ) پی ریزی کردند . مغرب میانه ، جزئی از مغرب بزرگ است .

عربها کلمه ( المغرب ) را به سرزمینهای گسترده ای که از غرب مصر آغاز میشود و تا اقیانوس اطلس امتداد می یابد اطلاق کرده اند .

اما واژه المغرب ، نزد فاتحان مسلمان که به این منطقه روی آوردند ناشناخته بود . عربها در آن زمان این منطقه را ( افریقیه ) می نامیدند . 

برشی از کتاب تاریخ بنی رستم :

خبار الائمه الرستمیین عنوان کتابی است که مورخ شیعی ابن الصغیر در پایان قرن سوم هجری درباره حکومت بنورستم نگاشته است . رستمیان از حوالی سالهای 140 هجری به بعد بر اساس تفرک اباضیه به فکر تاسیس حکومت افتادند …

باگسترش فتوحات اسلامی تا ساحل اقیانوس اطلس و از آنجا تا اندلس ، لفظ افریقیه به نظر مسلمانان کفایت نمیکرد ، از همین رو بتدریج لفظ ( المغرب ) متداول شد و افریقیه به منطقه ای بین قیروان تا طرابلس محدود گردید .

در قرون بعدی جغرافیدانان عرب ، سرزمینهای دورتر از مغرب را ( المغرب الاقصی ) نامیدند و از این دوران به بعد لفظ ( المغرب الاوسط ) یا مغرب میانه متداول شد .

📙💌 فایل های پیشنهادی جزوه پرو :

دانلود کتاب تاریخ اسلام کمبریج دوم پی ام هولت ان ک س لمیتون PDF 

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

توضیحات تکمیلی

نوع فایل

PDF 

حجم فایل

2/4 مگابایت

تعداد صفحات

142 صفحه

نویسنده

ابن الصغیر

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود کتاب تاریخ بنی رستم ابن الصغیر PDF ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *